کد خبر : 1282362 | 23 آبان 1394 ساعت 13:11 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

آسیابری و قراری زاده برنز گرفتند

در ادامه روز سوم از نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی جهان دو کاراته کای کشورمان موفق به کسب مدال برنز شدند و سه کاراته کا برای کسب مدال طلا و برنز تلاش می‌کنند.

آسیابری و قراری زاده برنز گرفتند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ، سه عضو تیم کاراته زیر ۲۱ سال کشورمان در ادامه این مسابقات که در اندونزی جریان دارد به روی تاتامی رفتند که علی اصغر آسیابری و میعاد یازی به گروه بازنده ها رفته و برای مدال برنز تلاش می کنند و علیرضا شیرصفت هم از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۰-کیلوگرم، میعاد یاری درو نخست «قیصر» از قزاقستان را ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه هم «تونی پیسی نو» از سوئیس را سه بر صفر از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم نیز برابر «صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان صاحب پیروزی شد. یاری در در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «اری صمدان» از ترکیه ۹ بر یک بازنده شد. با صعود حریف ترکیه ای به دیدار نهایی، یاری شانس کسب مدال برنز را پیدا کرد.

علیرضا شیرصفت در وزن ۶۷-کیلوگرم در مبارزه نخست «ماجیک هومولا» از اسلواکی را ۷ بر ۲ شکست داد و سپس در پیکار با «محمد الرفایی» از اردن یک بر صفر پیروز شد. این کاراته کای کشورمان در سومین مبارزه ۳ بر یک مقابل «بدر الظیبی» از عربستان بازنده شد. این عربستانی دور بعد به ترکیه باخت تا شیرصفت از دور رقابتها کنار برود.

در وزن ۷۵-کیلوگرم، علی اصغر آسیابری کار خود را با برتری ۵بر صفر برابر «فیلیکس بهانتد» از آلمان آغاز کرد. وی سپس ۴ بر صفر «لی چونگ فای» از هنگ کنگ را شکست داد و در ادامه هم «عمر هقازی» از مصر را یک بر صفر شکست داد و با برتری ۸بر صفر مقابل «ماتیاس رودیگوئز»از شیلی صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

کاراته کای کشورمان در این مرحله ۷بر۲ به «نیشی مورا» از ژاپن نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. آسیابری در دیدار رده بندی به مصاف«آنتونیو دی استفانو» از ایتالیا رفت و در حالی که در امتیاز سه امتیاز با رقیب مساوی بود با رای داوران در «هانتی» پیروز شد و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

در جدول شانس مجدد وزن 76- کیلوگرم رده سنی جوانان مهدی قراری زاده در دیدار رده بندی نماینده بلاروس را 7بر2 شکست داد و برنز گرفت. وی امروز «احمت چمرون» از استرالیا ،«زی یوان» از چین ، «مهدی فیله» از فرانسه و «سباستین اولارزی» از آرژانتین را شکست داد و در نیمه نهایی به اندونزی باخت و به گروه بازنده ها رفت.

بنابراین از میان ۹ کاراته کای کشورمان که امروز به روی تاتامی رفته اند زهره برزگر برای کسب مدال طلا به دیدار حریفی ویتنام می رود ، میعاد یاری و الیاس محمد زاده ،در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز تلاش می کنند. خوشکلام ، اسماعیلی و شیرصفت هم از دور رقابتها حذف شدند. زهره طرازپور هم در جدال برای کسب مدال برنز به چین تایپه باخت و حذف شد.

برای تیم اعزامی ایران تاکنون فاطمه صادقی یک نشان نقره ، سید علی کریمی ، سارا بهمن یار ، امیر رضا میرزایی ، علی مسکینی ، علی اصغر آسیا برای و مهدی قراری زاده هم شش مدال برنز کسب کرده اند.

این دوره از رقابتها روز پنجشنبه با حضور ۱۴۲۵ کاراته کا از ۹۱ کشور در اندونزی آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها