کد خبر : 1329833 | 16 خرداد 1395 ساعت 09:50 | 19.3K بازدید | 1 دیدگاه

سه شیرها به دنبال شکستن طلسم 50 ساله

معرفی تیم های یورو 2016؛ انگلیس

انگلیس روی هاجسون تنها تیمی بود که در 10 دیدار مرحله مقدماتی یورو 2016 به پیروزی رسید و علیرغم اینکه تنها رقیب جدی آنها تیم سوئیس بود، با این وجود خوش‌بینی‌هایی در مورد شانس آنها در رقابت‌های یورو وجود دارد.

معرفی تیم های یورو 2016؛ انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، این تیم به اندازه کافی بازیکن بااستعداد دارد که بتواند در یورو به مراحل پایانی برسد اما این آگاهی هم وجود دارد که در چنین رقابت‌هایی شرایط می‌تواند خیلی زود تغییر کند، اتفاقی که دو سال قبل در برزیل رخ داد. مجموع این شرایط بعد از دو دیدار دوستانه اخیر انگلیس به خوبی قابل مشاهده بود.

 

شاگردان هاجسون ابتدا در برلین موفق شدند با نتیجه 3 ـ 2 آلمان، قهرمان جهان را شکست بدهند؛ بردی که بسیاری آن را نشانه‌ای از قدرت تیم انگلیس دانستند. اما تنها 4 روز بعد، این تیم در ومبلی مغلوب تیم نه چندان آماده هلند شد؛ نتیجه‌ای که انتظارات را به سطح معقولی برگرداند.

 

 

1116431

 

در تیم فعلی انگلیس همان ضعف‌های همیشگی ممکن است در یورو هم دردسرساز شود آنها همچنان در خط دفاعی شکننده هستند و مدافعان این تیم در بازیسازی چندان خوب عمل نمی‌کنند؛ مشکلی که در چنین تورنمنت‌هایی و مقابل بهترین تیم‌های دنیا به چشم می‌آیند. در این بین مصدومیت‌ها و خستگی که حاصل بازی‌های پرفشار و برنامه فشرده رقابت‌های لیگ‌برتر است، وقتی که انگلیس پای به رقابت‌ها بگذارد، بیش از همیشه خود را نشان خواهد داد. اما برای همه این دلایل و نگرانی‌ها مواردی هم برای امیدواری وجود دارد.


تیم هاجسون پر از بازیکنان جوان و باانگیزه است. مهمتر از همه اینکه او از اینکه چنین بازیکنان جوان آماده‌ای را در فهرست تیمش قرار دهد، ترسی ندارد. مارکوس راشفورد از منچستریونایتد و هری کین، اریک دایر و دله آلی از تاتنهام تعدادی از این ستاره‌های جوان هستند. بیشتر باشگاه‌های لیگ‌برتری در استفاده از ستاره‌های جوان در تیم اصلی تردید دارند اما سیاست متفاوت مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام به سود هاجسون شده است. با هدایت این مربی آرژانتینی بود که دله آلی به پدیده این فصل لیگ‌برتر تبدیل شد، بازیکنی که کمتر از یک سال قبل در تیم ام.کی.دانز، در دسته سوم فوتبال انگلیس بازی می‌کرد. هری کین نیز به پیشرفتش در این فصل ادامه داد؛ ضمن اینکه دایر تحت هدایت پوچتینو از یک مدافع به یک هافبک دفاعی تاثیرگذار تبدیل شد که می‌تواند مشکلات قدیمی تیم انگلیس در خط میانی را حل کند.


بسیاری معتقدند پست هافبک دفاعی در تورنمنت‌های بزرگ مهمترین پست در یک تیم است. اما انگلیسی‌ها حداقل در این تورنمنت مشکلی در این منطقه نخواهند داشت. بسیاری هاجسون را یک مربی محافظه‌کار می‌دانند لقبی که خودش آن را قبول ندارد و فهرست‌های اخیرش نیز این را تا اندازه‌ای تایید می‌کند.


بازیکنانی مانند هری کین، رحیم استرلینگ، دنی ولبک و دنی استوریج، گزینه‌های سرعتی و پرانرژی روی هاجسون هستند و به تیم انگلیس اجازه می‌دهند تا بتواند در ضدحملات بسیار خطرناک باشد. یکی از مهمترین علامت سوال‌ها برای تیم انگلیس در آستانه یورو شرایط وین رونی، کاپیتان تیم است. رونی در رقابت‌های مقدماتی یورو کلیدی‌ترین بازیکن انگلیس بود. اما به دلیل مصدومیت دیدارهای دوستانه انگلیس در ماه مارس را از دست داد. نمایش خوب کین و واردی در ترکیب تیم انگلیس این مساله را به وجود آورد که هاجسون باید یکی از این 3 مهاجم را روی نیمکت قرار دهد.

