کد خبر : 1273495 | 16 مهر 1394 ساعت 18:30 | 227.4K بازدید | 0 دیدگاه

فقط بیست دقیقه شبیه خودمان بودیم

عمان ١- ایران ١؛حفظ صدرنشینی در روز بد تیم‌ملی

تیم فوتبال ایران در یکی از ضعیف ترین بازی های خود در سال های گذشته باز هم در سطح آسیا بدون شکست باقی ماند تا شکست خود در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در گروه خود را حفظ کند.

عمان ١- ایران ١؛حفظ صدرنشینی در روز بد تیم‌ملی
به گزارش "ورزش سه"، ایران امروز در بازی مقابل عمان نمایش چندان خوبی نداشت و از سوی حریف سختکوش به شدت تحت فشار گذاشته شد، با این حال عمانی ها که بخت های خوبی روی دروازه ایران خلق کردند، با وجود برتری در ابتدای نیمه اول موفق به حفظ گل زده نشدند و با یک تساوی ایران را صدرنشین این گروه نگه داشتند.

شکل بازی ایران در این بازی هرگز به سازماندهی یافتگی مسابقات قبلی نبود و می توان گفت بازی ایران هرگز شکل نگرفت و شاید ما خوش شانس بودیم که عمان در روز بد تیم ملی هم موفق به پیروزی مقابل بازیکنان ما نشد.

ساعت ١٨ ، ورزشگاه سلطان قابوس ، تماشاگر : ١٠ هزار نفر

کارت زرد: مهدی طارمی(76) اشکان دژاگه(82) از ایران؛ عید الفارسی (17)، بوشی(72)  از عمان ؛


تیم ایران:
علیرضا حقیقی ، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری ، احسان حاجی صفی، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحیدامیری(دقیقه 63، مهدی ترابی)، مهدی طارمی ( دقیقه 82، امید عالیشاه) و سردار آزمون(دقیقه 86، کاوه رضایی).
سرمربی: کارلوس کیروش

تیم عمان:
علی الحبسی، محمد المسلمی، محمد الشیبه، عبداسلام عامر، سعید سهیل، علی علبوسعیدی، عید الفارسی، احمد مبارک (دقیقه 83، محمد مشاری)، رائد ابراهیم، قاسم سعید و عماد الحسنی(محمد علی دقیقه 75).
سرمربی: پل لیگوئن


شرح گل:
عمان یک ایران صفر: ( سعد، دقیقه 50): ارسال از جناح راست و تعلل مدافعان و علیرضا حقیقی باعث شد تا سعد در تیر دوم صاحب فرصت شود و دروازه ایران را باز کند.

عمان یک ایران یک (دقیقه 70، جلال حسینی): مدافع پیش تاخته ایران روی یک ضربه ایستگاهی به خط حمله ایران اضافه شد و موفق شد روی ارسال احسان حاج صفی و شلوغی جلوی دروازه گل تساوی را به ثمر برساند.

شرح بازی:
عمانی ها که بازی را با فشار همه جانبه روی دروازه ایران آغاز کرده بودند در ادامه توپ را به خط میانی تکنیکی و البته قدرتمند ایران با حضور اشکان، ابراهیمی، امیری، آندرانیک دادند و بازی برای هر دو تیم متعادل همراه شد.

ایرانی ها در این بازی به ارسال های اشکان دژآگه از سمت راست و امیری از جناح چپ و ضربات نهایی توسط طارمی و آزمون چشم دوخته بودند که در نیمه اول در این راه ناکام ماندند و عمانی ها نیز بارها با استفاده از قدرت شوتزنی حمله وران خود صاحب فرصت شدند که نتوانستند ضربات نهایی را دقیق بزنند.

1069428

در مجموع نمایش ایران در نیمه اول پایین تر از حد انتظار بود.

همچون نیمه اول این عمانی ها بودند که حملات پرتعداد خود روی دروازه ایران را پیگیری کردند و در ادامه موفق شدند با استفاده از تعلل مدافعان و دروازه بان ایران به گل برتری دست یابند.
بعد از دریافت گل، کارلوس کی روش از بازی محتاطانه تیمش دست کشید و با استفاده از حرکت های اشکان دژاگه و میدان داری آندرانیک تیموریان به دروازه عمان نزدیک شد. بازی خشن دو تیم در این نیمه باعث شد تا داور بارها با اعلام خطا جریان بازی را به توقف در بیاورد. تیم کارلوس کی روش که پیش از این نیز تیمی خطرناک و البته با برنامه در ضربات ایستگاهی نشان داده بود روی یکی از همین خطاها و بااستفاده از سه ضربه توپ را وارد دروازه الحبسی کردند تا ایران با شکست از مسقط بازنگردد.

