کد خبر : 1240282 | 24 اردیبهشت 1394 ساعت 13:10 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی پرسپولیس ـ استقلال

دربی 80؛ سوت پایان سال نحس

دربی 80، اگرچه یکی از کم اهمیت ترین بازی های تاریخ 2 تیم در جدول است اما همین که سری به دکه های روزنامه فروشی بزنید متوجه اهمیت این بازی سنتی خواهید بود.

دربی 80؛ سوت پایان سال نحس
به گزارش "ورزش سه"، برد برای 2 تیم به اندازه حداکثر یک پله صعود احتمالی است. شاید استقلال پنجم و پرسپولیس هشتم شوند. این حداکثر تمنیات 2 تیم را می‌ سازد. پرسپولیس و استقلال در حالی به مصاف هم می‌ روند که میانگین رتبه فعلی آنها 7.5 است! استقلال ششم و پرسپولیس نهم بدترین دربی تاریخ را از حیث کیفیت موقعیت 2 تیم می‌ سازد.

* بازی رفت در روز 2 آذر انجام شد. در این دیدار بعد از سپری شدن 4 تساوی بدون گل بالاخره طلسم شکست. سجاد شهباززاده در دقیقه 4 گل اول استقلال را زد اما محمد نوری و امید عالیشاه در دقایق 73 و 83 دو گل برای پرسپولیس زده و باعث برد این تیم برابر حریف دیرین خود شدند.

* در 6 بازی اخیر پرسپولیس 2 برد و 4 مساوی داشته است.

* استقلال از 17 آذر 90 پرسپولیس را شکست نداده است.

* در 10 بازی آخر 2 تیم در لیگ 3 برد به استقلال و 3 برد به پرسپولیس رسیده و 4 بازی صفر ـ صفر شده است. در 10 بازی آخر 2 تیم در لیگ استقلال 8 و پرسپولیس 7 گل به ثمر رسانده اند.

* شاگردان قلعه‌نویی در 7 هفته اخیر تنها یک بار برده اند تا اینگونه بالاترین هدف آنها کسب مقام پنجم شود.

* یک برد در 9 بازی هم پرسپولیس را ورشکسته کرده است. اگر رقیبان پرسپولیس در رتبه های نهم تا شانزهم تا این حد ضعیف نبودند امروز پرسپولیس موقعیت بدتری را داشت.

* این بازی برای امیر قلعه‌نویی از همیشه مهم‌تر است. او که دربی رفت را با شکست مقابل تیم 10 نفره پرسپولیس پشت سر گذاشته و در آخرین روز لیگ، هیچ اندوخته‌ای از لیگ ندارد - نه سهمیه گرفته و نه شانس جام گرفتن دارد - می‌خواهد در کارنامه خود لااقل یک اتفاق مثبت را به ثبت برساند و تمامی ناکامی‌های قبلی را زیر سایه دربی پنهان کند. یعنی با پیروزی مقابل پرسپولیس و برانکو، اول از خطر برکناری دور شود و در ادامه هواداران شاد و خرسند استقلال تا مدت‌ها غم و اندوه از دست دادن لیگ و جام حذفی و کسب نکردن سهمیه را به فراموشی بسپارند. قلعه‌نویی اگر فاتح دربی باشد، بی‌تردید از موضع ضعف امروزی خارج می‌شود این وضعیت قلعه‌نویی است و آینده او بی‌شک به نتیجه دربی پیوند خورده و اگر برنده باشد، می‌تواند روی فصل آینده هم حساب باز کند و امیدوار باشد که با تیم بهتر و بازیکنان جدید، ناکامی‌های دو فصل اخیرش را جبران نماید.

*منتقدان برانکو ، او را یک مربی محافظه‌کار و دفاعی می‌شناسند و همیشه به او ایراد گرفته‌اند که تیمش را تدافعی می‌چیند. شاید برانکو برای دربی چنین برنامه‌هایی داشته باشد که لااقل بازنده در این بازی بزرگ نباشد و آسوده‌خاطر به فصل نقل و انتقالات برود و تیمش را برای فصل بعد ببندد. شاید عقل حکم ‌کند در این دربی مسابقه طوری پیش برود که بدون تلفات و ترکش، فصل به پایان برسد. اما این ها همه پیش فرض است و شاید هم یک بازی بزرگ و تماشایی منتظر ماست ؛ یک بازی خوب برای پایان سال نحس سرخابی که برای اولین بار در تاریخ هردو جایی بین سه تیم اول ندارند .

* در پرسپولیس شرایط از نظر بازیکن چندان خوب نیست . آنها مصدومان مهمی دارند از محسن بنگر مدافع وسط فیکس تیم تا مهرداد کفشگری . محمدرضا خانزاده هم که محروم است و پیام صادقیان از تیم رفته . آنها اومانیا را هم در شرایط عالی در اختیار ندارند و این مدافع کاستاریکایی به زور آمپول بازی خواهد کرد .آنها همچنین شب گذشته گلر دوم شان را لز لیست خارج کرده اند.

*در استقلال هیچ مصدوم و محرومی نیست و قلعه نویی باید بهترین نفراتش را به زمین بفرستد .

* محسن فروزان مرد شماره یک خط دروازه قلعه‌نویی در لیگ چهاردهم بود. امیرخان پیش از این در تراکتورسازی از علاقه‌اش به این دروازه‌بان پرده برداشته بود. بازی با پیکان تنها مسابقه‌ای بود که ژنرال آبی‌ها ترجیح داد فروزان را نیمکت‌نشین کند. اگر قلعه‌نویی وارد ماجرای کل‌کل رحمتی و طالب‌لو نمی‌شد، حالا فروزان رکورددار بازی در لیگ چهاردهم بود. اما با گل هایی که این دروازه‌بان مقابل تراکتورسازی خورد، صحبت‌ها از بازی دادن به طالب‌لو در دربی است. طالب‌لو در دربی‌ها آمار نسبتا خوبی از خودی برجای گذاشته است.این از معدود معماهای دربی است که تا ظهر بازی برای مشخص شده نتیجه آن صبر کرد .

* استقلال و پرسپولیس از شکست مقابل دو تیم تبریزی به دیدار هم می آیند .

*تورج حق وردی دربی هشتادم را قضاوت خواهد کرد.یک انتخاب بحث برانگیز.بهانه هم این است که چون دربی پایتخت زیاد خساس نیست و بازی های سپاهان،تراکتورسازی و نفت تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است داوری جوانتر را برای این بازی های انتخاب کرده اند. قضاوت صحیح او می تواند دربی 80 را به یادماندنی تر هم بکند .

دیدگاه‌ها