کد خبر : 1618461 | 28 خرداد 1398 ساعت 15:42 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

در مورد بازوبند یحیی تصمیم می گیرد

فنایی: رحمتی به شخصیت پدیده کمک شایانی می‌کند

دروازه‌بان سابق باشگاه پرسپولیس و مربی گلرهای پدیده با ابراز رضایت از حضورمهدی رحمتی می‌گوید تجربه این بازیکن در آسیا بسیاربه کاراین تیم خواهد آمد.

فنایی: رحمتی به شخصیت پدیده کمک شایانی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی بالاخره تصمیم خودش را مبنی بر ترک استقلال عملی کرد تا دوران جدید فوتبالش را در شهر مقدس مشهد و باشگاه پدیده و زیر نظر یحیی گل محمدی، مربی موفق لیگ هجدهم دنبال کند.


 بدون شک وجود حاشیه‌های زیادی که بعد از دیدار دربی حول‌وحوش کاپیتان باسابقه استقلال به وجود آمد نقش بارزی درگرفتن این تصمیم داشت. حالا باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر در فصل آینده روزها تازه‌ای را به دور از حاشیه‌های فراوانش در استقلال تجربه خواهد کرد.


در همین ارتباط با داوود فنایی مربی دروازه‌بان‌های باشگاه پدیده گفتگو کردیم و نظر او را در خصوص مهم‌ترین انتقال فصل تا بدین جا جویا شدیم.


وی در همین رابطه اظهار داشت: «به‌هرحال ما نیاز داشتیم که در این پست یک بازیکن شاخص و آماده را به خدمت بگیریم، شما اگر به آمارهم توجه کنید متوجه خواهید شد که رحمتی در این سال‌های اخیر همواره جزو بهترین گلرهای لیگ به شمارمی آمد و من فکر می‌کنم که با توجه به شرایطی که ما داشتیم تصمیم درستی مبنی بر اضافه کردن او به جمع خودمان داشتیم. ضمن اینکه فکرمی‌کنم مهدی هم تصمیم درستی را برای حضور در پدیده گرفته است.»


وی در خصوص اینکه نظر خود شما تا چه حد در اتخاذ این تصمیم تأثیرگذار بوده است گفت: «اصلاً شما شک نکنید با توجه به اینکه من سال‌های زیادی است که در کنار آقا یحیی کار می‌کنم همیشه سعی کردیم که راجع به دروازه‌بان‌ها یک تعامل درستی را داشته باشیم و شما مطمئن باشید که نظر من قطعاً در شکل‌گیری این انتقال دخیل بوده است. به‌هرحال وقتی شما در یک پست تخصص دارید می‌توانید در تصمیمی گیری‌ها مشورت خوبی بدهید.»


فنایی درباره اینکه آیا اگر پدیده سهمیه حضور در پلی‌آف آسیا را به دست نمی‌آورد بازهم این انتقال صورت می‌گرفت گفت: «ببینید شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد یک تمهیدات دیگری را برای تیم در نظر می‌گرفتیم اما حالا با حضور تیم در آسیا فکر می‌کنم تجربه بالای سید مهدی و همچنین دیگر بچه‌های تیم می‌تواند نقش زیادی را در به دست آوردن این تورنمنت برای ما ایفا کند. به‌هرحال وقتی یک دروازه‌بان خوب داشته باشید به شخصیت تیمی کمک شایانی می‌کند. ضمن اینکه من شخصاً معتقدم دروازه‌بان 50 درصد یک تیم است. فراموش نکنید که باوجود یک گلر خوب هم مدافعین تیم خیالشان راحت است و علاوه بر این ازلحاظ روانی تأثیر زیادی روی مهاجمین تیم‌های رقیب دارد.


در فصل آخر پدیده از وجود دو گلر به نام‌های یوسف بهزادی و میلاد فراهانی بهره می‌برد و حالا با اضافه شدن رحمتی باید ببینیم کادر فنی این تیم چه تصمیمی در این پست خواهد گرفت.


