کد خبر : 1583305 | 22 دی 1397 ساعت 18:15 | 350.4K بازدید | 0 دیدگاه

تعجب می کنم چرا او در آسیا بازی می کند

کی‌روش ترابی را به اروپا فرستاد!

سرمربی تیم ملی در پایان بازی برابر ویتنام به تمجید ویژه از بازیکن تیمش پرداخت.

کی‌روش ترابی را به اروپا فرستاد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ترابی بی تردید یکی از محبوب ترین بازیکنان کارلوس کی روش است، بازیکنی که اگرچه در لیگ برتر بازی می کند ولی چندسالی است پای ثابت اردوهای تیم ملی است و جدیدا به بازیکن تاثیرگذاری هم در این تیم تبدیل شده است.


مهدی ترابی در سیستمی که کی روش برای تیم ملی طراحی کرده است پست مشخصی دارد، در سیستم سرمربی تیم ملی یک هافبک دفاعی حضور دارد، دو وینگر راست و چپ و دو بازیکن در مرکز زمین که متمایل به راست و چپ بازی می کنند و در این شکل از بازی مهدی ترابی مرکز زمین متمایل به سمت چپ بازی می کند و در دقایقی هم نقش وینگر تخصصی را بازی می کند.

 

1372146


ترابی در پیروزی 5 گله تیم ملی برابر یمن از ابتدا در ترکیب تیم ملی بازی کرد و اتفاقا نمایش بسیار خوبی هم داشت اما در بازی با ویتنام از دقیقه  63 وارد زمین بازی شد و با پاس عمقی که به سردار آزمون داد پاس گل دوم تیم ملی را به نام خود ثبت کرد.


ترابی هم سانترهای خوبی انجام می دهد و اگر در محوطه جریمه حضور داشته باشد به خوبی برتری عددی درست می کند و فضا را در اختیار سایر مهاجمان تیم قرار می دهد و البته گامهای بلند،  این بازیکن را به یک بازیکن منحصر به فرد در فوتبال ایران تبدیل کرده است.

 

1372148

 


همه این ها باعث می شود کی روش در پایان بازی با ویتنام او را یک بازیکن در کلاس جهانی خطاب کند: من چندسال تجربه ای در فوتبال دارم. شاید با بازیکنان بزرگی بازی نکردم اما مانده ام که چرا او با توجه به این حجم از توانایی همچنان در آسیا بازی می کند. وحید امیری می تواند در بهترین تیم های جهان بازی کند.


اغراق نیست اگر بگوییم مهدی ترابی  در کنار سعید عزت اللهی و سردار آزمون یکی از بهترین استعدادهای چند سال اخیر فوتبال ایران بوده است اما در مورد او یک حسرت بزرگ وجود دارد و آن هم این است که چرا باشگاه سایپا چند سال پیش این بازیکن را آزاد نکرد تا بتواند حضور در فوتبال هلند را تجربه کند و شاید از این لیگ بتواند به تیم های بزرگ اروپا برود. البته برای ترابی هنوز چیزی تمام نشده است و او می تواند در سن 24 سالگی با درخشش در ترکیب تیم ملی و پرسپولیس شانس خود را برای حضور در فوتبال اروپا در سال های آینده امتحان کند.

دیدگاه‌ها