 

 

1116389

 

برخلاف خط حمله تیم هاجسون که گزینه‌های خوب زیادی در اختیار دارد، تیم او در خط دفاعی با ضعف‌های آشکاری روبه‌رو شد. 2 نفر از مدافعان احتمالی تیم او جان استونز و فیل جاگیلکا برای تیم میانه جدولی اورتون بازی می‌کنند که پنجمین خط دفاع ضعیف لیگ‌برتر است. گری کیهیل، دیگر مدافع ثابت انگلیس این فصل در ترکیب چلسی چندان درخشان کار نکرد؛ ضمن اینکه هم تیمی‌اش، جان تری پیشنهاد بازگشت به تیم‌ملی را رد کرد. جدا از مصدومیت‌های اخیر رونی، در مورد سایر بازیکنان نیز چنین نگرانی‌هایی وجود دارد.

بعید است جردن هندرسون مصدومیت اخیرش از ناحیه زانو را پشت سر بگذارد و به یورو برسد اما هاجسون به جک ویلشر این فرصت را خواهد داد تا بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت به فرم لازم برای یورو دست پیدا کند. لوک شاو، مدافع چپ منچستریونایتد هم بعید است بتواند به شرایط بازی کردن در یورو برسد.


در مجموع هواداران انگلیس خوشبینی محتاطانه‌ای برای موفقیت در یورو دارند. انگلیس بعد از تیم‌های اسپانیا، فرانسه و آلمان جزو دسته دوم مدعیان یورو است. رسیدن به یک چهارم نهایی برای تیم هاجسون غیرمنتظره نیست اما هر دستاوردی بیش از آن می‌تواند یک موفقیت باشد.
 
نظرات از انگلیس:


پاتریک بارکلی، ستون‌نویس اونینگ استاندارد: در رقابت‌های یورو همیشه یک اتفاق شوکه‌کننده رخ می‌دهد مانند قهرمانی دانمارک در یورو 1992 و قهرمانی یونان در یورو 2004 ؛ بنابراین قهرمانی انگلیس در این دوره هم کاملا امکانپذیر است به ویژه اینکه روی هاجسون بازیکنان بسیار خوبی در خط حمله در اختیار دارد؛ بازیکنان جوانی که فشار مسئولیت را احساس نمی‌کنند.


هنری وینتر از روزنامه تایمز: اگر روی هاجسون ماجراجو باشد و 2 ستاره تاتنهام یعنی دله آلی و هری کین را آزاد بگذارد و خط دفاعی انگلیس هم یاد بگیرد چطور در طول 90 دقیقه تمرکز داشته باشد، انگلیس می‌تواند به مرحله یک چهارم نهایی برسد. آنها دروازه‌بان خوبی مانند جو هارت دارند و گزینه‌های بسیار خوبی در خط حمله مانند وین رونی باتجربه و مهاجم سرعتی و گلزنی مانند جیمی واردی. اما آنها همچنان به راحتی توپ را از دست می‌‌دهند و به اندازه کافی در پنالتی‌ها خوب عمل نمی‌کنند. بازیکن کلیدی تیم، دله آلی است و اگر سایر اعضای تیم نیز مانند او شجاعانه بازی کنند، انگلیس شانس موفقیت دارد.

 

1076030


 

جیم هولدن، ستون نویس وردساکر: برای اولین‌بار در چند تورنمنت بزرگ اخیر خوشبینی معقولی در مورد موفقیت انگلیس وجود دارد. در این تیم بازیکنان بااستعدادی حضور دارند که از شور و اشتیاق و آمادگی لازم برخوردارند و این می‌تواند اولین حضور انگلیس در نیمه نهایی تورنمنت‌های بزرگ در 26 سال اخیر را رقم بزند.


آنها چطور بازی می‌کنند؟


نقش کاپیتان وین رونی موضوع اصلی بحث تاکتیکی انگلیس در آستانه یورو 2016 است. این مهاجم باتجربه در رقابت‌های مقدماتی در نوک خط حمله بازی می‌کرد اما در ماه‌های اخیر روی هاجسون ترجیح داد از بازیکنان دیگری در این پست بهره بگیرد.


هاچسون ترجیح می‌دهد از بازیکنانی جوان، سریع و آماده ای مانند هری کین، جیمی واردی، دله آلی، رحیم استرلینگ، دنی ولبک و دنیل استوریچ در فرمی ضدحمله‌ای در ترکیب تیمش استفاده کند. اینکه وین رونی تا چه اندازه می‌تواند در این فرم به کمک انگلیس بیاید، مهمترین سوال است. رونی در آرایش 3ـ3ـ4 که در رقابت‌های مقدماتی استفاده می‌شد در مرکز مثلث هجومی تیم بود. احتمالا هاجسون در فرانسه نیز از این سیستم استفاده خواهد کرد؛ به ویژه اینکه اریک دایر به عنوان یک هافبک دفاعی قابل اعتماد در این فصل ظهور کرد. 

 

 

1098635

 

 

دایر می‌تواند در مواقع لزوم به سومین مدافع میانی تبدیل شود و اجازه می‌دهد که مدافعان کناری به خط میانی اضافه شوند. سیستم 3ـ3ـ4 می‌تواند پایه‌ای برای ضدحملات ایجاد کند و از سویی دیگر کنترل بیشتری در خط میانی به وجود بیاورد. هری کین در رقابت‌های مقدماتی بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می‌شد اما باتوجه به فرم خوبش در دیدارهای باشگاهی هاجسون در یورو از او در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.


چه به جای رونی  یا در کنار او، اگر قرار باشد او و رونی همزمان در ترکیب اصلی قرار بگیرند، مهاجم منچستریونایتد به سمت راست، جایی که قبلا هم در آن بازی کرده، منتقل می‌شود.  در خط میانی هم به نظر می‌رسد دایر به عنوان هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و دو گزینه هجومی را دله آلی و جک ویشلر پر می‌کند؛ مانند دیدار مقابل فرانسه در نووامبر گذشته که آلی و راس باکلی در کنار هم بازی کردند.


معرفی سرمربی:

 

1116414


روی هاجسون (انگلیسی ـ 68 ساله)


او که فرزند یک راننده اتوبوس است از سال 2012 هدایت انگلیس را برعهده داشت. او همچنان موفق‌ترین مربی انگلیس در اروپاست. او در لیگ‌های سوئد و دانمارک به قهرمانی رسیده و سوئیس را به جام‌جهانی 1994 رسانده است. او همچنین سرمربی امارات و فلاند بود و مدتی نیز مدیریت بخش فوتبال باشگاه اینترمیلان را برعهده داشته است. او که به چند زبان مسلط است و عاشق ادبیات، تیم کوچک فولام را در سال 2010 به فینال لیگ اروپا رساند. پس از آن هم برای مدتی سرمربی لیورپول و وست‌بروم بود.


هاجسون از زبان خودش:


1- باز هم تکرار می‌کنم وین رونی کاپیتان تیم ماست. او در دو سال اخیر کاپیتان بسیار خوبی برای تیم ما بوده و ما را از مرحله مقدماتی به خوبی عبور داد و ما توانستیم در 10 دیدار به 10 پیروزی برسیم. بنابراین من اصلا خوشم نمی‌آید در روزهایی که او مصدوم است و بازی نمی‌کند گفته می‌شود که باید از تیم کنار گذاشته شود.


2- هرگاه من تیمی داشتم که کنترل بازی را در دست داشت و ابتکارعمل در دستش بود، این کار را همه اعضای تیم انجام می‌دادند. بنابراین نیازی نیست که در هنگام اشتباه دست روی یک نفر بگذارند.


3- متاسفانه نمی‌دانم چه زمانی این لقب به من داده شد اما در یک مقطعی از زندگی‌ام گفتند که من محافظه کار هستم و این احتمالا تا پایان زندگی با من خواهد ماند. به یاد ندارم چه کسی اولین‌بار این حرف را زده اما این حرف درست نیست و من هرگز چنین احساسی نداشتم.

 

 

1116419

 

 

فهرست کامل انگلیس برای یورو 2016:

 

دروازه بانان: جو هارت، فریزر فورستر، تام هیتون

 

 مدافعان: کایل واکر، ناتانیل کلاین، جان استونز، گری کیهیل، کریس اسمالینگ، رایان برتراند، دنی رز

 

 هافبک ها: اریک دایر، جک ویلشر، جیمز میلنر، آدم لالانا، جوردن هندرسون، دله آلی، رحیم استرلینگ، راس بارکلی

 

مهاجمان: وین رونی، دنیل استوریج، هری کین، جیمی واردی و  مارکوس راشفورد

دیدگاه‌ها