کد خبر : 1315938 | 21 فروردين 1395 ساعت 13:45 | 217.7K بازدید | 103 دیدگاه

فدراسیون به من اعتماد ندارد

حرف‌های کی‌روش درباره استعفا و جدایی احتمالی

سرمربی تیم ملی ایران پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در حضور خبرنگاران با آنها به گفتگو نشست و به سوالات آنها پاسخ داد.

حرف‌های کی‌روش درباره استعفا و جدایی احتمالی
به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در این نشست عنوان کرد:

از کفاشیان ممنونم که به من  فرصت داد

همانطور که مطلع هستید چند هفته پیش درخواست استعفای خود را تقدیم فدراسیون فوتبال کردم. بعد از بازی‌های تیم ملی امروز این فرصت را داشتم در خصوص مسائل صحبت کنم و با کمال افتخار در خدمت اعضای هیئت رئیسه باشم و بعد از جلسه تصمیم گرفتم همه چیز را کاملاً توضیح بدهم. باید تشکر کنم از علی کفاشیان که این فرصت را به من داد و از اعضای هیئت رئیسه هم متشکرم که توانستم مشکلات تیم ملی را بگویم.

برخی مسائل برای من قابل درک نیست

تمام توان و انرژی خود را گذاشتم تا به تیم ملی ایران کمک کنم، این اتفاق در تمام این 5 سال افتاد، اعتقاد راسخ دارم با شرایط فعلی صعود به جام جهانی دشوار است و راه سختی پیش‌رو داریم. در حال حاضر به جایی رسیدیم که تنها صحبت از مشکلات مالی نیست، بلکه برخی مسائل هست که برای من قابل درک نبوده و قابل مذاکره هم نیست. البته این مسائل را من به هیئت رئیسه سپردم.

به احترام کفاشیان به قرعه کشی جام جهانی می روم

تا تاریخ 30 آوریل 2016 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به وظایف خود پایبند هستم. آقای کفاشیان از من درخواست کرد در مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی حضور داشته باشم و من به احترام او، این درخواست را پذیرفتم. بعد از این تاریخ که بنده تقاضای استعفای خود را تقدیم ریاست فدراسیون فوتبال کردم، هیچ گزینه‌ای جلوی روی خودم نمی‌بینم. می‌توانم این را متصور باشم که پس از این تاریخ به پایان رابطه خودمان رسیده باشیم. در پنج سال گذشته به خط مقدم آمدم و در راه حفاظت از تیم ملی در خط مقدم در جنگ بودم و با کمال افتخار این کار را انجام دادم.

همیشه در خط مقدم برای فوتبال ایران جنگیدم

همیشه از منافع ملی فوتبال ایران دفاع کرده ام و هیچگاه ترسی از آن نداشتم، من در دوران حضورم در ایران همیشه این حس را داشتم که در خط مقدم از منافع ملی فوتبال ایران دفاع می کنم و ترسی از جنگیدن برای این تیم نداشتم، هم در کنفرانس های خبری و هم در دیدارهایی که داشتم و در تحریم‌هایی که ایران در آن بود، همیشه در کنفرانس‌ها سعی کردم از ایران دفاع کنم.

اکنون زمان ارائه کردن راهکارهاست

اما اکنون زمان قول‌های واهی و وعده و وعیدها تمام شده و زمان ارائه کردن راهکارهاست. امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکارها و برنامه‌های بهتری برای تیم ملی و بازیکنان اتخاذ کند. همینطور آینده بنده و آینده تیم ملی در دستان هیئت رئیسه محترم است و امیدوارم با استعفای من موافقت کنند،‌ چون بعد از پنج سال اعتمادی که برای پیدا کردن راه‌ حل‌ها داشتم را از دست دادم.

امکان ادامه همکاری برای من نیست

من هیچ وقت انتظار نداشتم 5 سال در ایران کار کنم، از همه دوستانم ممنونم که در این راه به من کمک کردند، اکنون امیدوارم هیات رئیسه تصمیمی بگیرد که در رقابت با تیم هایی مانند کره جنوبی، ژاپن، عربستان، امارات، قطر و ازبکستان، بهترین تصمیم باشد، البته شرایط برای من کاملا روشن است، من می‌دانم که با شرایطی که وجود دارد امکان ادامه همکاری نداریم، اکنون شرایطی وجود دارد که فقط وعده و عید می‌دهند و هیچ راهکاری برای حمایت وجود ندارد.

