کد خبر : 1295335 | 19 دی 1394 ساعت 14:00 | 133.9K بازدید | 20 دیدگاه

گزارش روز:

سناریوی زیدان برای رئال مادرید؛ 10 فرمان زیزو

از امروز ماجراجویی های زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید آغاز خواهد شد و دپورتیوو لاکرونیا، نخستین چالش اسطوره فرانسوی در کسوت مربیگری کهکشانی ها خواهد بود.

سناریوی زیدان برای رئال مادرید؛ 10 فرمان زیزو
به گزارش "ورزش سه"، سه جلسه تمرین و دو سه مصاحبه، آغاز کار زیدان با رئال مادرید بوده اما همه از جمله خود او منتظر بازی امشب برابر دپورتیوو در برنابئو هستند. از صحبت های یکی دو روز اخیر زیدان می توان اینگونه برداشت کرد که رئال مادرید با وی چگونه خواهد بود. سناریویی که زیزو برای رئال نوشته بدین گونه است:

10 فرمان زیدان برای رئال


1- حمله
: مهمترین اصل در فوتبال برای زیدان ارائه فوتبالی هجومی است. زیدان در نشست خبری خود، صراحتا از این مساله صحبت کرد. او به خوبی می داند که برای هواداران رئال، صرفا پیروزی و کسب سه امتیاز مهم نیست و ارائه فوتبالی زیبا و جذاب نیز دارای اهمیت است." اینجا همیشه ارائه فوتبالی خوب مهم است و من هم قصد دارم چنین تیمی از رئال بسازم." فوتبال مورد علاقه زیدان، فوتبالی هجومی با رعایت اصول توازن بین دفاع و حمله است.

2- از دست ندادن توپ : زیدان عاشق توپ است. هیچ چیز در دنیا به این اندازه با او خوب نبوده. برای او توپ مثل یک هدیه است که نمی خواهد از دستش بدهد. " ایده من حرکت از عقب زمین و با سرعت است همراه با حفظ و مالیکیت توپ. بهترین فرم دفاع، در اختیار داشتن توپ است." زیزو می داند که تا زمانی که تیم او توپ را در اختیار دارد، حریف مقابل نمی تواند زهرش را بریزد.

1085120

3- مثلث BBC بدون جایگزین: بیل، بنزما و کریستیانو . زیدان قصد دارد تاکتیک های خود را حول محور این سه مهاجم طرح ریزی کند. او همچون استاد خود آنچلوتی عقیده دارد که این سه بازیکن غیر قابل جایگزین هستند. رئال مادرید او با مثلث فوق در تمام بازی ها حضور خواهد یافت.

4- دفاع با همه بازیکنان: اینکه مثلث BBC غیرقابل جایگزین هستند، بدین معنا نیست که نباید در دفاع شرکت کنند. در رئال مادرید زیدان، همه باید در امر دفاع مشارکت داشته باشند. دفاع از سه مهاجم جلو شروع خواهد شد و همه باید در زمین عرق بریزند. " وقتی توپ را از دست می دهیم، همه باید در دفاع شرکت کنند. نمی توانم دو یا سه بازیکن داشته باشم که دفاع نمی کنند."

1085121

5- رئال کریستیانو: رونالدو بازیکن شماره یک رئال مادرید زیدان است و در این شکی نیست." رونالدو به هیچ عنوان فروشی نیست. او روح تیم است. از شنیدن اخبار انتقال او خنده ام می گیرد چون تا زمانی که من هستم او از رئال جدا نخواهد شد." زیدان دوست دارد مایه های خوشحالی رونالدو در زمین را فراهم کند. برای او رونالدو نه یک مهاجم مرکزی که مهاجمی در کناره های زمین است. همان جایی که فوق ستاره پرتغالی دوست دارد.

6- حساب ویژه روی ایسکو و خامس:" به خامس و ایسکو باید اطمینان کرد و اعتماد به نفس داد.آنها بازیکنانی بزرگ و مهم برای رئال هستند." زیدان با گفتن این جملات در نشست خبری روز گذشته خود و با توجه ویژه به خامس و ایسکو در تمرینات، این دو بازیکن را که در لیست سیاه بنیتس بودند احیا کرده است. خامس همواره از زیدان به عنوان الگوی خود یاد کرده و بدون شک حالا شرایط او بهتر از قبل خواهد شد.

7- توازن و جدیت: هیچکس از فوتبال هجومی بدش نمی آید اما حفظ توازن نیز اهمیت بالایی دارد. زیدان دوست دارد تیم او مثل تیم آنچلوتی بازی کند. تیمی که خوب حمله می کرد و البته توازن خوبی نیز درش وجود داشت. بازیکنان رئال در زمان حضور آنچلوتی، جدی و پرفشار بازی می کردند و کمتر شاهد از بین رفتن تمرکز در آنها بودیم." جدیت بالایی در تمرینات دیده ام و این همان چیزی است که دوست داشتم از بازیکنانم ببینم. آنها خوشحالند، من هم به همچنین. باید در هنگام بازی ها نیز همینگونه باشیم."

1085122

8- پیروزی، پیروزی و بازگشت به مسیر موفقیت : زیدان مربی ساده لوحی نیست. او می داند که در رئال مادرید فقط پیروزی است که اهمیت دارد.او از زمانی که برای رئال بازی می کرد این نکته را دریافته است." چیزی که دوست دارم به بازیکنان انتقال دهم، روحیه پیروزی طلبی است. وقتی با پیراهن رئال بازی می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید. در این باشگاه مساله حیاتی، کسب پیروزی است."
در واقع پرز به عنوان راه نجات خود و تیمش، روی زیدان حساب باز کرده چون می دانست که زیزو تا چه اندازه به اهمیت برد در رئال مادرید واقف است.

9- اهمیت تلاش و تمرین: کار، تمرین زیاد و امیدوار بودن؛ این پیغام زیدان برای بازیکنانش است. زیدان معتقد است که کسب نتیجه خوب در یک مسابقه، تاثیر مستقیم تمرینات خوب هفتگی است.

10-تیم، مهمتر از هر چیز دیگری است: "رونالدو ستاره اول تیم است ولی مهمتر از او، تیم و مجموعه ای است که در اختیارم قرار دارند. هیچ بازیکنی جلوتر و مقدم تر از تیم نیست.کار من این است که با بازیکنانم صحبت کنم و آنچه در ذهنم دارم را با آنها در میان بگذارم و به آنها بفهمانم که برای من، تیم مهمتر از هر بازیکنی است. این را از زمان فوتبالم تجربه کرده ام."
زیدان روی همه بازیکنانش حساب باز کرده و برای او تک تک آنها مهم هستند. زیدان می خواهد ارتباط خوبی با بازیکنان رئال برقرار کند و می داند که این، کلید رسیدن به موفقیت در مادرید است.

ترجمه: رضاسیف

دیدگاه‌ها