کد خبر : 1625049 | 29 تیر 1398 ساعت 13:36 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

اردوی پرسپولیس در هوای مه آلود و لغو دیدارهای تدارکاتی

گابریل کالدرون به نتیجه دلخواه در کارتپه نرسید

اردوی آماده سازی پرسپولیس در ترکیه و کمپ کارتپه در شرایطی روز گذشته به پایان رسید که هیچ کس از کادرفنی و بازیکنان از آن رضایت ندارند.

گابریل کالدرون به نتیجه دلخواه در کارتپه نرسید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس به اردوی خود در ترکیه پایان داد و عصر امروز به تهران بازمی‌گردد؛ اردویی که ماحصل آن دو خروجی بزرگ برای این تیم بود و قرار است به زودی نام بازیکن دیگری نیز برای خروج از لیست تیم اعلام شود.


سرخپوشان روز 19 تیرماه راهی ترکیه شدند و در این مدت قرار بود حداقل دو دیدار تدارکاتی برای آماده سازی تیم و شناخت کالدرون نیز برگزار کنند. اما در نهایت ماحصل این اردوی 10 روزه آن چیزی نبود که بازیکنان و حتی کادرفنی انتظار داشتند.


لغو هر دو دیدار تدارکاتی تیم و تعطیلی چند تمرین این تیم به دلیل شرایط جوی و عدم اجرای برنامه فنی گابریل کالدرون باعث شده تا این تیم برخلاف چند فصل اخیر که اردوهای فوق العاده‌ی ابتدای فصل را دنبال کرده، اینبار با ناکامی بزرگی همراه باشد.


با این حال نمی‌توان کمپ کارتپه را از نظر سخت افرازی و شرایط برگزاری اردو مورد انتقاد قرار داد و شاید تنها ایراد اردویی پرسپولیس به زمان حضور این تیم در این کمپ مجهز مربوط شود که همزمان با شرایط جوی نابسمان و بارندگی‌ها بوده است.


کمپ کارتپه طی سال‌های اخیر به محل موردعلاقه مدیران فوتبال ایران برای برپایی اردوی آماده سازی پیش فصل تبدیل شده است و پیش از این استقلال دو بار در این محل اردوی خود را برپا کرده بود. با این حال تیم امیر قلعه نویی در آن مقطع موفق شده بود دیدارهای تدارکاتی مناسبی را در کارتپه پشت سر بگذارد و زمان برگزاری اردوی آنها نیز مربوط به اوایل تیرماه و حضور تیم‌های مطرح در ترکیه می‌شد.


ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس قصد داشت بعد از لغو اردوی کانادا، نظر کالدرون را برای برگزاری این اردو در کمپ کردان جلب کند. اردویی که حداقل می‌توانست از حیث مسائل مالی و البته دستیابی به حریفان تدارکاتی شرایط مناسب‌تری را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار دهد. با این حال گابریل کالدرون بعد از حضور در کردان و مشاهده امکانات خواستار برپایی اردوی خارج از کشور شد و بر این اساس تیمش را راهی کارتپه کرد؛ جایی که به عنوان منطقه گردشگری – تفریحی – ورزشی و با سود بردن از جاذبه اسکی شناخته می‌شود و کمپ ورزشی تابستانی برخی تیم‌ها نیز محسوب می‌شود.


با این حال اردوی پرسپولیس در کارتپه در شرایطی به پایان رسید که در بیشتر روزهای آن با توجه به بارندگی و شرایط جوی و مه آلودگی، سرخ‌ها برای انجام برنامه‌های خود با مشکل مواجه شدند. موضوعی که باعث لغو اولین دیدار تدارکاتی این تیم شد و البته ناهماهنگی‌های شکل گرفته باعث شد تیم این منطقه نیز با حضور دیرهنگام برای انجام دیدار تدارکاتی، با لغو دومین بازی نیز سرخ‌ها را ناکام بگذارد.


نگاهی به چند اردوی قبلی پرسپولیس در پیش فصل و نیم فصل نشان می‌دهد سرخ‌ها از این حیث شاید یکی از برترین شرایط را به خود اختصاص داده‌ بودند و با حضور در کشورهای اوکراین، کرواسی و قطر و انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های سطح اول این کشورها موفق به آماده سازی مناسبی شدند.


پرسپولیس اکنون با تمرینات نیم بند خود و مصدومیت سه بازیکن و بیم و نگرانی بابت خروج نام‌های بعدی برای لیست مازاد به تهران بازگشته و در این شرایط قرار است بعد از 48 ساعت استراحت، از روز دوشنبه بار دیگر در تهران استارت بزند. اردویی که برآورد مدنظر گابریل کالدرون را در پی نداشت و باید دید چه زمانی به این مساله اعتراض خود را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها