کد خبر : 1613728 | 04 خرداد 1398 ساعت 12:30 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

قرارداد شفر چگونه میلیون دلاری شد؟

انتشار قرارداد خارجی های استقلال؛ ابهام برطرف نشد!

انتشار اسناد داخلی باشگاه استقلال از قرارداد با چهره های خارجی نشان می دهد همواره بند های عجیب و زیان ده در این قراردادها وجود دارد و بستگی به دوران مدیریتی ندارد.

انتشار قرارداد خارجی های استقلال؛ ابهام برطرف نشد!

به گزارش "ورزش سه"، در اقدامی تامل بر انگیز تمامی قراردادهای باشگاه استقلال در سال گذشته با بازیکنان و مربیان خارجی در رسانه ها منتشر شده تا به این ترتیب ابعاد جدیدی از مشکلات داخلی این باشگاه مشخص شود.


با این وجود اما بررسی بندهای جالب و عجیب نهفته در این قراردادها می تواند مخاطبین این باشگاه را به نکات جالبی برساند؛ نکاتی شاید پشت پرده تمامی اتفاقات مهم سال گذشته باشد و ابعاد ناکامی آبی ها را مشخص کند:

 

تیام؛ ابهام در نحوه جدایی

مهم ترین نکته در قرارداد تیام، ابهام او در نحوه جدایی است. تیام برای فصل اول مبلغ 440 هزار و برای سال دوم در مجموع مبلغی نزدیک به 785 هزار دلار به همراه مالیات با استقلال قرارداد داشت که با توجه به قیمت دلار در آن زمان و اثر گذاری او، مبلغی بسیار مناسب و کلیدی بود. استقلالی ها با تیام توافق کرده بودند که ماهانه به او مبلغ 30 هزار دلار پرداخت کنند که این قرارداد در نیم فصل دوم لیگ هفدهم اجرایی شد اما ادامه پیدا نکرد.

 

1359583


همچنین برخی از اسناد که از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شده، نشان می دهد که تیام با پرداخت 200 هزار دلار می توانسته از استقلال جدا شود.


گرو و نویمایر؛ ادعای فتحی و خطیر تکذیب شد


گرو با استقلال قراردادی 2 ساله داشت که تمدید سال سوم آن در صورت توافق دو طرف انجام می شد. مبلغ قرارداد گرو به شکلی بود که او در نیم فصل اول حضور خود در تهران باید 151 هزار و 360 دلار دریافت می کرده اما با توجه به اعتراف رئیس هیات مدیره وقت استقلال مبنی بر پرداخت 520 هزار دلار به او و نویمایر می توان به سادگی حدس زد که این رقم در کنار پیش پرداخت آنها احتمالا به اندازه تمام فصل بوده است.


حالا قرارداد نویمایر را بررسی می کنیم؛ او قراردادی به ارزش 450 هزار دلار برای یک سال با استقلال داشت که این قرارداد تحت شرایطی تمدید می شده است. او پیش پرداختی 90 هزار دلاری دریافت کرده است و حتی اگر فرض کنیم که او نیز حقوق ماهایانه خود را هرگز دریافت نکرده است، مجموع پرداختی ها به گرو و نویمایر قبل از فسخ عدد 240 هزار دلار را نشان می دهد که با 520 هزار دلار پرداختی نیم فصل به رقمی نزدیک به 760 هزار دلار می رسد و اختلاف اندک آن تا مجموع قرارداد این دو نفر، همان حقوق ماهیانه نویمایر است.

 

1403035


این اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهد امیرحسین فتحی و علی خطیر که پیش از این مدعی شدند فقط تا نیم فصل به این دو بازیکن پرداختی داشتند، تمام قرارداد سال اول آنها را پرداخت کردند.

 

هر آنچه که از قرارداد شفر باید بدانید


بررسی قرارداد شفر اما متفاوت از سایرین خواهد بود. ابتدا نکته به نکته درباره قرارداد شفر که از نظر امیرحسین فتحی قراردادی غیر حرفه ای است، صحبت خواهیم کرد. نکات جالب قرارداد شفر به شرح زیر است:


-امیرحسین فتحی مدیرعامل حال حاضر استقلال که منتقد این قرارداد است، آن را امضا کرده است.


-رقم پرداختی سال اول شفر 750 هزار دلار است و 150 هزار دلار آن ضمانت مالیات است که باشگاه استقلال به شفر پرداخت نکرده زیرا مالیات او را پرداخت می کند. بنابر این ادعای قرارداد یک میلیون دلاری شفر فعلا تایید نمی شود.

