کد خبر : 1266885 | 22 شهریور 1394 ساعت 11:27 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

اخوت: در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم

حسین اخوت، سرپرست تیم ملی فوتبال امید ایران با بیان این مطلب که تیم ملی در گروه خوبی قرار دارد گفت: شرایط ملی‌پوشان مناسب است انگیزه بسیار زیادی برای کسب موفقیت دارند.

اخوت: در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم
به گزارش" ورزش سه "، سرپرست تیم ملی فوتبال امید ایران درباره قرعه ایران در مرحله نهایی انتخابی ر‌قا‌بت‌های المپیک 2016 ریو اظهار کرد: ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم. حریفان خوبی داریم و باید با قدرت به مصاف آنها برویم. بالاخره تمام کشورها برای رسیدن به المپیک برنامه ریزی‌ ویژه ای دارند و نباید هیچ کشوری را دست کم گرفت. معتقدم تیمی که برنامه و هدف دارد فرقی نمی‌کند با چه کشوری مسابقه بدهد. برای صعود باید همه حریفان را شکست دهیم و موفق شویم. حریفان ما در این گروه بهترین‌های آسیا هستند اما تلاش ما این است که به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی صعود کنیم.

اخوت با بیان این مطلب که هر سه حریف ایران قدرتمند هستند ادامه داد: به این دلیل معتقدم ما موفق می‌شویم چون تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد. در هر گروهی هم که باشیم چون بازیکنانمان آماده هستند و انگیزه دارند به موفقیت امیدوار هستیم و مبارزه می‌کنیم تا به هدفمان برسیم. همه حریفان ما قدرتمند هستند. عربستان، قطر و عراق تیم‌های بسیار خوبی دارند و باید با قدرت برابر آنها به میدان برویم. البته باید تاکید کرد که همه کشورها تیم‌های قدرتمند دارند و برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند. کره‌شمالی، عربستان یا عراق تیم‌های ضعیفی بودند؟ مطمئنا با آنها نیز در یک گروه قرار می‌گرفتیم کارمان دشوار بود.

او در پاسخ به این سوال که هماهنگی تیم ملی بزرگسالان با امید در چه وضعیتی قرار دارد و آیا احتمال دارد که دوباره آقای کیروش از بازیکنان تیم امید استفاده کند؟ بیان کرد: همانطور که آقای کاشانی صراحتا درباره این موضوع صحبت کرده شرایط و تعامل خوبی برقرار نشد اما اکنون باید به اولویت برنامه تیم‌ها توجه کنیم. باید ببینیم کدام تیم در رقابت‌های رسمی شرکت می‌کند. اگر تیم ملی بزرگسالان در رقابت‌های رسمی حاضر باشد کادرفنی تیم امید بازیکنانش را در اختیار تیم بزرگسالان قرار می‌دهد اما اگر برنامه تیم بزرگسالان تدارکاتی باشد و خود ما در رقابت رسمی باشیم بازیکنان باید در اختیار تیم المپیک قرار بگیرند.
سرپرست تیم ملی فوتبال امید در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی برای مشکل خروج از کشور بازیکنان سرباز وجود ندارد؟ بیان کرد: جا دارد از سازمان نظام وظیفه و فرماندهی ارتش و سپاه تشکر کنم چرا که مشکل بازیکنان سرباز حل شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما تابع نظر مسوولان هستیم و تا کنون مشکلی نبوده و چیزی هم به ما اعلام نشده است. مطمئنا همه تصمیم‌ها بر اساس صلاح کشور گرفته می‌شود. انشالله که مشکلی پیش نمی‌آید البته این را نیز بگویم که ما انقدر بازیکن خوب داریم که در صورت نیاز آنها را جایگزین خواهیم کرد.

اخوت در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک و فدراسیون به خوبی از تیم ملی المپیک ایران حمایت می‌کنند؟ گفت: با هماهنگی و تعامل بسیار خوبی با همه سازمان‌ها داریم. تیم ملی فوتبال امید هم برای حضور در المپیک با تمام توان تلاش می‌کند و هم فدراسیون و هم کمیته ملی المپیک به طور کامل از ما حمایت می‌کنند و مشکلاتمان را از بین می‌برند.

او در ادامه به اردوی ده روزه تیم ملی در هلند اشاره کرد و گفت: برنامه بسیار خوبی در این کشور داشتیم و در کنار آن با برگزاری بازی دوستانه به هماهنگی مطلوبی رسیدیم. با توجه به برنامه‌هایی که در این اردو برای تیم امید عملی شد کادرفنی توانست به اهداف مورد نظرش در هلند دست پیدا کند.

به گزارش " ورزش سه " ترکیب چهار گروه رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا به این شرح است:

گروه A: قطر، سوریه، ایران، چین
گروه B: عربستان سعودی، ژاپن،کره شمالی، تایلند
گروه C: عراق، کره جنوبی، ازبکستان، یمن
گروه D: اردن، استرالیا، امارات، ویتنام

این رقابت‌ها در حالی برگزار خواهد شد که از هر گروه دو تیم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد و در نهایت تیم‌های اول تا سوم، در رقابت های المپیک 2016 ریو حضور می‌یابند.

دیدگاه‌ها