کد خبر : 1329829 | 19 خرداد 1395 ساعت 10:02 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی تیم های یورو 2016؛ بلژیک

بلژیک با داشتن چند بازیکن در کلاس جهانی و چند بازیکن دیگر که می‌توان آنها را در بین بهترین‌های لیگ‌برتر انگلیس دانست، برای 5 ماه در صدر رنکینگ فیفا قرار داشت.

معرفی تیم های یورو 2016؛ بلژیک

به گزارش "ورزش سه"، با این وجود مردان مارک ویلموتس هنوز به جامی دست پیدا نکرده‌اند و مهمتر از آن در هیچ رقابت مهمی یک تیم بزرگ را شکست نداده‌اند.


بلژیک معمولا در چنین دیدارهایی نمایش‌های درخشانی ارائه نمی‌دهد و ویلموتس نیز از جانب منتقدان به نداشتن ایده تاکتیکی مشخص متهم است. در سال 2014 و پیش از جام‌جهانی برزیل، منتقدان با اشاره به بازیکنانی مانند ادن هازارد و روملو لوکاکو این سوال را مطرح می‌کردند که چرا آنها بازی‌های درخشان‌شان در رده باشگاهی را برای تیم‌ملی تکرار نمی‌کنند؟ هازارد تا اندازه‌ای این ابهام را برطرف کرد اما همچنان این واقعیت وجود دارد که ویلموتس به ندرت می‌تواند بهترین بازی‌ها را از بازیکنانش بگیرد.

 

1117987

 

بلژیک در حالی پای به یورو می‌گذارد که در 10 دیدار مرحله مقدماتی 7 پیروزی به دست آورد و تنها یک شکست مقابل ولز داشت. آنها در هر دیدار به طور متوسط 2.4 گل زدند و تنها لهستان و انگلیس آمار بهتری از آنها به جا گذاشتند. آنها 207 ضربه به سمت دروازه داشتند و از این نظر تنها آلمان از این تیم بهتر بود. بلژیک در 10 دیدار تنها 5 گل دریافت کرد و پنجمین آمار دفاعی خوب مرحله مقدماتی یورو را در اختیار داشت.


در مجموع رکوردهای شیاطین سرخ اروپا قابل قبول بود با این وجود در مرحله گروهی جایی که حریفان اصلی آنها ولز و بوسنی و هرزگوین بودند، از یک تیم در کلاس جهانی انتظار می‌رفت که شکستی نداشته باشند و بازی‌های جذاب‌تری ارائه بدهند. از سویی دیگر این را نباید فراموش کرد که علیرغم حضور چند ماهه در رنکینگ فیفا هیچ کسی بلژیک را بهترین تیم دنیا توصیف نکرد حتی خود مارک ویلموتس.


بلژیک در مرحله گروهی یورو با ایتالیا، جمهوری ایرلند و سوئد همگروه است و انتظار می‌رود از این گروه صعود کند اما مشخص نیست که اگر آنها در مرحله بعد با انگلیس یا آلمان روبه‌رو شوند، بتوانند جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست بیاورند. چند نفر از بهترین بازیکنان بلژیک در رقابت‌های باشگاهی این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند از جمله مروان  فلینی ، دریس مرتنز، ادن هازارد و کریستین بنتکه؛ ضمن اینکه بازیکنانی مانند ونسان کمپانی، یان فرتونگن و کوین دی بروین هفته‌هایی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست دادند. با این وجود هواداران همچنان از این تیم حمایت می‌کنند.

 

1117985

 

در همه دیدارهای مرحله مقدماتی بلیت‌های بازی بلژیک کاملا به فروش رسید و انتظار می‌رود در زمان برگزاری یورو بار دیگر فروش پیراهن‌ها و شال شیاطین سرخ در بین هواداران این تیم رونق بگیرد. ویلموتس سه و نیم هفته پیش از رقابت‌های یورو تیمش را در اختیار خواهد داشت و امیدوار است که این زمان برای آماده کردن تیمش برای اولین دیدار مرحله گروهی در بوردو کافی باشد.

 

البته این نگرانی وجود دارد که با توجه به حضور بیش از نیمی از بازیکنان اصلی‌اش در لیگ‌برتر انگلیس و نداشتن تعطیلات زمستانی، آنها نتوانند در این مدت به آمادگی کافی برسند. به همین دلیل بود که ویلموتس در زمان مصدومیت دی ‌بروین  در ژانویه گفته بود حالا وقت خوبی برای مصدوم شدن بود! انتظار می‌رود بلژیک در یورو خوب کار کند اما هوادارانشان واقع‌بین هستند و فکر نمی‌کنند که قرار است جام را فتح کنند.


 
نظرات از بلژیک:


مارک دگرایس، ملی‌پوش سابق: بازیکنانی مانند کوین دی ‌بروین، تیبو کورتوا و ونسان کمپانی نسبت به جام‌جهانی باتجربه‌تر شده اند. تیم باید حداقل به مرحله نیمه نهایی برسد. بلژیک در مرحله مقدماتی بازی‌های فوق‌العاده‌ای ارائه نداد اما در چند سال اخیر در بازی‌های زیادی هم شکست نخورد. در هر پست بازیکنان با کیفیتی داریم اما مشکل اصلی این است که مهاجمان به اندازه کافی گل نمی‌زنند.  خط هافبک به اندازه کافی موقعیت ایجاد نمی‌کند و آنها نیاز به درک متقابل بیشتری دارند. با این وجود ویلموتس احساس می‌کنند که مهاجمان حتما نباید گل بزنند؛ اگر سایر بازیکنان این کار را انجام می‌دهند. شارلی موسوندا می‌تواند شگفتی فهرست بلژیک باشد، او می‌تواند کمک کند تا ادن هازارد بازی‌های بهتری ارائه بدهد.


 
فیلیپ آلبرت ملی‌پوش سابق که در دو جام‌جهانی حضور داشت: مطالب اصلی این است که بازیکنان بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت به صورت کامل آماده شوند. بلژیک پتانسیل قهرمانی دارد اما اگر به نیمه نهایی هم برسد، همه خوشحال خواهند شد. من مشکلی در فهرست تیم نمی‌بینیم. کورتوا یکی از دو دروازه‌بان برتر دنیاست در خط دفاعی منسجم هستیم، ناینگولان و اکسل ویتسل بازیکنان با کلاسی هستند و ما دی ‌بروین  و هازارد را داریم که می‌توانند خلاقانه بازی کنند. این بهترین تیم بلژیک تاریخ است.

 

 

1117984


 

ژاک سیس، روزنامه‌نگار: بلژیکی‌ها تنها با رسیدن به فینال راضی خواهند شد بنابراین تیم تحت فشار است. گفته می‌شود این نسل طلایی بهترین تیم بلژیک تاریخ است؛ بنابراین ما باید حالا به جام برسیم. با این وجود ما همچنان به ویلموتس شک داریم. آیا او می‌تواند از این بهترین بازیکنان، بهترین بازی را بگیرد؟ آیا او به اندازه کافی از لحاظ تاکتیکی قوی است؟ آیا می‌توانند از بازیکنان با استعدادی مانند دی ‌بروین  و هازارد در کنار هم استفاده کند؟


 
آنها چطور بازی می‌کنند؟


بعد از انتقادهایی که از نمایش‌های بلژیک در جام‌جهانی 2014 مطرح شد، مارک ویلموس گفت که تیمش در آینده بهتر بازی خواهد کرد. هر چند در واقعیت شرایط آنها تغییر نکرد اما او از زمان جام‌جهانی چند ستاره جدید به تیمش اضافه کرد. به ویژه با آمدن راجا ناینگولان، سرعت بازی‌سازی تیم افزایش یافت. سیستم مورد علاقه ویلموس 1ـ3ـ2ـ4 که در آن اکسل ویتسل در مقابل خط دفاعی قرار می‌گیرد و ناینگولان نقش هافبک باکس تو باکس را بازی می‌کند.


