کد خبر : 1296035 | 22 دی 1394 ساعت 09:15 | 70K بازدید | 11 دیدگاه

‌شایعه‌ها می‌گویند؛ سوشا نمی‌تواند بازی کند!

35 گزینه دروازه‌بانی روی میز پرسپولیس

از آن روزی که سوشا بازداشت شد تا امروز، 35 دروازه‌بان برای جانشینی او به باشگاه معرفی شده‌اند.

35 گزینه دروازه‌بانی روی میز پرسپولیس
 به گزارش "ورزش سه"، روزنامه ایران ورزشی می‌نویسد؛ از بیرانوند گرفته تا دروازه‌بان‌های آسیایی و اروپایی. حتی نام پاشنکو و نیلسون و ننزیچ را هم شنیدیم که هزینه قرمزپوش شدن‌شان، اخراج یکی از سه بازیکن خارجی پرسپولیس است و به همین دلیل مورد تایید قرار نگرفتند. در این میان باشگاه بیش از همه به جذب علیرضا بیرانوند راغب بود و با وجود تهدید‌های باشگاه نفت، در پشت پرده همچنان برای به دست آوردن این دروازه‌بان تلاش می‌کند.

گزینه‌های دیگرش را هم البته کنار نگذاشته؛ گزینه‌هایی همچون مهرداد طهماسبی، عقیل اعتمادی، میثاق معمارزاده، حجت صدقی دروازه‌بان سابق تیم جوانان و دروازه‌بان فعلی مس کرمان، محمدباقر شعبانی دروازه‌بان پارسه و سعید ابراهیم‌پور دروازه‌بان نساجی. همینطور نستروف دروازه‌بان تیم‌ملی ازبکستان، نوری صبری دروازه‌بان سابق مس کرمان و تیم‌ملی عراق و آن دروازه‌بان لبنانی که هنوز منتظر تماس پرسپولیسی‌هاست.

همه اینها را مدیر برنامه‌های مختلف به باشگاه معرفی کردند و باشگاه به برانکو که پیش‌ از بازگشت گفته بود ترجیح می‌دهد دروازه‌بان جدید پرسپولیس را از کرواسی به تهران بیاورد. آقای سرمربی گفته بود که اگر قرار به تغییر باشد، ترجیح می‌دهد دروازه‌بان اول تیمش اروپایی -کروات- باشد و یک ایرانی به‌عنوان دروازه‌بان دوم با او رقابت کند.

در واقع برانکو هه گزینه‌های خارجی پیشنهادی باشگاه را رد کرد و توجیهش هم این بود که «دروازه‌بان‌های ایرانی به مراتب بهتر از دروازه‌بان‌های آسیایی هستند.»

از نگاه پروفسور بهترین گزینه برای جانشینی سوشا، همان دروازه‌بان کرواتی است که خودش انتخاب کرده بود و برای جذب او یکی از سه بازیکن خارجی پرسپولیس باید فسخ قرارداد کنند. البته برانکو قطعا لوکا ماریچ و جری بنگستون را از دست نخواهد داد اما بدش نمی‌آمد مایکل اومانیا را کنار بگذارد که این بازیکن برای جدایی کل پول باقیمانده از قرارداد یک میلیارد و 180 میلیون تومانی‌اش را طلب کرد و چون باشگاه پول نداشت، ماندنی شد. این یعنی که برانکو مجبور است دروازه تیمش را با جذب یک دروازه‌بان ایرانی یا آسیایی پر کند.

از بین ایرانی‌هایی که نام‌شان مطرح شد، تنها مهرداد طهماسبی مورد تایید سرمربی کروات است. همان دروازه‌بانی که اول فصل هم برای مذاکره به باشگاه رفته بود و وقتی متوجه شد او را برای دروازه‌بان دومی می‌خواهند، راهش را به سمت تبریز کج کرد و با تراکتورسازی قرارداد بست. او حالا هم یکی از گزینه‌های پرسپولیس است و برای تصمیم‌گیری، منتظر تعیین تکلیف سوشا مکانی که از نظر برانکو همچنان دروازه‌بان اول پرسپولیس است. آقای سرمربی اما خوب می‌داند که به ادامه حضور سوشا در تیمش نمی‌تواند اطمینان کند و این تنها دلیلی است که او را دنبال دروازه‌بان به این سو و آن سو می‌کشاند: «سوشا بازیکن ماست و مشکلی با او نداریم اما اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، دست من نیست. طبیعی است که باشگاه پرسپولیس باید این مشکلات را حل کند و به فکر جذب دروازه‌بان باشد. صادقی رفته و وضعیت سوشا هم مشخص نیست که باید بگویم با توجه به این شرایط ما حداقل یک دروازه‌بان می‌خواهیم.»

 این دروازه‌بان اگر اروپایی باشد، مایکل اومانیا را به خاطرش قربانی خواهند کرد وگرنه باید جانشین سوشا را از بین آن چند گزینه آسیایی- نستروف، نوری صبری و دو دروازه‌بان عراقی و استرالیایی- گزینش کنند. مگر اینکه برانکو همچنان بر ادعایش مبنی بر بهتر بودن دروازه‌بان‌های ایرانی اصرار بورزد که در آن صورت، مهرداد طهماسبی گزینه اول است و هر دروازه‌بان ایرانی دیگری جز او به‌عنوان نفر دوم جذب خواهد شد.

شایعه‌ها البته ادعا کرده‌اند که پرسپولیس اگر از جذب دروازه‌بان خارجی عاجز بماند، می‌رود سراغ علیرضا حقیقی و چون برای خرید رضایتنامه این دروازه‌بان از روبین‌کازان پول ندارد، او را به صورت قرضی جذب ‌می‌کند. پرسپولیسی شدن حقیقی اگر چه این روزها جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد اما واقعیت این است حقیقی علاقه‌ای به حضور در لیگ ایران ندارد شاید به همین دلیل بود که دیروز برانکو وقتی با این پرسش مواجه شد اینطور جواب داد: باشگاه پرسپولیس به زبان آورد: «علیرضا حقیقی در پرسپولیس؟ این خبرها را از کجا می‌آورید؟ من که خبری در این باره نشنیده‌ام و چنین تصمیمی هم ندارم. حتی اگر مذاکره‌ای برای جذب حقیقی انجام شده باشد، من بی‌خبرم!»

برانکو می‌خواهد همچنان شماره یک را بدهد به سوشا اما امیدهای برانکو را شایعه‌ها ناامید کردند وقتی شنیده شد که سوشا فعلا نمی‌تواند فوتبال بازی کند. ­همین شایعه‌ها بودند که دیروز می‌گفتند باشگاه بدون رسانه‌ای کردن خبر فسخ قرارداد سوشا مکانی، او را کنار می‌گذارد و چون این دروازه‌بان دچار یک مشکل قضایی شده، حتی می‌تواند از او غرامت بگیرد. این حرف البته ادعای تاییدنشده شایعه‌هاست و برای تایید یا تکذیبش دست‌کم باید چند روز دیگر را هم به انتظار بگذرانیم.

دیدگاه‌ها