کد خبر : 1205409 | 04 اسفند 1393 ساعت 11:08 | 267.8K بازدید | 0 دیدگاه

46 سال و یک طلا

تاریخچه کامل حضور پرسپولیس در رقابتهای آسیایی

پرسپولیس در حالی بازی اول خود را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار می کند که در ادوار گذشته سرخ پوشان خاطرات بسیار از خود در این مسابقات ثبت کرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، در این مقاله به مرور عملکرد پرسپولیس در این مسابقات خواهیم پرداخت:

جام باشگاه های آسیا

1در زمستان 1347 ،پرسپولیس بین 5 تیم برتر ایران قهرمان شد ونماینده ایران در این بازیها شداما تیم ،دیر به محل انجام بازیها در هنگ کنگ رسید وبازی اول خود را برابر کوگیو از ژاپن باخت ودر بازیهای آینده هرچه تلاش کرد نتوانست موفق شود وحذف شد

2 در تابستان 1351 پرسپولیس قدرتمند آن دوران که در لیگ 51 همه رقبای خود را در بازیهای رفت وبرگشت برده بود،نماینده ایران شد وبا ان همه ستاره تازه قلیچ خانی را هم به عنوان یار کمکی گرفت اما مسابقات این سال که قرار بود در ایران انجام شود،به علت آن که عربها حضور اسراییل غاصب را برنتابیده ومسابقات را تحریم کرده بودند،تحریم شد.

3 در بهار 67 پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان اسیا،نماینده ایران بود،پرسپولیس که اسیر اختلافات داخلی بود،در مسابقاتی که در داکا برگزار شد،2-1 به نماینده بنگلادش باخت،وحذف شد بعدها حرف از این بود که بازیکنان به علت نبودن پروین تعمدا برابر این حریف خود را بازانده اند.

4 پرسپولیس در پاییز سال 1375 به سختی از کمند حریفان غرب آسیا گریخت اما در مرحله نیمه نهایی بازیها به پوهانگ کره باخت وبا برتری برابر الزورا عراق به عنوان سوم بازیها رسید.

5 در پاییز سال 1376 پرسپولیس بار دیگر در مرحله غرب ،موفق بود ولی در نیمه نهایی این بار به تیم دالیان چین باخت ودر رده بندی هم برابر الهلال باخت وچهارم شد

6 در سال 1378 پرسپولیس یک تیم تدافعی بود که به سختی به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله باز هم این بار به تیم جوبیلوایواتای ژاپن 2-0 باخت وبه فینال نرسید،در رده بندی این بار تیم با پیروزی برابر حریف خود سوم شد.

7 در سال 1379 پرسپولیس بهتر از سال قبل ظاهر شد وبرابر حریفان خود از جمله الهلال برنده شد ولی برابر تیم سامسونگ کره جنوبی باخت وباپیروزی برابر ایرتیش قزاقستان تیم سوم بازیها شد

جام در جام آسیا

1سال 1369 پرسپولیس برای اولین بار در این مسابقات حضور یافت ولی بازیها در میانه کار تعطیل شد وبعد از پایان جنگ نفت در خلیج فارس مسابقات به راه افتادوپرسپولیس با پیروزی برابر الهلال والمحرق بحرین قهرمان مسابقات شد.

2 در سال 71پرسپولیس باز هم به فینال بازیها رسید اما با شکست از تیم نیسان ژاپن قهرمانی در این مسابقات رسید.

3 در سال 72 پرسپولیس برای سومین بار در این مسابقات حضور یافت اما به علت شکست از نماینده قطر در دور دوم از مسابقات کناررفت.

لیگ قهرمانان آسیا

1 در سال 1381 پرسپولیس در اولین دوره این بازیها شرکت کرد ،آنها در گروه خود دوم شدند اما در آن دوره از هر گروه یک تیم به مرحله بعدی صعود می کرد بنا بر این پرسپولیس از دور بازیها بازماند.

2 در سال 87 پرسپولیس در دوره هفتم مسابقات حاضر شد ، در این بازیها سرخپوشان تنها تیم ایرانی بودند که به مرحله دوم صعود کردند اما به علت باخت به تیم بنیاد کار ازبکستان از دور رقابتها حذف شدند.

3 در سال 89 پرسپولیس در دوره نهم این بازیها بدترین نتایج همه عمر خود را در بازیها به دست آورد ودر گروه چهار تیمی خود چهارم شد واز دور بازیها کناررفت.

4 در سال 90 پرسپولیس در آخرین حضور آسیایی خود در این بازیها برابر تیم های دور گروهی موفق بود اما در مرحله بعدی 3-0 به تیم الاتحاد عربستان باخت وحذف شد.

دیدگاه‌ها