کد خبر : 1238073 | 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:03 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

بهروان:

بعیداست‌سازمان‌لیگ‌بادرخواست‌نفتی‌ها‌موافقت‌کتد

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر حداکثر یک ماه وقت دارند تا اساس نامه خود را با باشگاه‌های لیگ برتری تطبیق داده و شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای را بدست آورند.

بعیداست‌سازمان‌لیگ‌بادرخواست‌نفتی‌ها‌موافقت‌کتد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، غلامرضا بهروان در خصوص اینکه آیا تیم‌های سیاه جامگان و فولاد نوین می‌توانند در رقابت‌های لیگ پانزدهم حضور پیدا کنند، گفت: سیاه‌جامگان، ابومسلم نیست و به همین دلیل بدهی‌های ابومسلم ربطی به آنها ندارد. از نظر حقوقی نیز آنها نمی‌توانند نام ابومسلم را یدک بکشند. اینکه تیم‌های فولاد نوین و سیاه جامگان سرگروه شده‌اند و مستقیم صعود کرده‌اند شرط لازم برای حضور در لیگ برتر است اما شرط کافی نیست.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: تیم‌های تازه وارد نباید هیچگونه بدهی داشته باشند و باید اساس نامه خود را با اساس نامه تیم‌های لیگ برتری تطبیق دهند ضمن اینکه شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای را داشته باشند. آنها برای احراز این شرایط حداکثر یک ماه دیگر وقت دارند وگرنه تیم‌های دیگر را جایگزین می‌کنیم.

بهروان در خصوص تیم فولاد نوین گفت: به غیر از این مسائل یکی از مشکلات اساسی که فولاد نوین دارد این است که طبق قانون دو تیم که از یک منبع مالی تامین می‌شوند حق حضور در لیگ برتر را ندارند. آنها باید هرچه زودتر این مشکل خود را نیز حل کنند.

وی در خصوص درخواست باشگاه نفت تهران مبنی بر تغییر زمان رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر اظهار داشت: بعید است سازمان لیگ با درخواست باشگاه نفت موافقت کند چون بازی‌های هفته بیست و نهم همزمان است و این برنامه را از قبل اعلام کردیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد تغییر زمان دیدار فینال جام حذفی گفت: هنوز زمان فینال جام حذفی را به طور رسمی اعلام نکرده ایم. برای برگزاری این بازی در تاریخ اول خرداد با دو مسئله روبه‌رو هستیم. مسئله اول تداخل با اردویی که کی‌روش برای تیم ملی در نظر گرفته و مورد دوم تغییری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کرده به طوری که طبق برنامه قبلی در این مرحله قرار بود یک بازی برگزار شود اما حالا به دو بازی رفت و برگشت تغییر پیدا کرده که این موضوع روی برنامه‌های ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. با این شرایط برگزاری بازی فینال جام حذفی در اول خرداد بعید است مگر اینکه خود نفتی‌ها بخواهند.

وی در مورد تغییر احتمالی تاریخ دربی 80 پایتخت که قرار است 25 اردیبهشت برگزار شود، خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی بستگی به نتیجه بازی استقلال و تراکتورسازی دارد. اگر نتیجه آن بازی و سایر بازی‌های هفته بیست و نهم به گونه‌ای رقم بخورد که نتیجه بازی هفته آخر استقلال مقابل پرسپولیس در جدول تاثیری نداشته باشد تاریخ دربی تغییر پیدا می‌کند.

بهروان در خصوص اینکه آیا برگزاری فصل آینده لیگ آزادگان در یک گروه قطعی شده، گفت: هنوز معلوم نیست که رقابت‌های لیگ آزادگان در یک گروه برگزار شود یا نه اما چیزی که قطعی است تعداد تیم‌ها است که بیش از 20 تیم نخواهد بود. به هر حال تیم‌ها معترض هستند که اگر 20 تیم بخواهند در یک گروه بازی کنند 38 بازی باید انجام دهند که این موضوع برای آنها سخت و دشوار است.

دیدگاه‌ها