کد خبر : 1299350 | 05 بهمن 1394 ساعت 16:09 | 12.4K بازدید | 2 دیدگاه

سابقه بازی تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف

مسابقات فوتبال نمایندگان ایران با باشگاه‌های عربستانی در زمین بی طرف انجام خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، برخی از ادواری که طی آن نمایندگان فوتبال ما به دلائل سیاسی امنیتی در زمین‌های بی طرف برگزار شده عبارت است از:

1-بازی  رفت ایران و کویت در مسابقات مقدماتی المپیک 1972 مونیخ به علت بروز مشکلات میزبانی وعدم تأمین امنیت توسط کویتی‌ها در ورزشگاه پاناتینایکوس یونان برگزار شد. این مسابقه را ایران 2-0 برد. پروین و غلامحسین مظلومی 2 گل ما را زدند، در روز بازی، احمد پروین پدر علی پروین فوت شد و پروین بعد از بازی عزادار شد.

1088076

2-بازی سوم ایران و کره شمالی در مقدماتی المپیک 1972 مونیخ به دلیل 2 تساوی بدون گل در بازی‌های رفت و برگشت بین 2 تیم به بازی سوم در زمین بی طرف کشیده و ایران در بازی سوم در شهر راولپندی پاکستان 2-0 برنده شده و موفق به رفتن به المپیک شد. زمین بسیار بد بود و تقریباً خاکی به نظر می‌رسید و تماشاگران در سکوهای از پیش ساخته با سقف برزنتی نشسته بودند.

3-بازی‌های ایران و کویت در مسابقات المپیک 1988 سئول به خاطر منع فیفا از میزبانی کشورهای درگیر جنگ، در قطر برگزار شد، البته ایران باید بازی میزبانی خود را در دوحه انجام می‌داد اما کویتی‌ها با رفتاری جوانمردانه مسابقه مقدماتی به میزبانی خوشان را هم در ورزشگاه دوحه برگزار کردند.

دیدگاه‌ها