کد خبر : 1625266 | 30 تیر 1398 ساعت 13:26 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

با پایان عصر پرسپولیسِ برانکو

یحیی و قلعه؛ تنها مربیان با ثبات لیگ (گزارش)

یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی تنها مربیان لیگ برتری هستند که همچون فصل گذشته، لیگ نوزدهم را نیز با تیم قبلی خود استارت میزنند.

یحیی و قلعه؛ تنها مربیان با ثبات لیگ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، 4 سال پرسپولیس با برانکو ثبات داشت و بیشتر رکوردهای لیگ را نیز از آن خود کرد اما حالا عصر پرسپولیسِ برانکو به پایان رسیده و سکان هدایت این تیم را نیز گابریل کالدرون آرژانتینی در دست گرفته است. علاوه بر تیم سرخپوش پایتخت، 11 تیم دیگر نیز نسبت به تابستان گذشته در نیمکت خود تغییراتی داشته اند تا تیمشان با مربی جدیدی نسبت به ابتدای لیگ هجدهم، پای به مسابقات بگذارد.

 

پرسپولیس؛ از برانکو به کالدرون

 

قهرمان فصل گذشته با خیال راحت از تداوم حضور برانکو، فصل را به پایان رساند اما بدعهدی مدیران این باشگاه سبب شد تا بهترین مربی خارجی تاریخ لیگ ایران به عربستان برود و با تیم سبزپوش جده توافق کند. بنابراین برانکو مهم ترین خروجی باشگاه لقب گرفت تا گابریل کالدرون سرمربی شود.

 

1420110

 

 

سپاهان؛ همچنان با امیر قلعه

 

سپاهان یکی از دو تیمی است که با همان مربی لیگ هجدهم کار را آغاز خواهد کرد. فصل گذشته در چنین مقاطعی بود که تیم طلایی پوش اصفهان با قلعه نویی استارت زد و توانست بعد از سال ها مدعی قهرمانی در لیگ برتر شود. آن ها دوباره با پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر شروع می کنند و باید دید آیا مولفه ثبات به موفقیت آن ها کمک خواهد کرد یا نه؟

 

1416774

 

 

استقلال؛ از شفر و مجیدی به استراماچونی

 

آبی پوشان پایتخت در این سال ها تغییرات متعددی در نیمکت خود داشته اند. آن ها لیگ پانزدهم را با پرویز مظلومی، لیگ شانزدهم و هفدهم را با علیرضا منصوریان و لیگ هجدهم را نیز با وینفرد شفر آغاز کردند و با فرهاد مجیدی به پایان رساندند. حالا برای اولین بار در تاریخ یک ایتالیایی با استقلال کار را شروع می کند، کسی که سابقه سرمربیگری در اینتر را دارد و می خواهد طلسم قهرمانی خودش و استقلال در سال های اخیر را بشکند.

 

 

 

شهرخودرو؛ ثبات در سرمربی، زلزله در باشگاه

 

پدیده شهر خودرو به همراه سپاهان تنها تیم هایی هستند که لیگ را با سرمربی ابتدای لیگ هجدهم خود استارت می زنند. یحیی گل محمدی که موفق شد پدیده را به بهترین رتبه تاریخ برساند، حالا سرمربی تیم شهر خودرو است؛ در واقع نماینده مشهد در کادرفنی ثبات داشته ولی در باشگاه داری با زلزله ای مواجه شده که البته اوضاع را سروسامان داده است.

 

1414428

 

تراکتور؛ بازگشت مصطفی پاشا

 

در تابستان گذشته جان توشاک سرمربی تیم تراکتور شد. او برف تبریز را ندید و جایش را به محمد تقوی داد اما عمر مربیگری تقوی در تراکتور نیز طولانی نبود و خیلی زود ژرژ لیکنز به نیمکت تی تی ها رسید. حالا پرشورها با مصطفی دنیزلی قراردادی نسبتا طولانی مدت امضا کرده اند و می خواهند فصل آینده در چنین مقطعی جزو تیم های باثبات لیگ باشند.

 

1415519

 

 

ذوب آهن؛ از نمازی به علی منصور

 

فصل قبل گاندوها امید نمازی را به اصفهان بردند تا سرمربیگری این تیم را برعهده داشته باشد. اما نمازی به خاطر اشتباهات داوری و البته نقص فنی تیمش به موفقیت نرسید و جای خود را به علیرضا منصوریان داد. علی منصور که سال پیش ذوب آهن را به موفقیت در آسیا نیز رساند امیدوار است این فصل هم عملکرد درخشانش را ادامه دهد تا ذوب آهن را به جایگاه واقعی برگرداند.

