کد خبر : 1238974 | 18 اردیبهشت 1394 ساعت 17:41 | 39.1K بازدید | 0 دیدگاه

خاطره‌شیرین پرسپولیس از اولین دیدار با الهلال

گل زیبای مرتضی کرمانی مقدم خاطره ویژه پرسپولیسی ها از اولین نبرد تاریخ با تیم الهلال عربستان است.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس برای اولین بار در روز 5 مرداد 1370 و در دور رفت از مرحله نیمه نهایی اولین دوره مسابقات جام در جام آسیا، در شهر ریاض با تیم الهلال به تساوی بدون گل رسید که سعید عزیزیان مربی گلرهای فعلی تیم امید بهترین بازیکن این تیم در آن مسابقه بود. قرمزها بازی برگشت را در حضور 100هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این بازی با گل تماشایی کرمانی مقدم در دقیقه 65 به سود پرسپولیس تمام شد و قرمزها به فینال آسیا رفتند.

حضور حمید درخشان ستاره  آن روزهای پرسپولیس پس از 5 سال در ترکیب قرمزپوشان از نکات مهم این مسابقه است. همچنین در این بازی بزرگ برای اولین بار صداوسیما دو دوربین را پشت دروازه دو تیم قرار داد که البته در هنگام تکرار صحنه ها ارتباط قطع می‌ شد!

ترکیب پرسپولیس در آن مسابقه شامل این بازیکنان بود؛ سعید عزیزیان ـ مجتبی محرمی، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، سعید نعیم آبادی ـ حسین عبدی، حمید درخشان، محسن عاشوری، محمدحسن انصاری‌فرد ـ فرشاد پیوس و مرتضی کرمانی مقدم. پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل الهلال با کسب نتیجه مقابل المحرق بحرین اولین و تنها جام آسیایی خود را به دست آورد.

پرسپولیس که در دور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2015 با الهلال مواجه می‌ شود، به دنبال یک پیروزی حداقلی و صعود به جمع 8 تیم است تا در تعطیلی 4 ماه مسابقات با ترمیم تیم خود حضوری موفق در دوره های آینده داشته باشد. بازی رفت در تهران و بازی برگشت در ریاض برگزار می‌ شود نکته قابل توجه اینکه پرسپولیس هیچگاه برابر الهلال در کشور عربستان بازنده نبوده است.

دیدگاه‌ها