1069412

عمانی ها بعد از دریافت گل تساوی بار دیگر روی دروازه ایران هجوم آوردند اما تمرکز مدافعان و هافبک های میانی باعث شد تا خطری روی دروازه علیرضا حقیقی شکل نگیرد و در ادامه نیز دو تیم با تساوی، امتیازات را تقسیم کنند و چشم به دیدارهای آینده بدوزند.

دقایق حساس :
دقیقه 1: بازی با حملات عمان آغاز شد اما علیرضا حقیقی با دست راست ، ضربه الحسنی را دفع کرد.

دقیقه 17: عید الفارسی هافبک عمان به دلیل خطا روی طارمی اخطار گرفت.

دقیقه 18: ضربه سر طارمی روی سانتر دژاگه با اختلاف به اوت رفت.

دقیقه 19: ارسال احسان حاج صفی با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود که ضربه مهاجم تیم ملی با اختلاف از کنار دروازه عمان به بیرون رفت.

دقیقه 25: حرکت عمانی از میانه زمین که با اشتباه امید ابراهیمی نصیب آنها شده بود تا درون محوطه جریمه ادامه یافت و در نهایت این فرصت خود با ضربه مهاجم این تیم با اختلاف کمی از کنار دروازه علیرضا حقیقی هم که تسلیم شده بود عبور کرد.

دقیقه 28: ارسال ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه ایران با دفع توپ توسط مدافعان ایران همراه بود تا در ادامه امید ابراهیمی توپ را از منطقه خطر دور کند.

دقیقه 32: الحبسی یکی از مهمترین تاکتیک های کی روش برای رسیدن به گل را کاملا ناکام گذاشته است و بار دیگر با خروج عالی خود پرتاب اوت های بلند بازیکنان ایران را از آن خود کرد تا حمله وران سفیدپوش به نتیجه نرسند.

دقیقه 40: عمر الحسنی درون محوطه جریمه ایران متوقف شد که کوالنکوف اعتقادی به خطای جلال حسینی روی این بازیکن نداشت.

دقیقه 43: احمد مبارک از راه دور دروازه علیرضا حقیقی را با شوتی کم جان نشانه گرفت که علیرضا حقیقی به راحتی این توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 48: ضربه احمد صالح از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد با مدافعان ایران یک کرنر نصیب عمانی ها کرد.

دقیقه ٤٧ : ضربه احمد صالح پس از برخورد با پای مدافعان ایران با اختلاف به کرنر رفت .

دقیقه 52: ایران به اولین فرصت خود در نیمه دوم توسط سردار آزمون دست یافت که ضربه سر این مهاجم راهی به دروازه الحبسی نیافت.

دقیقه 56: اشکان دژآگه در متن یک درگیری باعث شد تا بازیکنان عمانی به شدت به او اعتراض کنند که حضور داور چهارم باعث شد این درگیری پایان یابد.

1069424

دقیقه 58: ضربه سر ضرب قاسم سعید از پشت محوطه جریمه با اختلاف و البته بی دقت از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت و در ادامه کارلوس کی روش بعد از این حرکت مهدی ترابی را جانشین وحید امیری کرد.

دقیقه 67: در یک حرکت فوق العاده توسط عمانی ها، حیدر فارسی درون شش قدم صاحب فرصت شد که شوت پای راست این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 76: در حالی که اندرانیک تیموریان به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبود، عمانی ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و روی ضد حمله صاحب موقعیت شدند اما ضربه حیدر فارسی با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86: ضربه قاسم سعید از درون محوطه هجده قدم ایران با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا نتیجه با تساوی دنبال شود.

اتفاق ویژه:
شوک ناشی از فوت هادی نوروزی تاثیر خود را روی نمایش تیم ملی گذاشته بود و شاید هم مساله ما همان است که منتقدان کی روش می گویند؛ مشکل فنی و شکل بازی نه چندان رو به جلویی که ممکن است در بازی هایی مثل این علیه خودمان عمل کند.

1069416


حاشیه ها:
* بازیکنان ایران یاد و خاطره هادی نوروزی را گرامی داشته اند.

* دوربین‌ها برای پخش این رقابت در حال هماهنگی هستند.

* قبل از بازی زمین آبیاری شد.

* نزدیک به یک سوم ورزشگاه با هواداران عمانی پر شده و آنها پر سروصدا مشغول تشویق تیم خود هستند.

* هوادارانی از کشورهای انگلیس و آلمان هم در ورزشگاه حضور دارند و پرچم آلمان هم در ورزشگاه پهن شده است. برخی از هواداران آلمانی با لباس بایرن‌مونیخ در ورزشگاه حاضر شده‌اند.

* بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با لقب‌هایشان از جمله حقیقی کاسیاس تشویق شدند.

* کاوه رضایی با ماسک تمرین کرد.

* پرچم ایران در جایگاه ویژه پهن شده است.