قدردان وزیر هستم

از وزیر محترم بابت حمایت و کلمات محبت آمیز ممنونم و قدردان او هستم. از طرف خودم و اعضای محترم تیم ملی از او متشکرم. اما همانطور که به هیئت رئیسه توضیح دادم، امروز هیچ حرف متفاوتی مطرح نشد که در پنج سال گذشته مطرح نشده باشد. احتیاجی نیست من بگویم و خودتان می‌دانید که قبلاً چه صحبت‌هایی انجام دادم. برخی از مسائل در خصوص عدم حمایت‌های مالی، یکسری از مسائل مختلف، بازی‌های دوستانه، حقوق اعضای کادرفنی، پاداش بازیکنان و مسائل اردوها با مسائل مالی مرتبط می‌شود.

حمایت نمی شود گویا فدراسیون به من اعتماد ندارد

در اردوی قبلی رضا قوچان‌نژاد را داشتیم، اما بعد از 20 دقیقه تمرین مصدوم شد، آن هم به دلیل شرایط نامساعدی که برای سفر از لندن به تهران داشت. حتی بعضی مواقع برای فراهم شدن اینکه آنالیزور ما به بازی‌ها برود و آنالیز فنی بیاورد پول نداشتیم و پولی برای سفر نیست. هاشم بیک‌زاده پیش از جام ملت‌ها دستش شکست و ما پولی برای عمل جراحی او در استرالیا نداشتیم. شرایط سخت است و حمایتی صورت نمی‌گیرد. بدون حمایت مالی امکان ادامه همکاری وجود ندارد. این قسمت از مباحث و تصمیمات بسیار اهمیت دارد و اینگونه به نظر می‌رسد که فدراسیون دیگر اعتمادی به من ندارد.

دپارتمان فنی تبدیل شد به ساختمان پزشکی

همانطور که گفتم در مسایل دیگر اینگونه به نظر می‌رسد که فدراسیون دیگر برای پیشرفت به تیم ملی اعتمادی به بنده ندارد، برای مثال این ساختمان که قرار بود دپارتمان فنی تیم ملی باشد این پروژه و ساختمانی که بغل آکادمی فوتبال سنگ و خاک بود و خودم ایده‌اش را دادم تا ساخته شود. این ساختمان طراحی شده بود نه تنها برای تیم ملی بلکه مخصوصا کل باشگاه‌های ایران از پرسپولیس و استقلال تا ملوان و کل فوتبال ایران اما اکنون تبدیل به مرکز خصوصی پزشکی شده است. این عقیده من نیست و من به عقیده همه احترام می‌گذارم من درجایگاهی نیستم که این تصمیم را زیر سوال ببرم اما احداث ساختمان پزشکی اولویت اول تیم ملی نیست.

دانش 32 ساله من را مهم ندانستند

اگر تصمیم‌های من مهم نیست پس من کاری ندارم. خوشحالم که پروژه‌ای که من از سنگ و خاک شروع کردم تبدیل به یک مرکز خصوصی شده است. با مهندسین مختلف و دوستان خودم بهترین دانش خودم را که در 32 سال گذشته داشتم در اختیار فوتبال ایران قرار دادم. بانی چنین مرکزی در منچستر یونایتد و آفریقا هم شدم اما اکنون تبدیل به یک مرکز پزشکی شده که البته با آن هم موافقم اما برای آن مرکز و تیم ملی خیلی سخت کار کردم اما این پروژه اکنون آن پروژه‌ای نیست که تیم ملی به آن نیاز داشته باشد.

مشکل سربازها را درک نمی کنم

مشکل بازیکنان سرباز تیم ملی را نمی‌توانم درک کنم، اگر این بازیکنان متخلف بودند باید مجازات شوند، نمی‌خواهم این تصمیم را زیر سوال ببرم و با آن موافقم اما اینکه بازیکنان نتوانند در تیم ملی بازی کنند و برای باشگاه‌هایشان در لیگ و آسیا بازی کنند این مساله غیرقابل قبول است. اینکه فقط در تیم ملی مجازات شوند قابل قبول نیست.

میخواستم فوتبال ایران را تغییر بدهم اما آنها می خواهند من را تغییر دهند

 کسی در مورد مشکلاتی که داشتیم و داریم صحبت نمی کند و اینگونه به نظر می‌رسد که فقط من و پیروانی این حرف ها را مطرح می کنیم و از طرفی هم گویا که ما دیگر کارایی نداریم. برداشتم این بود که در بدو ورودم به ایران با دانشم می‌توانم فوتبال ایران را تغییر بدهم. بعد از 5 سال اتفاقی نبود که توقعش را داشته باشم آنها تلاش می‌کنند من را تغییر بدهند اگر تغییرم در راستای بهبودم باشد انجام می‌دهم اما تغییر در جهت بدتر شدن را نمی‌پذیرم. نمی‌خواهم قسمتی از جنگ و سوتفاهم‌ها باشم. بخاطر اینکه اعتقاد دارم که جنگ ما نباید جنگ درونی باشد اما به دلیل اینکه درونی می‌جنگم متاسفانه خسته شدم.

