کد خبر : 1274404 | 20 مهر 1394 ساعت 16:02 | 17.1K بازدید | 9 دیدگاه

آشنایی با ستاره های ایران مقابل ژاپن 1

علیرضا حقیقی، بازی 20 برای نمره 20

علیرضا حقیقی برابر ژاپن بیستمین بازی خود برای تیم ملی ایران را انجام خواهد داد،او تنها دروازه بان تاریخ ایران است که در جام جهانی کلین شیت کرده است.

علیرضا حقیقی، بازی 20 برای نمره 20
به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی گلر اول تیم ملی ایران فردا بیستمین بازی خود را در حالی برای تیم ملی انجام می دهد که امیدوار است با نمره بیست از زمین خارج شود. جالب است وضعیت حقیقی را ار شروع کارش در تیم ملی تا کنون را با هم مرور کنیم :

علیرضا حقیقی در 5 رده ی ملی( نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ) برای ایران بازی کرده است، او اولین بازی ملی اش را برابر فلسطین انجام داد و یک نیمه برای تیم ملی ایران گلری کرد. علیرضا حقیقی بعد از ماجراهای دورشدن رحمتی از تیم ملی، توانست درآخرین بازی تدارکاتی قبل از جام جهانی برابر ترینداد و توباگو کلید دروازه را از کارلوس کی روش بگیرد و به دروازه بان اول ایران برای رقابت های جام جهانی 2014 تبدیل شد.

996307

حقیقی اولین دروازه بان تاریخ ایران است که در یک بازی از جام جهانی توانسته است کلین شین کند ، او دروازه ی ایران را برابرتیم ملی نیجریه بسته نگه داشت.او می توانست تعداد کلین شیت هایش را دو برابر کند اما ضربه ی لیونل مسی در دقیقه ی 91 او را برای کسب این رکورد ناکام گذاشت.

او بعد از جام جهانی در تمام بازی های تیم ملی به میدان رفته است به جز بازی با تیم ملی گوام که علیرضا بیرانوند طبق تصمیم کارلوس کی روش مامور به حفظ سنگر تیم ملی شد.

گلر شماره اول ایران سه رقیب دیگر دارد که برای ایستادن درون دروازه تیم ملی لحظه شماری می کنند تا خود را نشان دهند. علیرضا بیرانوند با دو بازی ملی، سوشا مکانی با یک بازی ملی و محمد رشید مظاهری دروازه بان جوان و با انگیزه ی ذوب آهن بدون بازی ملی رقبای اصلی حقیقی به حساب می آیند.

دیدگاه‌ها