به این ترتیب کوین دی ‌بروین ، ادن هازارد و احتمالا یانیک فریرا کاراسکو، پشت سر تک مهاجم که احتمالا روملو لوکاکو خواهد بود، قرار می‌گیرد. زمانی کوین دی ‌بروین  و هازارد برای اینکه نقش محوری‌تر در تیم داشته باشند، با هم در رقابت بودند اما بعد از تلاش‌های زیاد برای حل این مشکل ویلموتس ترجیح داد از دی‌بروین  در مرکز سپر هجومی استفاده کند.

 

 

989492

 

ویلموتس غالبا دلیلی برای استفاده از پلن B پیدا می‌کند؛ آرایشی که در آن مروان  فلینی  در خط میانی قرار می‌گیرد و دی ‌بروین  به کناره‌ها متمایل می‌شود. در مرحله مقدماتی ناینگولان و  فلینی  نقش‌های کلیدی داشتند و حتی هافبک منچستریونایتد بهترین گلزن بلژیک هم بود اما فارق از سیستم، تیم بلژیک غالبا در عبور از خطوط دفاعی منسجم حریف ناکام می‌ماند. بازیسازی آنها از سرعت کافی برخوردار نیست و بی‌نتیجه می‌ماند.


درباره سرمربی:

 

987891


 

مارک ولیموس (بلژیک ـ 47 ساله)


او 4 سال قبل جانشین جورج لینکز شد و تیمی را در اختیار گرفت که به تازگی به عنوان گران‌ترین تیم دنیا را به خود اختصاص داد. اما نمایش‌های نه چندان درخشان‌شان انتقادهایی را به همراه داشت. ویلموتس که در رده باشگاهی آمار ضعیفی به جا گذاشته بلژیک را به یک چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 رساند. او مربی فعالی است و از کار با بازیکنانش در داخل زمین لذت می‌برد. او تا سال 2018 با بلژیک قرارداد دارد و دوست دارد پس از آن، هدایت شالکه، باشگاهی که در زمان بازی پیراهن آن را برتن می‌کرد، برعهده بگیرد.


 
ویلموتس از زبان خودش:


1-همه دوست دارند فوتبال زیبا بازی کنند اما این نمی‌تواند به بهای نظم و تاثیرگذاری تمام شود زیرا در این صورت نمی‌توان نتیجه گرفت.


2- حتی اگر مروان  فلینی برای باشگاهش بازی نکند، تنها بازیکنی است که می‌گویم بی‌تردید برای یورو انتخابش می‌کنم. تنها یک  فلینی  در بلژیک وجود دارد و شاید در همه دنیا‍!


3- بازیکنانی که با باشگاه‌هاشان مشکل دارند چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. ما وقتی چیزی یاد می گیریم که شرایط سخت است. من از آن دست مربیانی نیستم که گریه و زاری کنم و به دنبال بهانه باشم. من با بازیکنانی که در اختیار دارم به پیش می‌روم.


4. هرگز ندیدم که یک مربی گل بزند. یک مربی باید متدهای خوبی اجرا کنند و تصمیم‌های درست بگیرد.

 

فهرست نهایی بلژیک برای یورو 2016:

 

د‌ر‌وازه‌بانان: تیبوکورتووا (چلسی)، سیمون مینیوله (لیورپول)، ژان ژیلت (مچلن)

مدافعان : توبی آلدرویرلد (تاتنهام)، بدریک بویوتا (سلتیک)، یان فرتونگن (تاتنهام)، توماس فرمالن (بارسلونا)، بیورن انگلز (بروژ)، نیکولاس لومابرتس (زنیت)، توماس منیر (بروژ)

هافبک ها: موسی دمبله (تاتنهام) ، راجا ناینگولان (رم)، مروان فلینی (منچستریونایتد) ، اکسل ویتسل (زنیت)

مهاجمان: ادن هازارد (چلسی)، روملو لوکاکو (اورتون) ، دیووک اوریگی (لیورپول)، دریس مرتنس (ناپولی)، کوین ایبروین (منچستریونایتد)، یانیک کاراسکو (اتلتیکومادرید)، کریستین بنتکه (لیورپول) و میچی باتشوایی (مارسی).

 

 

 

دیدگاه‌ها