 

1419121

 

سایپا؛ استارت مربیگری نارنجی وفادار

 

تیم خودروساز لیگ فصل گذشته جزو تیم های با ثبات بود. آن ها علی دایی را روی نیمکت خود حفظ کرده بودند و امید داشتند تا با هدایت شهریار فوتبال ایران از پلی آف آسیا نیز صعود کنند اما این اتفاق رخ نداد. در ادامه مشکلات علی دایی با مدیران سایپا بیشتر و بیشتر شد و در نهایت جای خود را به ابراهیم صادقی داد. حالا نارنجی وفادار امیدوار است در سایپا نتیجه بگیرد؛ اتفاقی که در صورت وقوع او را روی نیمکت سایپا نگه می دارد.

 

1402985

 

 

فولاد؛ امپراطور رفت، کاپیتان نکو آمد

 

سرمربی فولاد در مقطع فعلی فصل گذشته ایلی استن رومانیایی بود. اما این مربی نتوانست خیلی در خوزستان موفق باشد و جایش را به افشین قطبی داد. قطبی عملکرد نسبتا خوبی را در فولاد از خود به جای گذاشت اما در نهایت با مدیران باشگاه به توافق نرسید تا جای خود را به جواد نکونام بدهد.

 

1413900

 

 

صنعت نفت؛ در انتظار بازگشت ثبات به آبادان

 

تیم صنعت نفت فصل گذشته با سرجیوی پرتغالی نتایج خوبی را کسب کرد و در رده نهم جدول جای گرفت؛ اما در پایان فصل سرجیو به التعاون رفت و سرمربی این تیم عربستانی شد. اکنون دراگان اسکوچیچ سرمربی نماینده آبادان است و همه امیدوارند ثبات به نیمکت این تیم دوست داشتنی بازگردد.

 

1403260

 

 

نساجی مازندران؛ از نکو و جلالی به مهاجری



فصل گذشته نساجی اولین دوره حضور خود در لیگ برتر را با جواد نکونام آغاز کرد اما در ادامه فصل مجید جلالی جای نکونام را گرفت. آن ها در نهایت با هدایت آقا معلم نتوانستند به رتبه تک رقمی برسند. حالا هدایت نساجی برعهده رضا مهاجری است و هر دو می خواهند گذشته خود را به نوعی جبران کنند و در لیگ نوزدهم به نتایج خوب برسند.

 

1406232

 

 

 

پیکان تهران؛ فرکی ادامه می دهد

 

پیکان از جمله تیم هایی است که مربی خود در لیگ هجدهم را حفظ کرد اما این تیم تهرانی برخلاف پدیده و سپاهان، با مربی دیگری نسبت به مقطع فعلی فصل گذشته پای به لیگ نوزدهم می گذارد. آن ها لیگ هجدهم را با مجید جلالی آغاز کردند اما حالا باید دید با فرکی چه خواهند کرد.

 

 

 

پارس جنوبی؛ از تارتار به کمالوند

 

تیم پارس جنوبی سه فصل گذشته با هدایت مهدی تارتار پای به لیگ یک و لیگ برتر گذاشت. تارتار موفق شد پارس را به سطح اول فوتبال ایران برساند و در لیگ برتر این تیم را جای بیاندازد اما مشکلات مالی فراوان سبب جدایی این مربی شد و اکنون فراز کمالوند امیدوار است همانطور که صنعت نفت با یک تیم جنوبی نتیجه گرفت، با پارس جنوبی جم نیز بگیرد.

 

1417613

 

 

ماشین سازی؛ خطیبی چه می کند؟

 

رسول خطیبی در این سال ها مربی موفقی نبوده و نتوانسته در تیم های خود اثر مثبتی به جای بگذارد. او که اغلب در تیم های آذربایجان کار کرده، اکنون جایگزین رضا مهاجری شده و باید دید در تیم سبزپوش تبریز چه خواهد کرد.

 

1418132

 

 

نفت مسجدسلیمان؛ از کریمی تا داماد کریمی

 

فصل گذشته تیم نفت مسجد سلیمان مربیانی چون عبدالله ویسی، علیرضا مرزبان و فیروز کریمی را روی نیمکت خود دید و در نهایت با فیروز کریمی در لیگ ماندگار شد اما حالا هدایت نفت MIS را داماد فیروز کریمی یعنی مهدی تارتار برعهده دارد.

 

1329912

دیدگاه‌ها