کد خبر : 1318027 | 28 فروردين 1395 ساعت 13:35 | 42.4K بازدید | 0 دیدگاه

از قبل باید می‌گفتم پنالتی را طارمی بزند

برانکو: صدرجدول هستیم و این بسیار زیباست

سرمربی پرسپولیسی‌ها معتقد است در هر بازی تنها پیروزی برای او اهمیت دارد اما چه خوب که در بازی حساس مقابل استقلال این پیروزی با تعداد گل بالا به دست آمد.

برانکو: صدرجدول هستیم و این بسیار زیباست
به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز سرخپوشان با خبرنگاران به صحبت پرداخت. او در رابطه با دیدار دربی و پیروزی در آن گفت: من خیلی خوشحالم که بازیکنان ما به این ترتیب بازی کرده‌اند و به خاطر شادمانی‌ای که آنها به هواداران داده‌اند، از همه آنها ممنونم. این کاملا در فوتبال طبیعی است که با پیروزی در  یک بازی و کسب سه امتیاز می‌توان روی همه چیز حساب کرد. هواداران هم برد تیم را می‌خواهند تا خوشحال شوند.

برانکو ادامه داد: بیشتر از همه این برد برای بازیکنان است چراکه آنها بیشترین تلاش را در زمین کردند. آن چیزی که برای من مهم است این است که هواداران پرسپولیس و تماشاگران یک بازی فوق‌العاده دیدند، دیداری که 6 گل در آن ردوبدل شد و هیجان زیادی در بازی حاکم بود. طبق معمول در این بازی نیز یک پنالتی از دست دادیم و شانس‌های دیگری برای گلزنی داشتیم اما همه آن چیزی که در فوتبال می‌تواند نشان داده شود و این بازی را زیبا کند را ما در زمین پیاده کردیم و هوادارانمان را خوشحال کردیم.

او در ادامه گفت: به هرحال اینکه در صدرجدول هستیم بسیار زیباست و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. ما با جدیت کار کردیم تا توانستیم به صدرجدول برسیم و بدون شک تلاشمان را ادامه خواهیم داد تا پایان فصل به قهرمانی برسیم برای این کار مطمئنا دست از تلاش برنخواهیم داشت.

برانکو در ادامه صحبت‌های خود به نکته جالبی نیز اشاره کرد، او گفت: من خوشحالم که ما توانستیم علاوه بر خوشحال کردن هواداران تیم یک کادوی به یادماندنی به مدیریت تیم آقای طاهری بدهیم. همانطور که می‌دانید دیروز روز تولد او بود و ما با پیروزی توانستیم تبریک به یادماندنی به او بگوییم.

سرمربی سرخپوشان ادامه داد: هر بازی که به میدان می‌روم تنها به برد فکر می‌کنیم برای من مهم نیست که چند گل بزنیم، تنها اهمیت بازی را در پیروزی و کسب 3 امتیاز می‌بینم. در بازی روز گذشته هم عالی بودیم، هم برد پرگلی به دست آوردیم و آن چیزی که من می‌خواستم یعنی 3 امتیاز بازی را به دست آوردیم. خوشبختانه بازیکنانمان نیز تنها به برد فکر می‌کردند و در نهایت به آن دست پیدا کردند.

برانکو در رابطه با پنالتی زدن مهدی طارمی و حواشی حول آن گفت: من مقصرم، مهدی باید پنالتی می‌زد اما من یادم رفته بود در جلسه قبل بازی بگویم که مهدی باید پنالتی بزند. مهدی در 10 روز اخیر هر روز پنالتی تمرین می‌کرد و اطمینان داده بود که می‌تواند پنالتی بزند و در آن صحنه من نشان دادم که مهدی باید پنالتی را بزند اما بچه‌ها ندیدند و کمی اوضاع پیچیده شد.

برانکو در این رابطه ادامه داد: شما قبل از هر بازی مطمئن نیستید که در آن بازی پنالتی داشته باشید به همین دلیل ممکن است در دیداری مانند دربی که هیجان بسیار بالاست، در خاطرتان نباشد که هماهنگ کنید چه کسی پنالتی‌زن اول تیم باشد. به هر حال طبق تصمیم من مهدی باید این پنالتی را می‌زد. اما خب، کمی بین بچه‌ها سوءتفاهم به وجود آمد همیشه اشتباهاتی هست اما مهم این است که ما توانستیم بازی را ببریم.
سرمربی پرسپولیس در رابطه با هوادار این تیم که در بابل برای دیدن مسابقه عجله کرد و به رودخانه‌ای افتاد و در نهایت از میان رفت گفت: بله، من این موضوع را شنیدم و بسیار متاسفم به خانواده آن هوادار تسلیت می‌گویم. بعد از فوت هادی اکنون ما یک عضو دیگر از خانواده پرسپولیس را از دست داده‌ایم. وقتی اتفاقات اینچنینی می‌افتد، حال خوش بعد از یک پیروزی بزرگ را خراب می‌کند و ما اکنون متاسفم این موضوع هستیم.
ایوانکوویچ در رابطه با بازی‌های باقیمانده پرسپولیس می‌گوید: بعد از این بازی ما یک دیدار حساس در اهواز داریم. استقلال اهواز تیم خطرناکی است که چند روز پیش یک مساوی از قهرمان فصل قبل گرفت همانطور که دیدید در بازی با استقلال تهران نیز باید پیروز می‌شد. اگر داور گل صحیح آنها را می‌گرفت، آنها آن دیدار را برده بودند. در بازی برابر استقلال‌خوزستان هم دیدید که به سختی شکست را پذیرفتند.

او ادامه داد: از طرف دیگر باید بگویم که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی روانی ما انرژی زیادی در بازی برابر استقلال گذاشتیم و باید برای این بازی خودمان را دوباره روی فرم بیاوریم. این 3 امتیاز برای ما بسیار مهم است. ما انتظار دمای 35 درجه هوا را داریم و باید قبول کنیم که 3 بازیکن محروم نیز داریم. با توجه به شرایطی که عنوان کردم اصلا نمی‌توانیم بگویم بازی ساده‌ای در اهواز داریم اما اگر بتوانیم به پیروزی برسیم، می‌توانیم ادعا کنیم که چیزی تا قهرمانی باقی نمانده است. 

از برانکو راجع به عدد 4 پرسیده شد، او در جواب گفت: درست است که 4 سمبل استقلالی‌ها بود اما این‌ها هم از جذابیت‌های فوتبال است که هواداران با یکدیگر کری می‌خوانند. آنها یک عدد نشان می‌دهند، پرسپولیسی‌ها یک عدد دیگر، گاهی اوقات این مسائل فوتبال را جذاب‌تر می‌کند.

برانکو در رابطه با این بازی ادامه داد: در ابتدای بازی آقای مظلومی با گذاشتن برهانی در ترکیب ثابت تیمش تصمیم گرفت تا خط حمله‌اش را باتجربه‌تر کند و همین‌طور به حضور شیحی هجومی‌تر  به بازی بپردازد. همانطور که دیدیم علیرغم مصدومیت این بازیکن را در زمین قرار داد. البته حضور انصاری و یا کریمی روی نیمکت کمی برای ما عجیب بود. به هر حال آنها همه تلاش خود را کردند تا به اندازه‌ای که بضاعت دارند، در میدان حضور پیدا کنند اما من همیشه سعی می‌کنم راجع به هر حریفی اطلاع کافی را به شاگردانم بدهم. البته این اطلاعات را خود آنها هم دارند اما ما تیمی نیستیم که خودمان را با حریف هماهنگ کنیم. بازیکنان ما آنقدر قدرتمند هستند که در هر بازی انعطاف‌پذیر باشند و علاوه بر پیاده کردن بازی خود، بازی حریف را نیز از کار بیاندازند.
 
برانکو در پایان گفت: عقیده من این است که با شکست نباید تحقیر شد و با پیروزی هم نباید خیلی بلندپروازی کرد. امیدوارم بازیکنانم متوجه باشند و بعد از هر تمرین و هر بازی این را مدنظر قرار دهند که باید محکم‌تر و با برنامه‌تر  به کار خود بپردازند زیرا جمعه هفته آینده دیگر کسی دربی را یادش نیست. هواداران در آن بازی از بازیکنان برد می‌خواهند.

دیدگاه‌ها