کد خبر : 1207276 | 13 اسفند 1393 ساعت 11:24 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیروانی: تیم ملی جوانان مربی جدید می‌خواهد

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت : با برگزاری 7 مرحله اردوی استعدادیابی در تهران قصد داریم تا برترین بازیکنان را به اردوی تدارکاتی دعوت کنیم.

پیروانی: تیم ملی جوانان مربی جدید می‌خواهد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون فوتبال؛ امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان درباره اردوهای استعدادیابی این تیم گفت: تاکنون 6 مرحله اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشته‌ایم و طبق برنامه‌ای که از سوی کادر تیم ملی جوانان به کمیته فنی ارائه شده، یک مرحله اردوی استعدادیابی تا پایان سال باقی مانده است. حدود 300 بازیکن تاکنون زیر نظر کادر فنی ارزیابی شده‌اند و از سال آینده اردوهای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه هیچ بازیکنی از دید کادر فنی تیم ملی جوانان دور نماند، در شهرستان‌های مختلف ایران حاضر شدیم و بازی‌های لیگ جوانان استان‌ها را زیر نظر داشته‌ایم. بازیکنانی که نزدیک به تفکرات ما و در قالب تاکتیک‌های ما بودند، به اردوهای استعدادیابی دعوت شدند و در 8 جلسه تمرینی و یک بازی تدارکاتی حضور داشتند تا ما بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری نسبت به عملکرد فنی بازیکنان جوان داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: در اردوی نهایی که در اواخر اسفند ماه خواهیم داشت بازیکنان حاضر در لیگ‌ جوانان استان‌های اصفهان، خوزستان و مازندران را زیر نظر خواهیم گرفت. حدود 70 درصد از شاکله تیم ملی جوانان را شناسایی کرده‌ایم و با آغاز اردوی‌های اصلی این تیم از فروردین‌ماه، تمرینات تاکتیکی و تکنیکی خود را آغاز می‌کنیم.

وی درباره استعدادیابی‌های صورت گرفته و حضور بیش از 300 بازیکنان در رده سنی جوانان که به اردوهای استعدادیابی دعوت شدند، گفت: معتقدم از لحاظ وجود استعداد در ایران هیچ مشکلی نداریم. در رشته‌های پایه مانند ژیمناستیک و یا شنا باید با ذره‌بین به دنبال بازیکنان مستعد بود اما در فوتبال اینگونه نیست. مشکل ما کشف استعدادها نیست بلکه جذب بازیکنان مستعد است. بدون شک حلقه مفقوده فوتبال، پرورش بازیکنان مستعد است. اگر امکانات سخت‌افزاری در هر استانی مهیا باشد بدون شک بازیکنان رشد خوبی خواهند داشت. اکنون ما شاهد آن هستیم که دیگر زمین خاکی هم وجود ندارد تا بازیکنان در آن بازی کنند. باید مشکلات زیر ساخت‌ها و امکانات حل شود تا جوانان رشد کنند.

