کد خبر : 1179553 | 26 مهر 1393 ساعت 12:59 | 147.4K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقه‎ای که 20 سال خاک خورد

راز تنها قهرمانی آسیایی پرسپولیس

امروز بیست و سومین سالگرد قهرمانی پرسپولیس در آسیاست. قهرمانی ای که اولین و آخرین قهرمانی سرخپوشان در آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، در 26 مهرماه سال 1370 علی پروین پرسپولیس را با ترکیب سعید عزیزیان، محمدحسن انصاری‌فرد، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، مجتبی محرمی، محسن عاشوری، حسین عبدی، حمید درخشان، فرشاد پیوس، مرتضی کرمانی و ناصر محمدخانی راهی میدان کرد تا سرخپوشان در دیدار با المحرق بحرین با تک گل محمدحسن انصاری‌فرد به پیروزی برسد. این مسابقه تاریخی بیش از 100هزار تماشاگر داشت و بینندگان تلویزیونی موفق نشدند پیروزی قرمزپوشان در فینال جام در جام آسیا را ببینند. موضوع به سهم خواهی صداوسیما از اسپانسر روی پیراهن پرسپولیس بازمی گشت.

پرسپولیس با شرکت لاستیک سازی "ایران یاسا" قرارداد حمایت مالی امضا کرده بود و این مساله در آن زمان هنوز رسم نبود بنابراین صداوسیما برای آنکه مجانی برندی را تبلیغ نکند از پوشش تلویزیونی این بازی خودداری کرد و اکثر پرسپولیسی ها این مسابقه را از طریق رادیو دنبال کردند. 3 سال قبل بود که یکی از هواداران پرسپولیس از دبی با محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت راه‌آهن تماس گرفت و مدعی شد این مسابقه را از سکوها به طور کامل فیلمبرداری کرده است. پس از قول و قرارهای فراوان بالاخره این فیلم به دست انصاری‌فرد رسید تا او آن را با عادل فردوسی پور سهیم شود. اینگونه شد که عادل 2 سال قبل در برنامه نوروزی با خاطرات فوتبال 45 دقیقه از این مسابقه را پخش کرد و در برنامه نود قبلی هم صحنه گل زیبای انصاری‌فرد را مجددا به تصویر کشید.

جالب اینجاست که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس درباره آن قهرمانی و آن گل خاطرات جالبی دارد. او می‌ گوید: ضربات کاشته را معمولا من می‌ زدم اما در آن مسابقه محمدحسن کنار من بود، از او پرسیدم تو می‌ زنی، جواب داد بگذار یک بار من بزنم شاید گل شد و چقدر هم قشنگ محمدحسن این ضربه را به گل تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها