کد خبر : 1305510 | 30 بهمن 1394 ساعت 18:18 | 78.9K بازدید | 0 دیدگاه

کارشناسی داوری بازی استقلال وگسترش فولاد

بازی استقلال وگسترش فولاد ،با برد 2-1 استقلال توام شد،در این بازی اشتباهات داور بیشتر به ضرر مهمان بود.

کارشناسی داوری بازی استقلال وگسترش فولاد
به گزارش "ورزش سه"،‌ داوود رفعتی  کمک داور بین المللی ، قضاوت رضا کرمانشاهی را مورد نقد قر ارداده است . او قبل از شروع کارشناسی می گوید : من در پایان باید بگویم خوشبختانه 95 درصد اعلام نظرات بنده که بلافاصله بعد از بازی ابراز میکنم در برنامه های تلویزیونی مربوط به کارشناسان داوری مورد تایید قرار گرفته است ومنتسب کردن بنده به تمایل به یک تیم اشتباه است چرا که یک داور با عدالت ونظر کارشناسی خودش را برجسته وشایسته میکند،دوران داوری بنده این واقعیت را برای اهالی فوتبال روشن کرده است .

اما نقد داوری بازی :
*بازی پر افت وخیز بود وداور به صحنه ها نزدیک بود اما همان طور که قبلا گفتم نزدیک بودن به صحنه ها تنها شرط لازم است نه شرط کافی،پنالتی با شهامت گرفته شد واستقلالی ها به گسترش پنالتی دادند اما داور در تکرار ضربه متاسفانه شهامت نداشت ،اولا مهدی رحمتی حرکت رو به جلو داشت وکمک داور در این صحنه وظیفه خود را به درستی انجام نداد.ضمن این که در حین پنالتی 8 بازیکن 2 تیم داخل محوطه آمدند وپنالتی باید تکرار می شد.

*اما قبل از گل اول استقلال روزبه چشمی روی محمد ابراهیمی خطا کرد وهمان صحنه منجر به گل شد که بر این اساس داور اشتباه تاثیر گذار دیگری داشت.
*صحنه بعدی اخطاری بود که امید ابراهیمی گرفت،من از زاویه دوربین تلویزیون نتوانستم تشخیص دهم اما اگر این خطا شدت داشته باشد امید ابراهیمی باید اخراج میشد.
*در نیمه دوم یک صحنه آفساید از داریوش شجاعیان گرفته شد که صددرصد اشتباه بود،این اشتباه یک فرصت صددرصد را از میهمان گرفت وچنین اشتباهی از کمک داور مثل نگرفتن پنالتی مسلم از داور است ومستحق جریمه است.
*در صحنه اخراج محمد نصرتی البته به ماهیت رنگ کارت های رحمتی ونصرتی ندارم اما اگر خطای مهاجم گسترش روی رحمتی زودتر گرفته می شد کار به اخطار واخراج نمیرسید.
*در دقیقه 68 هم روزبه چشمی در محوطه جریمه روی مهاجم گسترش خطای پنالتی کرد  که باز هم داور با اشتباهش نگرفت.
به جز این موارد باید بگویم که داور در این بازی چند تصمیم خوب هم داشت.

دیدگاه‌ها