* قرار بود بازیکنان تیم ملی کاوری که عکس هادی نوروزی روی آن حک شده بود را زیر پیراهن خود بپوشند تا در صورت گلزنی آن را نشان دهند اما ناظر AFC با این موضوع موافقت نکرد.

* همچنین طبق تصمیم قبلی پیش از آغاز بازی یک دقیقه سکوت انجام شد.

* چند معلول در کنار زمین حضور دارند.

* نکته جالب اینکه از نیروهای امنیتی و پلیس خبر چندانی در کنار زمین نیست و تمرکز آنها به بیرون ورزشگاه معطوف شده است.

* در حالی علی الحبسی گلر عمان با پیراهن و شورت ورزشی مشکی از دروازه تیمش دفاع می کند، علیرضا حقیقی با پیراهن و شورت زردرنگ در دروازه ایران حضور دارد.

* آندرانیک تیموریان با وجود گرمای هوا با یک پیراهن سفید استرج دست های خود را کاملا پوشانده که احتمالا به دلیل خاصی این کار را انجام داده است!

* احسان حاج صفی کماکان به عنوان دفاع چپ تیم ملی حضور دارد در حالی که این پست، پست مورد علاقه این هافبک سابق تیم سپاهان نیست.

* بازی با حمله سریع تیم عمان از سمت چپ آغاز شد اما علیرضا حقیقی با واکنشی به موقع خطر را دفع کرد.

*ایرانیان مقیم عمان همانطور که در تمرین دیروز حضور داشتند، امروز هم در ورزشگاه حاضرند و تیم ملی ایران را تشوبق می کنند.

* 3 تبلیغ ایرانی در پشت 2 دروازه روی زمین به 2 زبان انگلیسی و فارسی چسبانده شده است. این به جز تبلیغات بزرگ فارسی میانه زمین است.

* خطاهای مکرر بازیکنان ایران با اعتراض هواداران عمان همراه شد.

* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی با ظاهری متفاوت نسبت به قبل و با پیراهن مردانه روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است.

 * اولین کرنر ایران در این بازی در دقیقه 5 روی حرکت تیموریان و حاج صفی به دست آمد.

* کوالنکو داور ازبکستانی این مسابقه با لبخند به اداره بازی مشغول است. او در دقیقه 7 به اشتباه خطای اشکان دژاگه روی بازیکن عمانی را اعلام کرد با اعتراض نرم اشکان مواجه شد.

* روی پیراهن بازیکنان عمان اثری از اسامی آنها به چشم نمی خورد همین مساله گزارشگر را به اشتباه می اندازد.
این مساله درباره پیراهن ایران هم وجود دارد و با وجود اینکه در قوانین فیفا ضرورت دارد که نام بازیکنان پشت پیراهن درج شود این اتفاق روی پیراهن های سفید ایران هم نیفتاده است.

* محمدرضا احمدی گزارشگر ایرانی شبکه سه بنابر یک رسم قدیمی از تبلیغات عمانی ها و عدم استقبال مردم صحبت کرد. این در حالی است که بحران تماشاگر حالا به ایران هم کشیده شده و ورزشگاه های ایرانی چه در بازی ها ملی و چه در بازی های باشگاهی فاقد تماشاچی کافی هستند و دیگر دلیلی برای تفاخر به پرتماشاگر بودن ایران وجود دارد.

* بازوبند کاپیتانی تیم ملی در این بازی متفاوت از رنگ گذشته اش در زمانی است که جواد نکونام آن را بر بازو می بست و از رنگ آبی در زمان شماره 6 بازنشسته ایران به نارنجی تغییر داده شده است

* خطای وحید امیری روی گوش راست عمانی ها حتی می توانست با کارت قرمز همراه باشد. شماره 10 تیم ملی ایران در بازی های رسمی باید خوددارتر و البته جوانمردتر بازی کند.

* در بین بازیکنانی که بارها حمله وران عمان را متوقف کردند، سیدجلال حسینی سهم بیشتری به نسبت دیگران داشت و بارها با ضربات محکم بازیکنان عمان را از پشت سرنگون کرد.

* تیم ملی ایران در نیمه اول حتی یک حمله خطرناک نیز روی دروازه عمان نداشت.

* جابجایی مهدی طارمی و اشکان دژاگه در نیمه اول نیز نتوانست آهنگ تهاجمی ایران را بهبود ببخشید و تیم ملی ایران بخصوص در فاز هجومی سردرگم نمایش می داد.
* عمانی ها در نیمه اول بیشتر از سمت چپ قصد حمله به دروازه ایران را داشتند و دو موقعیت کاملا جدی هم در این نیمه به دست آوردند.

* اشکان دژاگه هافبک تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 53 به دلیل حرکت خشن روی پای عمان تا آستانه درگیری با او پیش رفت که این نزاع نه چندان جدی با دخالت بازیکنان فیصله یافت.

دیدگاه‌ها