وی از اجرای طرح استعدادیابی در مناطق 9گانه خبر داد و گفت: کمیته جوانان با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در طرح استعدادیابی در مناطق 9گانه دارد ما را برای انتخاب بازیکنان بسیار کمک می‌کند. اگر این طرح به طور کامل اجرا شود، دیگر تیم های ملی فوتبال پایه درگیر جذب استعدایابی بازیکنان نمی‌شوند و راحت‌تر می تواند برنامه‌های اردویی خود را اجرا کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکنانی که در تیم ملی نوجوانان بوده و تجربه ملی دارند، در اردوهای تدارکاتی استفاده نمی کنید؟ گفت: بدون شک پایه تیم ملی جوانان متشکل از بازیکنان نوجوان است. بازیکنانی که در تیم نوجوانان حضور داشته و در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند و با توجه به شایستگی بالا حذف شدند متولد 1377 بودند. در صورتی که در رنج سنی تیم ملی جوانان از بازیکنان متولد 1375 و 1376 استفاده می‌شود. در واقع بازیکنان جوان باید حداقل یکسال بزرگتر باشند. حتی 6 ماه تفاوت سنی نیز از لحاظ فیزیکی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ما نمی‌توانستیم به این امر بسنده کنیم و تمام تمرکز خود را بر روی بازیکنان نوجوان بگذاریم. به همین دلیل 7 مرحله استعدادیابی از استان‌های کشور را در دستور کار خود قرار دادیم تا مشکلات را حل کنیم. ضمن اینکه 4 یا 5 بازیکن ملی پوش نوجوان که از لحاظ سنی در شرایط تیم ملی جوانان بودند، اکنون ما را در اردوها همراهی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جوانان در باشگاه‌های خود شرایط اولیه برای تمرین و یا بازی کردن فوتبال را دارند، گفت: طبق اصول قوانین فوتبال در دنیا، بازیکنان در خدمت باشگاه‌های خود هستند و به لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی جسمانی و مهارت‌های ذهنی در باشگاه‌ها آماده می شوند و در نهایت در مقطع دو یا سه روزه در تیم ملی حضور داشته و تمرین گروهی برای هماهنگی هر چه بیشتر را انجام می‌دهند اما مهمترین موضوعی که وجود دارد این است که تا یک ماه و نیم دیگر رقابت‌های لیگ جوانان در استان‌ها به پایان می‌رسد و بازیکنان به طور منظم تمرین ندارند و یا به صورت انفرادی تمرینات روزمره خود را دنبال می‌کنند و درصد کمی از بازیکنان با تیم‌های بزرگسالان خود کار می‌کنند. ما نمی توانیم به شرایط جسمانی که این بازیکنان دارند آن هم بعد از پایان تعطیلات نوروزی، اکتفا کنیم و باید برنامه‌ریزی دقیقی را برای انجام تمرینات و حضور فعال بازیکنان طراحی کنیم.

پیروانی با تاکید بر این موضوع که حضور مربی ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های ذهنی در تیم‌های پایه بسیار تاثیرگذار است، گفت: در فوتبال مدرن هر تیمی از یک مربی برای ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های ذهنی استفاده می‌کند و نیاز به حضور آن به طور کامل احساس می‌شود. در واقع حضور این مربی به اندازه حضور سرمربی در یک تیم واجب است. بر همین اساس طی مذاکراتی که صورت گرفته قرار است از سال آینده، مربی ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های ذهنی در کنار تیم ملی جوانان باشد. با توجه به اینکه بازیکنان جوان در سن بلوغ جسمی، ذهنی ، روحی و فیزیکی هستند و باید به صورت کنترل شده با آنها در بحث تغذیه، رفتار، آموزش تکنیک و تاکتیک‌ها رفتار کرد، نیاز مبرمی به حضور این مربی است و همانطور که در بالا اشاره کردم، امیدوارم از سال آینده با حضور این مربی، شرایط خوبی بر بازیکنان تیم ملی حاکم باشد.

وی در ادامه برنامه های کادر فنی از حضور تیم در سه تورنمنت را در اردیبهشت ماه، تیر ماه و شهریورماه خبر داد و گفت: برای آمادگی و حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهر ماه برگزار می‌شود، در اردیبهشت، تیر و شهریور ماه درخواست حضور در تورنمنت آسیایی یا اروپایی را داده ایم. همچنین پیش بینی برگزاری 9 مرحله اردوی آماده سازی تا زمان شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا را کرده‌ایم.

پیروانی ادامه داد: حدود 80 درصد تیم ملی جوانان تجربه بازی بین المللی ندارند. بر همین اساس ما نیاز داریم تا بازی‌های تدارکاتی خارجی را تجربه کنیم در غیر اینصورت تیم دچار مشکل می‌شود.

سرمربی تیم ملی جوانان در پایان درباره تعاملی که باید بین کادر فنی تیم‌های ملی ایجاد شود، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین اعضای تیم‌های ملی در رده‌های پایه وجود دارد. بدون شک کادر فنی تیم‌ها با استفاده از تفکرات یکدیکر می‌توانند در خصوص سیستم‌های تیم ملی همخوانی داشته باشند و شرایط به گونه‌ای باشد که آینده تیم‌های ملی فوتبال تامین شود. اگر تفکرات کادر تیم‌ها یکی باشد نوع سیستم و تاکتیکی که در هر تیم استفاده می‌شود به یک شکل خواهد بود و سرمربیان تیم ها در هر رده‌ای می‌توانند با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیق‌تری به فعالیت‌های تاکتیکی تیم بپردازند. ضمن اینکه با استفاده از تجربیات مربیان می توان با ایده‌های آنها آشنا شد و از تجربیات‌شان در راستای موفقیت تیم ملی در هر رده سنی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها