کد خبر : 1565214 | 09 آبان 1397 ساعت 17:53 | 48.1K بازدید | 0 دیدگاه

دوباره طوفان شد؛ شگفتی تمام نشدنی

داماش شهر باران؛ برادفوردسیتی ایران

داماش گیلان سورپرایز فصل جدید جام حذفی ایران شناخته می‌شود؛ تیمی که اکنون با حذف ماشین سازی در تبریز در جمع چهار تیم برتر جام حذفی حاضر شده است.

داماش شهر باران؛ برادفوردسیتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، داماش گیلان که روزگاری در لیگ برتر ایران و با ستاره‌هایی مثل مهدی مهدوی کیا و پژمان نوری، محمدرضا مهدوی و ... حضور داشت و حتی به فینال جام حذفی هم رسیده بود، بعد از اتفاقاتی که منجر به سقوطش به دسته پایین‌تر شده، با هواداران متعصبش به مسیر ادامه می‌دهد و اکنون در شرایطی در صدر لیگ دسته دوم و در گروه خود قرار دارد که با برتری برابر ماشین سازی به جمع چهار تیم برتر جام حذفی نیز راه یافته است. نماینده گیلان که سابقه درخشانی در جام حذفی دارد، اینبار با قرعه‌ای مناسب توانستند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند و تلاش جالب توجهی نیز برابر شاگردان رضا مهاجری از خود به جا گذاشته‌اند.


آنها در اولین مرحله توانستند برابر خوشه‌طلایی در خانه حریف به برتری با نتیجه 2 بر 1 دست یابند. سعید باقرپسند و مرتضی حیدری زننده دو گل داماش در ساوه بودند تا آنها یک گام دیگر پیش بروند.


در مرحله بعدی آنها مقابل یکی از جالب‌ترین تیم‌های جام حذفی قرار گرفتند. تیمی که نامش با پرسپولیس و حذف ستاره‌های برانکو ایوانکوویچ شناخته می‌شود و داماش اینبار در خانه و مقابل قشقایی شیراز موفق شد با گلی که امید قربانی در دقیقه 4 به ثمر رسانده بود به مرحله بعدی راه یابند تا شگفتی سازی آنها با حذف حریف دسته اولی استارت بخورد.

 

1350022

 


چوکای تالش حریف بعدی آنها بود که قلعه عقاب‌های خود بعد از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، با برتری در ضربات پنالتی برای داماش این دیدار خاتمه یافت.


در مرحله یک هشتم جام حذفی آنها مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های تهرانی در رده پایین قرار گرفتند. مقاومت تهران که سرمایه‌گذاری اصلی‌اش روی رده پایه است اینبار در تهران مقابل داماش با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا شاگردان سیامک فراهانی در جمع هشت تیم برتر این رقابت قرار گیرند.


آنها اما در سخت‌ترین قرعه خود اکنون تیم لیگ برتری ماشین سازی را پیش رو داشتند. خلق شگفتی با تساوی در 120 دقیقه همراه بود و در نهایت آنها در ضربات پنالتی با درخشش دروازه‌بان خود و در ادامه سود بردن از تیرک دروازه راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها شده‌اند.


شاگردان سیامک فراهانی که در فصل گذشته نیز در جام حذفی در آستانه شگفتی‌سازی قرار داشتند و در نهایت بعد از 120 تلاش مقابل صنعت نفت آماده‌ی فراز کمالوند در ضربات پنالتی شکست خوردند و حذف شدند اما اینبار خاطره جذابی در رشت شکل دادند و توانستند شاگردان رضا مهاجری که طی هفته‌های اخیر نتایج خوبی به نام خود کرده بودند را شکست دهند.

 

1350024

 


سرمربی جوان و کنونی داماش گیلان که خاطرات خوبی از جام حذفی در خاطر دارد به دنبال ادامه روند صعودی تیمش در این تورنمنت است. فراهانی در سال 87 به عنوان بازیکن با داماش گیلان و با حذف سپاهان در مرحله نیمه نهایی به فینال راه یافت و آنجا با قبول شکست برابر استقلال به نائب قهرمانی دست یافتند. نکته جالب توجه از آن تیم این است که سیامک فراهانی اکنون به عنوان سرمربی روی نیمکت حاضر است و افشین چاووشی نیز به عنوان مربی او را همراهی می‌کند. محمد مختاری، مدافع آن روزهای داماش هم اکنون با بازوبند کاپیتانی عضوی از تیم کنونی است.


داماش اکنون حکم برادفورد انگلیس را برای فوتبال ایران دارد؛ تیمی که از لیگ دسته دوم انگلیس موفق شد راهی فینال جام حذفی این کشور شود و شگفتی بزرگی را به نام خود و هوادارانش کند. داماشی‌ها با تکیه بر هواداران متعصب خود که بدون پشتوانه مالی و توجه متولیان استانی در لیگ دسته دوم در تلاش برای بازگشت به دوران غرورانگیز گذشته خود هستند، اینبار هم از جام حذفی به دنبال پلی برای رساندن صدای پسران باران هستند.

 

1350021

دیدگاه‌ها