یک مربی نمی تواند همه را راضی نگه دارد

وظیفه مربیان این نیست که همه را راضی نگه دارند، سرمربی تیم ملی وظیفه‌اش این نیست که با لبخند زدن کارش را ادامه دهد، وظیفه ما این است که خوشحالی مردم را به ارمغان بیاوریم. روزی می‌توانیم خوشحال باشیم که برنده میدان باشیم.  من بدهکار عشق و محبتی هستم که هوادران تیم ملی همیشه به من داشته‌اند. خیلی زیاد تشکر میَ‌کنم و دوباره مراتب تقدیر خود را به هواداران ارایه می‌کنم اما صحبت خودم هم هست زیرا باید بتوانم تیم ملی را به جام جهانی ببرم.

در 5 سال گذشته قسمتی از تصمیمات مفید بودم

وقتی می‌خواستند که لباس تیم ملی را انتخاب کنند ازمن نظر خواهی می‌کردند برای من مارک و رنگ مهم نبود اما کیفیت مهم بود اما من را از این تصمیم کنار گذاشته‌اند، رنگ قرمز و آبی مهم نیست کیفیت خوب برای تیم ملی مهم است. با مشکلات فراوانی که به طور روزمره با زمین تمرین و عدم وجود منابع مالی برای پرداخت حقوق‌ها و ... داریم کار سخت است. البته من عاشق جنگیدن هستم اما فشار و مشکلات یک چالش جدید هست.  دوست دارم این عشق جنگیدن و انرژی‌ام را در راستای دلایل مثبت هزینه کنم نه مسایل دیگر. من در ۵ سال گذشته قسمتی از تصمیماتی بودم که به سود تیم ملی بود.

از الان تا آبان، نصف امتیازات جام جهانی وجود دارد

ما در بازی اول احتمالا با قطر در خانه و بازی دوم هم محتمل است با امارات در خارج از خانه بازی کنیم. سؤال من این است که ما کجا باید تمرین کنیم؟ اگر فکر می‌کنید می‌توانید یک زمین چمن مناسب را از هلند یا دیزلی لند و یک شهربازی با هواپیما وارد کنید، باید بگویم اشتباه می‌کنید. برای من سخت و غیر قابل باور است که این اتفاقات رخ دهد. ما پنج سال پیش، سه سال پیش، یک سال پیش درباره این مسائل صحبت کردیم و همچنان مشکلات پابرجاست. این سؤالات را شما با کمال احترام از هیئت رئیسه بپرسید، چون من اعتمادم را از دست دادم و هیچ راهکاری نمی‌توانم ببینم. مطمئناً مسائلی که ما خواهیم شنید، قول‌ها و وعده وعیدهای مختلف هست و وظیفه من فقط این است که یادآوری کنم از الان تا آبان‌ماه 15 امتیاز که نیمی از امتیازها برای رسیدن به جام جهانی است را یا کسب کردیم یا از دست دادیم.

نمی توانم 5 سال دیگر این بازی را ادامه دهم

نیمی از مسابقات مقدماتی جام جهانی در این تاریخ برگزار می شود ، پنج بازی و 15 امتیاز انجام شده و ممکن است شما به طور کلی از جام جهانی خارج شده باشید. آینده تیم ملی در دستان رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه است. در پنج سال گذشته من تمام تلاشم را برای تیم ملی انجام دادم و سعی کردم فوتبال ایران را اجبار کنم که این را درک کنند که می‌بایست فوتبال ایران تغییر کند و خودمان را با سطح فوتبال بین‌المللی تطبیق بدهیم. از هواداران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم پیروز این بازی باشم و این بازی را باختم. نمی‌توانم دوباره پنج سال دیگر این بازی را انجام بدهم و باید از هواداران عذرخواهی کنم. ما این بازی را 6 بر صفر باختیم. از نظر امکانات، شرایط تیم ملی و... 6 بر صفر عقب هستیم.

کی روش در قسمتی از نشست خود درباره مذاکره وی با تیم ملی الجزایر گفت فکر می کنم در بین حرف هایم پاسخ این سوال را دادم.

دیدگاه‌ها