فنایی در ادامه دراین‌باره به خبرنگار"ورزش سه" گفت: «در خصوص  یوسف بهزادی باید بگویم که با تمام احترامی که برای او قائلم پیش‌ازاین انتقال به خود او نیز گفته بودیم که به فکر تیم دیگری باشد. همین‌جا باید بگویم هم یوسف بهزادی و هم میلاد فراهانی در طول فصل گذشته به ما کمک کردند و با توجه اینکه در فصل آینده حدود 40 بازی در پیش روداریم قطعاً به هر دو دروازه‌بان احتیاج پیدا خواهیم کرد. میلاد فراهانی هم یک سال ونیم با ما قرارداد دارد ولی اگر احساس می‌کند که باید به تیم دیگری نقل‌مکان کند به نظر او احترام می‌گذاریم. ما همیشه دست همه بازیکنان را باز گذاشتیم که خودشان تصمیم بگیرند چون‌که اصلاً دوست نداریم کسی را به‌زور درجایی نگه‌داریم. در کل راجع به بهزادی تکلیف مشخص است و ما نمی‌توانیم سه گلر بزرگ‌سال در تیم داشته باشیم و درباره میلاد فراهانی هم خودش تصمیم‌گیرنده است همان‌طور که گفتم هیچ‌وقت حاضر نشدیم کسی را به‌زور در تیم نگه‌داریم و او هر تصمیمی بگیرد ما به آن تصمیم احترام می‌گذاریم.»


فنایی درباره موضوع بازوبند کاپیتانی با توجه به آمدن رحمتی به این تیم اظهار داشت: «راجع به مسائل کاپیتانی باید مدیریت باشگاه نظرش را اعلام کند و من اصلاً به این قضیه ورود نمی‌کنم. اما مهدی رحمتی را همه می‌شناسند و برهمه احترامش واجب است وهم اینکه بازیکن بزرگی است. ولی همانطورکه گفتم راجع به بستن بازوبند آقای گل محمدی و مدیریت کلان باشگاه تصمیم خواهند گرفت. وظیفه من این است که به‌خوبی تمرین بدهم و طراحی تمرینات مناسبی را در نظر داشته باشم تا سطح گلرها را بالا بیاورم.»


در انتها فنایی در ارتباط بااینکه این روزها با قطعی شدن رفتن برانکو بازهم صحبت از بازگشت گل محمدی می‌شود خاطرنشان کرد: «شما باید بپذیرید که وقتی یک مربی نتیجه می‌گیرد سبک خاص خودش را دارد هواخواه هم زیاد دارد. شما ببینید که یحیی گل محمدی در سال‌های اخیر به هر تیمی که رفته است تأثیر مثبتی را همراه داشته است. به خاطر همین او یک مربی است که علی‌رغم اینکه در مربی‌گری سن بالایی ندارد تجربه بسیار زیادی را کسب کرده است. او در ذوب‌آهن، صبا، تراکتور، پرسپولیس و نفت تهران و در کل به هر جا رفته موفق عمل کرده است. من فکر می‌کنم یحیی جزو مربیانی است که برند مربیان ایرانی را مطرح کرده است. چرا ما باید همواره نگاهمان به سمت مربیان خارجی باشد درعین‌حالی که ما مربیان بسیار خوبی را در ایران داریم. من چون دارم با آقا یحیی کار می‌کنم می‌بینم که او ازنظر فنی، اخلاقی و کسوت و تجربه ملی و هرچه که شما تصورش را بکنید می‌تواند این جایگاه را داشته باشد و فکر می‌کنم که یک مقدار باید مربی ایرانی را بیشتر تحویل بگیرید. با توجه به نتایجی که یحیی گل محمدی در این چندساله  گرفته  این صحبت‌ها طبیعی است.


او درباره اینکه احتمال دارد کادر فنی پدیده به سمت پرسپولیس راهشان را عوض کنند گفت: «من اصلاً راجع به این موضوع نمی‌توانم اظهارنظر کنم من جایگاهم مربی گلرهاست و در مورد تصمیمات کلان نمی‌توانم تصمیمی بگیرم ولی باعث افتخارم است که با آقا یحیی همکاری می‌کنم و اگر ایشان هر تصمیمی بگیرند من تابع نظر ایشان هستم. من هر جا ایشان از من بخواهند می‌روم و کمک می‌کنم.»

دیدگاه‌ها