کد خبر : 1322982 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 17:02 | 29.5K بازدید | 3 دیدگاه

گزارش روز:

یک شباهت جالب بین اتلتیکو و لسترسیتی

مالکیت توپ یا استفاده از حداقل فرصت ها؟ اتلتیکو و لسترسیتی امسال بار دیگر این نکته را ثابت کردند که برای پیروزی و کسب موفقیت، حتما نیاز به در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان نیست.

یک شباهت جالب بین اتلتیکو و لسترسیتی

به گزارش "ورزش سه"، اتلتیکو شب گذشته در مونیخ دست به کار بزرگی زد و با حذف  بایرن مونیخ موفق شد برای دومین بار در سه فصل اخیر به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. اتلتیکو در دور یک چهارم نهایی نیز موفق به حذف بارسلونا شده بود.

 

 

نکته جالب اینجاست که اتلتیکو در بازی رفت و برگشت برابر بارسا، تنها 32 و 28 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و از لحاظ ارسال پاس صحیح نیز در بازی رفت 164 و در بازی برگشت، 122 پاس برای این تیم به ثبت رسید که با آمار بارسلونا قابل قیاس نیست. آبی اناری ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 1247 پاس صحیح به یکدیگر داده بودند.

در دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی برابر بایرن نیز اوضاع به همین منوال بود. اتلتیکو در بازی رفت 31 و در بازی برگشت 32 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و بازیکنان این تیم در مجموع 304 پاس صحیح به هم دادند. این در حالی است که تعداد پاس های درست بازیکنان بایرن، 1245 پاس بود. اتلتیکو با چنین آماری حالا فینالیست لیگ قهرمانان است.

 

لسترسیتی که دوشنبه شب توانست برای اولین بار در تاریخ خود عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند، هم از لحاظ مالکیت توپ و هم ارسال پاس صحیح، سومین تیم ضعیف انگلیس محسوب می شود . لستری ها در 36 بازی خود در لیگ برتر تنها 8536 پاس صحیح به یکدیگر داده اند و از لحاظ مالکیت توپ نیز متوسط 48 درصد را به ثبت رسانده اند. این آمار ضعیف نیز مانع از قهرمان شدن شاگردان رانیری نشد.

دیدگاه‌ها