کد خبر : 1187616 | 06 آذر 1393 ساعت 15:17 | 190.1K بازدید | 0 دیدگاه

گل‌گهر 1(2)-پرسپولیس 1(3)؛

صعود دشوار پرسپولیس به نیمه‎نهایی جام‎حذفی

پرسپولیس در ضربات پنالتی با درخشش سوشا مکانی موفق شد گل گهر را از پیش رو برداشته و به نیمه نهایی جام حذفی راه یابد.

صعود دشوار پرسپولیس به نیمه‎نهایی جام‎حذفی
به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر سیرجان، که سپاهان و نفت مسجد سلیمان را از جام حذفی کنار زد، در خانه میزبان پرسپولیسی بود که دربی تهران را هفته قبل از آن خود کرد. این دیدار در 90 دقیقه با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، در دقت های اضافه یک بر یک شد و در نهایت در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که با درخشش مکانی بازی را به نفع خود پایان داد.

یک چهارم نهایی جام‌حذفی، ساعت: 13:30، ورزشگاه اختصاصی گل گهر، تماشاگر: 3200 نفر
داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها: سعید زارع، علیرضا کناری
گل: جمعه زاده 101 از روی نقطه پنالتی برای گل گهر؛ بنگر 106برای پرسپولیس
اخطار: محسن بنگر 106 و مهدی طارمی 117 از پرسپولیس
اخراج: مهران گلزاری 35 از گل گهر

گل گهر:
مجید غلامی، محمد شریف زاده، مهران گلزاری، کریم غراوی، حکمت فولاد پور، حمیدرضا حاتمی، حمزه مظفری، حسین رسولی(97 سعید بحرکاظمی)، مختار جمعه زاده، امیر رفعتی (60 مرادی فر) و آرمان اکوان (115 میلاد امیری)
سرمربی: قاسم شهبا

پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، اومانا (69 نورمحمدی)، میثم حسینی، مهدی جعفرپور (68 علی عسگر)، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی (107 دغاغله)، محمد نوری و مهدی طارمی
سرمربی: حمید درخشان

شرح گل:
1-0 (گل گهر): مختار جمعه زاده مهاجم سیه چرده گل گهر در محوطه جریمه با خطای علی عسگر سرنگون شد و خودش ضربه پنالتی را خلاف جهت حرکت مکانی به گل اول بازی تبدیل کرد.
1-1 (پرسپولیس): محسن بنگر جور مهاجمان گل نزن پرسپولیس را کشید و. با یک پرش شجاعانه در محوطه جریمه با بغل پا سانتر ارسالی از راست را به زیر طاق دروازه گل گهر کوبید. بنگز بعد از این گل بخاطر شادی گلش کارت زرد گرفت.

شرح بازی:
رقابت 120 دقیقه ای پرسپولیس و گل گهر بدون برنده به پایان رسید تا قرمزها برای پیروزی احتیاج به موفقیت در ضربات پنالتی داشته باشند.
بعد 120 دقیقه نفس گیر، سیرجانی ها به هدف خود رسیدند و با پرسپولیس سر میز ضیافت پنالتی ها خواهند نشست. آنها در وقت اضافه یک بار به گل رسیدند اما در اکثر اوقات مشغول دفاع همه جانبه مقابل حملات پرسپولیس بودند که می خواست قبل از پنالتی ها بازی را تمام کند.
دروازه بان بلندقامت قرمزها با دفع 3 ضربه پنالتی درخشش خود در مسابقه مقابل راه آهن را تکرار کرد و تیمش را به جمع 4 تیم برتر جام حذفی برد. سوشا البته در این مسابقه پشت پنالتی دوم تیمش قرار گرفت اما مجید غلامی دروازه بان گل گهر ضربه او را مهار کرد.
پنالتی های پرسپولیس در ضیافت پنالتی ها را حسینی و نوری به ثمر رساندند و غلامی ضربات طارمی و مکانی را به زیبایی گرفت. این دروازه بان اما در تشخیص ضربه نوری اشتباه کرد تا کاپیتان قرمزپوشان با به ثمر رساندن این ضربه حساس شادی گل تکراری خود را آغاز کند و با بوسیدن بازوبند، صعود پرسپولیس را جشن بگیرد. قرمزها امیدوارند در مسابقه امروز ذوب آهن ـ استقلال، شاگردان یحیی گل محمدی به پیروزی برسند تا در شرایط میزبانی، بازی نیمه نهایی را پشت سر بگذارند. آنها بعد از دربی امروز هم برد با ارزشی را مقابل یک حریف سختکوش و با انگیزه به دست آوردند. بردی که ارزشی فوق العاده برای حمید درخشان دارد که از حالا باید برای موفقیت در دو بازی بعدی قبل از نیم فصل برنامه ریزی کند.

994811

بهترین بازیکن: مجید غلامی دروازه بان گل گهر در این بازی فوق العاده کار کرد اما با وجود اینکه یک بار سوشا مکانی را مغلوب کرد، در نهایت در مجموع به این دروازه بان ناراضی پرسپولیس باخت. مکانی که در این بازی با تصمیم درخشان به میدان آمده بود، در جریان بازی هم از روی نقطه پنالتی گل خورد.

اتفاق ویژه: محسن بنگر کاپیتان پرسپولیس بعد از گلزنی در شادی گلش هواداران حریف را به سکوت دعوت کرد که این حرکت با کارت زرد داور مواجه شد و با این تصمیم بنگر بازی نیمه نهایی جام حذفی را از دست داد. او به همین دلیل اعتراض شدیدی به داور بازی کرد. اما ثمری نداشت.

دقایق حساس:
دقیقه 35: در حالیکه مهدی طارمی با دروازه بان گل گهر تک به تک شده بود، مهران گلزاری او را متوقف کرد و به همین دلیل از بازی اخراج شد.
دقیقه 36: ضربه ایستگاهی زیبای مهدی طارمی را  غلامی دروازه بان گل گهر به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 42: باز هم مهدی طارمی از راه دور شوت زد که غلامی دروازه‌بان گل گهر برای چندمین بار توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 59: از جناح چپ توپ برای اکوان مهاجم گل گهر فرستاده شد که او در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه اس بعد از برخورد با هم تیمی اش بیرون رفت.
دقیقه 113: ضربه سر فنی محمد نوری روی پاس علی عسگر با فاصله کمی از روی دروازه گل گهر به بیرون رفت.
دقیقه 114: قیچی مهدی طارمی روی پاس محسن بنگر پس از برخورد به سر مدافع حریف به بیرون رفت ولی این صحنه را داور خطا به صود گل گهر اعلام کرد.
دقیقه 117: نفوذ طارمی به داخل محوطه جریمه تیم حریف و سرنگونی او، لحظه ای فضای بازی را جنجالی کرد. اما داور با دادن یک کارت زرد به مهاجم پرسپولیس به دلیل تمارض قائله را ختم کرد.
دقیقه 120: محسن بنگر روی یک ضربه کرنر شوت خوبی را به سمت دروازه گل گهر زد که مدافع حریف توپ را از روی خط جمع کرد.

حواشی:

*بین دو نیمه بازی پرسپولیس و گل گهر ماموران نیروی انتظامی ورزشگاه یکی از هواداران گل گهر را بازداشت کردند.

دیدگاه‌ها