کد خبر : 1172628 | 23 شهریور 1393 ساعت 19:18 | 48.5K بازدید | 0 دیدگاه

امیر خادم: نحوه برکناری غیراخلاقی بود

معاون وزیر ورزش و جوانان نسبت به نحوه برکناری علی دایی واکنش نشان داد.

امیر خادم: نحوه برکناری غیراخلاقی بود
 امیر خادم پس از پایان نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با ابراز ناراحتی از برخوردی که با علی دایی انجام شد اظهار کرد:‌ من هفته گذشته برای شرکت در اجلاس فدراسیون جهانی کشتی به محل برگزاری مسابقه‌های جهانی رفته بودم و از اتفاقات باشگاه باخبر نبودم تا اینکه در خبرها دیدم که دایی برکنار شده است. خیلی ناراحت شدم که چنین برخوردی با علی دایی به عنوان اسطوره ورزش ما انجام شد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: من به اعضای هیات مدیره هم گفتم که این برخورد درست نبود و مورد تایید وزارت ورزش هم نیست اما اعضای هیات مدیره توضیح دادند که به چه علت این اتفاقات افتاد. نحوه برکناری و رسانه‌ای شدن این موضوع کاملا غیر اخلاقی بود و همه ما را ناراحت کرد.

خادم ادامه داد: موضوع بعدی جلسه درباره انتخاب کادر فنی جدید بود که خوشبختانه با حضور فرد فنی مثل زادمهر در هیات مدیره انتخابی با مشورت همه اعضا صورت گرفته بود و حمید درخشان به عنوان سرمربی جدید انتخاب شده که همه اعضای هیات مدیره هم حامی او هستند.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش با اشاره به بدهی‌های زیاد باشگاه پرسپولیس گفت: تاکنون بالغ بر 14 میلیارد تومان به این باشگاه تزریق شده اما هنوز رنگ آرامش را در این تیم نمی‌بینیم. البته هیات مدیره در این رابطه به ما توضیح داد و سوء مدیریت و به هم ریختگی مالی و به وجود آوردن تعهداتی که امکان انجام آن‌ها وجود نداشته، باعث شده بدهی‌های این باشگاه خیلی زیاد شود و حتی تزریق 14 میلیارد تومان هم نتوانست این باشگاه را به ثبات برساند. قرار شد هیات مدیره جلساتی با اسپانسر باشگاه برگزار کند تا مشکلات مالی به کمترین حد ممکن برسد. همه می‌دانند که پرسپولیس و استقلال همیشه حاشیه داشته‌اند. البته در پرسپولیس امسال این موضوع کمی بیشتر بوده است. هدف وزارت ورزش این نبود که این دو تیم امسال موفق باشند بلکه ما می‌خواستیم ثبات و رفتن به سمت خصوصی‌سازی را در این دو تیم نهادینه کنیم و اگر مشکلی در مسیر ایجاد شد، به عنوان میانجی آن را رفع کنیم اما متاسفانه شاهد هستیم که خیلی‌ها علاقه‌مندند طرحی که وزارت ورزش برای اداره این دو باشگاه در پیش گرفته را زیر سوال ببرند. حالا که دو اسپانسر آمده‌اند و هزینه‌های این دو باشگاه را پرداخت می‌کنند، بعضی‌ها مدعی‌اند که مشکلاتی وجود دارد اما ما آن را هم رصد می‌کنیم. کسانی که استفاده خاص و درازمدت یا کوتاه مدت از این باشگاه‌ها برده‌اند را شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌کنیم. ما برای هواداران بی‌غل و غش پرسپولیس متاسفیم که از این شرایط ضربه می‌بینند. در همه تیم‌های بزرگ دنیا ممکن است تغییر و تحول ایجاد شود. البته قبول دارم به این شیوه‌ای که در پرسپولیس ایجاد شد نخواهد بود. ما در وزارت ورزش به راهی که برای این دو باشگاه ترسیم کرده‌ایم اعتقاد داریم و تا خصوصی‌سازی هم این راه را ادامه می‌دهیم. زمستان امسال مزایده خصوصی کردن این دو باشگاه انجام می‌گیرد.

امیر رضا خادم در ادامه گفت: ما درباره عملکرد هیات مدیره در مواردی که از نظر وزیر اشکال داشته به اعضا انتقال دادیم. سال گذشته پرسپولیس در شرایط سختی بود. با 70 میلیارد بدهی، اعتراض و اعتصاب بازیکنان، بی‌ثباتی مدیریتی و مشکلات دیگر. حالا هر که مدعی است که در آن زمان می‌شد با روش بهتری پرسپولیس را اداره کرد، به ما بگوید که چه می‌کرد و چه پیشنهادی داشت. واقعیت این است که در آن زمان هیچ پیشنهادی وجود نداشت. من متاسفم برای آن‌هایی که با زدن این حرف‌ها شرایط بدی را به وجود می‌آورند. هیچ پیشنهاد منطقی و جدیدی در آن زمان دست ما نرسید که بپذیریم بهتر است. با این حال هنوز هم آمادگی داریم که پیشنهادهای جدید را بشنویم.

او درباره اظهارات زمانی عضو سابق هیات مدیره استقلال که گفته بود این نوع مدیریت پرسپولیس و استقلال سنگ‌اندازی در راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه است گفت: ایشان رییس دفتر آقای لاریجانی است. زمانی که ما می‌خواستیم اعضای جدید هیات مدیره‌ها را انتخاب کنیم به ما گفتند که هیچ فردی مورد نظر نداریم و هر کس خودتان می‌دانید را انتخاب کنید. آن‌ها زمانی که در استقلال بودند باید برخی کارها را انجام می‌دادند اما وقتی این کارها انجام نشده، چه انتظاری دارند؟ حرف اهالی ورزش که ناراحت می‌شوند برای من سنگین است اما صحبت‌های بعضی‌ها اصلا من را ناراحت نمی‌کند چرا که پس‌زمینه حرف‌شان را می‌دانم. در حال حاضر مدیریت خصوصی سازی دو باشگاه در دست وزارت اقتصاد است نه وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور هم در هر دو باشگاه مستقر شده است و گزارش‌شان تا یک ماه دیگر آماده می‌شود. احتمالا به خاطر اینکه احضاریه دست این دوستان رسیده ناراحت شده‌اند و فکر می‌کنند که این کار از سوی ما بوده است. ما سعی کردیم هیات مدیره را به گونه‌ای انتخاب کنیم که تصمیم‌هایش واقعی باشد نه سوری. البته ما هم نسبت به برخی مسائل در هیات مدیره موضع داریم.

خادم درباره رعایت نکردن سقف بودجه از سوی پرسپولیس و استقلال گفت: وزارت ورزش قصد داشت که هزینه‌ها کم شود و طبق آمار 100 میلیارد از هزینه‌های لیگ برتر نسبت به فصل قبل کم شده است. اگر این دو باشگاه در این زمینه تخلفی کرده‌اند سازمان لیگ به عنوان مجری می‌تواند علیه آن‌ها جریمه در نظر بگیرد و ما مخالفتی با این موضوع نداریم.

معاون وزیر ورزش درباره عملکرد رحیمی در پرسپولیس گفت: من بارها با رحیمی جلسه داشتم و انتظارم از او این بود که مسائل باشگاه را بهتر مدیریت کند. او یک فرد ارزشمند باشخصیت است و از زمانی که من کشتی می‌گرفتم او مدیر بوده است. سعی کردم تا جایی که می‌شود از او به عنوان گزینه‌ای که وزارت ورزش به هیات مدیره معرفی کرده حمایت کنم اما مشکلات زیادی در باشگاه وجود داشت که باید مدیریت می‌شد. نتایج مورد قبول هواداران نبود اما تغییر و تحول در این مقطع چیزی نبود که ما بخواهیم به آن ورود کنیم. برای خود ما هم خیلی جالب بود که هیات مدیره تصمیم به برکناری رحیمی گرفته است.

خادم همچنین گفت: خود من هم شائبه داشتم که سیاسی یک نفره این تصمیم‌ها را گرفته است اما امروز در جلسه‌ی هیات مدیره دیدم که اعضا متفق‌القول این تصمیم را گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که اتفاقات با هماهنگی اعضا افتاده است. الان رحیمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر نقدی وجود دارد باید در یک فضای رودررو باشد چرا که با صحبت در رسانه‌ها بحث‌های غیر اخلاقی ایجاد می‌شود.

معاون وزیر ورزش درباره این صحبت علی دایی که گفته بود گودرزی شخصا او را برکنار کرده گفت: وزیر ورزش ناراحتی بسیار سنگینی از این اتفاق داشت و در جلسات روزهای گذشته خیلی‌ها شاهد این موضوع بودند. شخص وزیر به هیچ وجه در جریان این اتفاقات نبود اما پس از شنیدن اخبار مربوط، بسیار متاثر شد. با این حال نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که شخص وزیر و وزارت ورزش معتقد بودند قرارداد دایی با پرسپولیس باید اصلاح شود اما در اینکه دایی در پرسپولیس بماند یا نه، به هیچ وجه دخالت نکرده چرا که این قضیه کاملا فنی است.

دیدگاه‌ها