کد خبر : 1244678 | 15 خرداد 1394 ساعت 12:55 | 98.5K بازدید | 83 دیدگاه

نزدیک شدن به سه گانه با کمی خوش شانسی

مصدومیت‌ حریفان‌ چگونه‌ به‌کمک‌بارسا‌ آمد

اگر روز شنبه بارسلونا جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد، مسلما به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر شناخته خواهد شد.

مصدومیت‌ حریفان‌ چگونه‌ به‌کمک‌بارسا‌ آمد
به گزارش "ورزش سه"، مثلث خط حمله ی توقف ناپذیر آبی اناری ها، تمام رکورد ها را به رهبری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ، لیونل مسی شکسته است. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که این موفقیت بارسا، تحت تاثیر مصدومیت‌های حریفان نزدیک آنها نیز بوده است.

در لالیگا، رئال به نظر توقف ناپذیر می‌رسید و آنها در نیم فصل اول، رکورد 22 پیروزی پیاپی را به ثبت رسانده بودند و آماده بودند اختلاف با بارسا را بیشتر کنند. ولی مصدومیت لوکا مودریچ، سرجیو راموس و خامس رودریگس به شدت به آنها ضربه زد. همه ی آنها در دیداری که رئال مقابل اتلتیکو 4-0 شکست خورد، حضور نداشتند و به علاوه، په‌په و مارسلو نیز محروم بودند. هر سه در شکست مقابل بیلبائو و تساوی مقابل ویارئال آماده ی بازی کردن نبودند و همین نتایج،فاصله رئال و بارسا را کاهش داد. در پایان، این رئال بود که با مصدومیت ستاره‌هایش زمین خورد و البته، سیستم غیرچرخشی آنچلوتی نیز در این میان بی تقصیر نبود.

1027404

اما در چمپیونزلیگ، پاری سن ژرمن در هر 4 دیداری که مقابل بارسا انجام داد، با تعدادی مصدوم به میدان رفت. در دیدار گروهی شاید این موضوع کمتر به چشم آمد ولی در دیدار مرحله یک هشتم، پاریسی ها به شدت از غیبت ستاره‌هایشان ضربه خوردند.

1025651

در دیدار رفت، محرومیت زلاتان ابراهیموویچ به دلیل اخراج مقابل چلسی و دو کارته شدن مارکو وراتی از یک سو و مصدومیت تیاگو موتا در هر دو بازی از سوی دیگر، نقش مهمی در شکست پی اس جی داشت. تیاگو سیلوا نیز در دقایق ابتدایی دیدار در پارک ده پرنس مصدوم شد و جای خود را به داوید لوئیزی داد که به شدت مقابل سوارز اذیت شد. وقتی بازی برگشت انجام شد، سیلوا آماده نبود و لوئیز نیز با مصدومیت بازی کرد. لوکاس مورا نیز که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود نیز نتوانست درخششی برای تیمش داشته باشد.

بایرن مونیخ نیز شرایط مشابهی داشت. گواردیولا، وضعیت بایرن را " بدترین بحران مصدومیت دوران مربی گری اش" خواند و اوضاع طوری پیش رفت که دکتر هانس مولر،پزشک بایرن، از سمت خود استعفا داد. باواریایی ها آرین روبن، فرانک ریبری، دیوید آلابا، هولگر باداشتوبر، مهدی بن عطیه و خاوی مارتینز را در اختیار نداشتند، در حالی که روبرت لواندوفسکی با فک شکسته و با ماسک محافظ در هر دو بازی ظاهر شد.باستین شواین اشتایگر که در هر دو بازی حضور داشت نیز به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود.در این که مسی ، نقش بی بدیلی در پیروزی بارسا در نوکمپ ایفا کرد، شکی نیست ولی مصدومیت ها نیز تاثیر خودش را روی بایرن گذاشته بود.

1028063

حالا نوبت به یوونتوس رسیده که با سیستمی دفاعی در میدان ظاهر می‌شود. یووه اعلام کرد که جورجو کیه‌لینی، مدافع میانی این تیم به دلیل مصدومیت، قادر به همراهی آنها در برلین نخواهد بود. جایگزین او، آندره‌آ بارزاگلی نیز مصدوم است و حضورش در دیدار فردا مشخص نیست، همچنین مارتین کسرس نیز قادر به همراهی بانوی پیر نخواهد بود.این بدین معناست که اگر یووه نخواهد با بارزاگلی ریسک کند، اوگبونا باید در خط دفاع این تیم حاضر شود.

پل پوگبا نیز که اخیرا مصدوم شده بود، هنوز به روزهای اوجش بازنگشته است. در سوی دیگر، بارسلونا در سال 2015 تقریبا هیچ مصدومی نداشته (اگر توماس فرمائلن را در نظر نگیریم) و با ترکیب اصلی خود مقابل یووه بازی خواهد کرد. البته که لوئیس انریکه شایسته تعریف و تمجید به خاطر سیستم چرخشی هوشمندانه اش در نیم فصل اول است ولی نمی‌توان این موضوع را که بارسا از مصدومیت رقیبانش سود برده را زیر سوال برد.

منبع: سایت گل
ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها