کد خبر : 1618397 | 28 خرداد 1398 ساعت 11:20 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

صعود فرانسه با تکرار پنالتی از دست رفته

جنجال VAR در جام جهانی زنان

شکست 1-0 نیجریه مقابل فرانسه در گروه A جام جهانی زنان که با دو بار تکرار ضربه پنالتی فرانسه توسط داور اتفاق افتاد با اعتراض خشمگینانه سرمربی تیم ملی نیجریه همراه شد.

جنجال VAR در جام جهانی زنان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه در گروه A جام جهانی زنان به مصاف نیجریه رفت و با گلی که توسط وندی رنار بازیکن این تیم از روی ضربه پنالتی به ثمر رسید مقابل حریف آفریقایی پیروز شد  تا به همراه نروژ از این گروه صعود کرده و نیجریه از دور رقابتها حذف شود.

 

اما این  پیروزی با حرف و حدیثهای زیادی همراه بود و سرمربی نیجریه که از عملکرد تیم داوری مسابقه خشمگین بود مدعی شد فرانسوی‌ها به لطف داور موفق به پیروزی و صعود از این گروه شده‌اند.

 

1413697

 

استفاده داور مسابقه از VAR نقش مهمی در پیروزی فرانسه داشت. بازی دو تیم تا 15 دقیقه آخر با تساوی بدون گل ادامه داشت تا اینکه رنار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در دومین تلاش موفق شد دروازه نیجریه را باز کرده و پیروزی تیمش را قطعی کند.

 

داور مسابقه، ملیسا بورخاس بعد از مشورت با VAR یک ضربه پنالتی به نفع فرانسه اعلام کرد و معتقد بود ویوین آسی بازیکن فرانسه توسط انگوزی ابره به خطا متوقف شده است. بازیکن نیجریه به خاطر این  خطا کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

 

1413696

 

رنار پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به تیر دروازه زد اما بار دیگر داور با مشورت با VAR اعلام کرد پنالتی فرانسه باید تکرار شود تا  رنار برای بار دوم توپ را وارد دروازه کند.

 

داور بازی معتقد بود دروازه‌بان نیجریه از روی خط دورازه جلوتر ایستاده و به همین علت بعد از بررسی با استفاده از VAR حکم به تکرار پنالتی داد.

 

1413694

 

البته نیجریه همچنان می‌تواند به عنوان یکی از چهار تیمی که به عنوان بهترین تیمهای سوم گروه‌ها به مرحله بعدی صعود می‌کنند جواز صعود به مرحله حذفی را بدست بیاورد.

 

1413693

 

اما دنربی، سرمربی نیجریه بعد از بازی با حالتی خشمگین به خبرنگاران گفت:" اگر احساس واقعی من را بخواهید، به خاطر زدن این حرف احتمالا من را جریمه می‌کنند پس بهتر است چیزی نگویم".

 

سرمربی نیجریه در ادامه گفت:" بازیکنان من واقعا قهرمان بودند. البته من از این نتیجه ناراحت هستم ولی فرانسه تیم خوبی است و برای پیروز شدن در بازی‌هایش به حمایت کس دیگری نیاز ندارد. بازیکنان من عالی جنگیدند ولی تلاش‌شان توسط کسانی که از نتیجه بازی راضی نبودند از بین رفت".

 

دیدگاه‌ها