کد خبر : 1316859 | 24 فروردين 1395 ساعت 13:58 | 65K بازدید | 0 دیدگاه

خوشحالی و خوشبینی بعد از همگروهی با کره و ازبکستان

اولین واکنش‌ها پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی

کارشناسان فوتبال ایران قرعه مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه را بسیار مناسب ارزیابی می‌کنند.

اولین واکنش‌ها پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی
به گزارش "ورزش سه"، با انجام مراسم قرعه‌کشی در کوالالامپور ایران با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، سوریه و چین همگروه شد که به نظر این قرعه شرایط خوبی را برای صعود تیم‌ملی ایران به روسیه ایجاد خواهد کرد.

گروه ساده تر ولی بدون شگفتی

ایران در شرایطی به دیدار حریفان خود در مرحله دوم مقدماتی می‌رود که در دور اول با اقتدار از گروه خود به دور بعد صعود کرد. جالب اینکه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در دوره قبل نیز در گروه نسبتا ساده‌ای قرار داشت تا بالاتر از کره، ازبکستان و قطر به عنوان سرگروه به جام‌جهانی صعود کند.

آنچه که از مشاهده اولیه گروه ایران به نظر می‌آید این است که کار ایران در صورت همگروهی با ژاپن، عربستان، عراق و امارات که در گروه ب قرار دارند به مراتب دشوارتر بود و در گروه مقابل شرایط مسابقات بسیار سخت‌تر پیش‌بینی می‌شود. البته از این موضوع نباید غافل بود که هر تورنمنت شگفتی‌ها و مشکلات خود را به همراه دارد و هرگز نمی‌شود به موفقیت قطعی مطمئن بود.

بالاترین تیم در گروه اول

در سید اول تیم های آسیایی دو تیمی که به عنوان سرگروه قرار دارند تیم قدرتمندتر در گروه اول قرار گرفته است، ایران که با 672 امتیاز در رده 42 جهان قرار دارد به عنوان تیم اول آسیا در گروه اول و استرالیا نیز با 601 امتیاز به عنوان تیم 50 جهان و تیم دو آسیا، سرگروه، گروه دوم این رقابت ها شد.

تیم سوم آسیا همگروه ایران

اما از در بین تیم های دوم، بازهم تیم بالاتر در گروه اول این رقابت ها قرار گرفته است، کره ای ها با 579 امتیاز و حضور در رده 56 جهان و سوم آسیا، همگروه تیم ملی کشورمان شده است و ژاپنی ها نیز گروه دومی شدند، چشم بادامی ها با کسب 577 امتیاز و حضور در رده 57 جهان و چهارم آسیا، یک پله پایین تر قرار دارند.

دغدغه حاشیه از ایران دور شد

در بین تیم های سوم حاضر در گروه برای اولین بار تیمی که جایگاه بهتری در رنکینگ فیفا دارد در گروه دوم قرار گرفته است، عربستانی ها که در ماه های اخیر کش و قوس بسیاری با فوتبال ایران داشته اند و با 559 امتیاز در رده 60 جهان و پنجم آسیا قرار دارد همگروه استرالیا و ژاپن شد و در طرف دیگر ازبکستان که با 549 امتیاز در رده 66 دنیا و ششم آسیا قرار دارد و قبلا نیز سابقه همگروهی با ایرانی ها را داشته است بازهم با تیم ملی کشورمان و کره جنوبی هم گروه شد.

هم پیمان ها با یکدیگر هم گروه شدند

اما در بین تیم های چهارم دو گروه، بازهم تیمی که جایگاه بهتری دارد در گروه دوم قرار گرفته است، اماراتی ها از جام ملت های آسیا به بعد نام خود را بسیار مطرح کرده است و با 521 امتیاز در رده 68 جهان و هفتم آسیا ایستاده زیر سایه استرالیایی ها و البته همگروه هم پیمان های خود(عربستان) قرار گرفت. اما تیم هم رده اماراتی ها یعنی چین که با 423 امتیاز در رده 81 دنیا و هشتم آسیا قرار گرفته است هم گروه تیم های حاضر در گروه اول قرار گرفت.

میزبان جام جهانی هم گروه ما شد

از تیم های رده پنجم حاضر، تیمی که رده بالاتری دارد و البته در جام جهانی آینده نیز میزبانی را برعهده دارد در گروه اول این رقابت ها قرار گرفت. قطری ها که با 416 امتیاز در رده 83 دنیا و دهم آسیا قرار دارند بازهم با تیم ملی کشورمان بازی خواهند داشت و عراقی ها نیز با 333 امتیاز و حضور در  رتبه 105 دنیا و سیزدهم آسیا در گروه دوم قرار گرفتند.

ضعیف ترین تیم به ما نخورد

اما در بین آخرین تیم های حاضر در این رقابت های ضعیف ترین و یا تیمی که پایین ترین جایگاه را در رنکینگ فیفا دارد با ایران همگروه نشد، سوری ها که 316 امتیاز دارند و در رده 110 دنیا و چهاردهم آسیا قرار دارند در گروه اول با ایران همگروه شدند و پایین ترین تیم حاضر یعنی تایلند با 297 امتیاز و حضور در رتبه 119 دنیا و هفدهم آسیا در گروه دوم قرار گرفت.

و اما جمع بندی؛ گروه اول وزن بیشتری دارد

اگر بخواهیم از نظر وزن تیم های حاضر در دو گروه سخن بگوییم باید عنوان کنیم تیم های اول(ایران)، سوم(کره جنوبی)، ششم(ازبکستان)، هشتم(چین)، دهم(قطر) و چهاردهم(سوریه) آُیا در گروه اول و تیم های دوم(استرالیا)، چهارم(ژاپن)، پنجم(عربستان)، هفتم(امارات)، سیزدهم(عراق) و هفدهم(تایلند) آسیا نیز در گروه دوم قرار گرفتند.

از نظر امتیازات کسب شده تیم ها در رنکینگ جهانی، گروه اول این رقابت ها یعنی گروهی که تیم ملی کشورمان در آن حضور دارد وزن بیشتری دارد، مجموع امتیازات کسب شده توسط تیم های حاضر 2955 امتیاز است، این در حالیست که شش تیم حاضر در گروه دوم 2888 امتیاز را از آن خود کرده اند.

دیدگاه‌ها