 

1395688


-شفر حقوق ماهیانه 55 هزار دلاری در تهران دریافت می کرده و یک راننده و آپارتمان و تعدادی بلیت رفت و برگشت به ایران دراختیار او بوده است.


-سرمربی استقلال این اختیار را داشته که در صورت عدم دریافت حقوق خود بعد از دو ماه به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند(البته شفر با وجود عدم دریافت قرارداد در چند ماه، هرگز این کار را نکرد).
-اینترنت و لپ تاپ رایگان در کنار یک تلفن همراه از جمله امکاناتی است که استقلال باید در اختیار شفر قرار دهد.


-شفر و دستیاران او 10 درصد از درآمدهای آسیایی استقلال را دریافت می کنند.


-مبلغ قرارداد سال دوم شفر به صورت ناخالص یک میلیون و هشتاد هزار دلار است و مبلغ خالص پرداختی به سرمربی بیش از 900 هزار دلار نخواهد بود. حقوق ماهانه شفر در سال دوم 67 هزار و 500 دلار است.


به این ترتیب مشخص شد رقم نهایی قرارداد شفر نه رقم یک میلیون و دویست هزار دلار بلکه رقمی نزدیک به 900 هزار دلار است و با ادعاهای پیشین تفاوت زیادی داشته است. همچنین شفر باید از قرارداد خود دستمزد های اضافی به برخی از اعضای کادرفنی مانند بدنساز را متعهد می شده است.

 

ایسما گونکالوس؛ بازی نکن، 125 هزار دلار بگیر


قراردا گونکالوس 1.5 سال به اضافه یک بوده است و باشگاه استقلال تا به حال 250 هزار دلار به او برای نیم فصل پرداخت کرده است و همچنین قرارداد او برای سال آینده نیز 550 هزار دلار خواهد بود.


در زمان عقد قرارداد ایسما شایعاتی درباره مصدومیت او منتشر شد؛ موضوعی که آن زمان مسکوت باقی ماند اما در قرارداد به مصدومیت هر دو زانوی او اشاره شده است و البته باشگاه استقلال شرایطی را برای این بازیکن مصدوم در نظر گرفته است.

 


بر اساس این شرایط اگر ایسما حتی یک بازی برای استقلال انجام نمی داد، باید 50 درصد قرارداد خود را دریافت می کرد. این موضوع به این معناست که این بازیکن با وجود مصدومیت استقلالی شده و حتی اگر یک دقیقه هم بازی نمی کرد، 125 هزار دلار یعنی نیمی از قرارداد خود را دریافت می کرد.


لیست تمامی پاداش های ایسما به شرح زیر است:


امتیاز: 1000 دلار آمریکا برای یک امتیاز - حداکثر 15 هزار دلار آمریکا
گل: هر گل که بازیکن به ثمر برساند، 1000 دلار آمریکا - حداکثر 20 هزار دلار آمریکا
قهرمانی در لیگ برتر ایران: 10 هزار دلار آمریکا
لیگ قهرمانان: اگر باشگاه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود کند: 15 هزار دلار آمریکا
پاس گل مستقیم: 500 دلار - حداکثر 5 هزار دلار آمریکا برای 10 پاس گل مستقیم
صعود از مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان آسیا: 5 هزار دلار آمریکا
صعود از مرحله دوم حذفی لیگ قهرمانان آسیا: 5 هزار دلار آمریکا


پاتوسی؛ ستاره فقط 50 هزار دلار!


بهترین بازیکن استقلال در نیم فصل دوم تنها 50 هزار دلار قیمت داشت؛ رقمی که نشان می دهد مدیران استقلال در جذب او موفق عمل کردند. همچنین اگر استقلال بند خرید او را فعال کند برای سال اول 240 هزار دلار باید به این بازیکن پرداخت کند که رقم معقول و مناسبی است.

 

1407559


پاتوسی در این قرارداد برای هر گل مبلغ هزار دلار پاداش دریافت می کرده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز به ازای هر پاس گل خود این رقم را دریافت می کند.


باشگاه استقلال همچنین برای این خرید موفق خود بند فسخ یک میلیون و پانصد هزار یورویی مشخص کرده و اگر این بازیکن مشتری داشته باشد، حداقل باید این مبلغ را پرداخت کند تا از جمع آبی ها جدا شود.

دیدگاه‌ها