کد خبر : 1329836 | 15 خرداد 1395 ساعت 11:00 | 32.1K بازدید | 0 دیدگاه

وقتِ خروس خوان

معرفی تیم های یورو 2016؛ فرانسه

بابی رابسون سرمربی سابق تیم‌ملی انگلیس زمانی در اشاره به امتیاز میزبانی در تورنمنت‌های بزرگ گفته بود:" اگر من و شما با هم در خانه ما حضور داشته باشیم، کدام‌مان احساس راحتی بیشتری می‌کنیم؟"

معرفی تیم های یورو 2016؛ فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه در رقابت‌های یورو 2016 در خانه بازی می‌کند و این به صورت خودکار یک امتیاز برای آنها، نسبت به 23 تیم دیگر، است. البته همیشه فشار انتظارات روی تیم میزبان بیشتر از سایر تیم‌هاست اما بازی در خانه با احساس آرامش و آشنایی از شرایط وجود دارد که نکات منفی را کم اثر می‌کند. اگر فرانسه شروع خوبی در رقابت‌های یورو داشته باشد مطمئنا بازی در خانه به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند برای سومین‌بار قهرمان اروپا شوند.

 

 

1116680


آبی‌ها پیش از این دو بار از امتیاز میزبانی تورنمنت‌های بزرگ استفاده کردند و قهرمان یورو 1984 و جام‌جهانی 1998 شدند و با توجه به اینکه دیدیه دشان سرمربی فعلی فرانسه در جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 جام قهرمانی را بالای سر برده، آنها کسی را روی نیمکت دارند که تجربه این شرایط را دارد و می‌داند چطور تیم را به مراحل بالاتر برساند.


اگرچه فرانسه به دلیل میزبانی در مرحله مقدماتی حضور نداشت اما آنها با داشتن تعدادی از بهترین استعدادهای فوتبال اروپا می‌توانند یکی از مدعیان اصلی باشند؛ بازیکنانی مانند انگولو کانته، هافبک لسترسیتی، که نامزد جایزه بازیکن فصل لیگ‌برتر هم بود و کینگزلی کومان، مهاجم گلزنی که این فصل به طور قرضی از یوونتوس به بایرن پیوست. حضور این بازیکنان کار را برای بازیکنان باتجربه‌تر فرانسه برای حضور در یورو دشوارتر کرد و البته دیدارهای سخت‌تری هم برای حریفان رقم خواهد زد.


بزرگترین دغدغه دشان نیز انتخاب قوی‌ترین ترکیب اصلی است؛ ترکیبی که بتواند خیلی زود در کنار هم جا بیفتد. موضوعی که می‌تواند حداقل روی کاغذ به او کمک کند این است که فرانسه در ضعیف‌ترین گروه ممکن قرار دارد. آنها رقابت‌ها را با دیدار مقابل رومانی در پاریس آغاز می‌کنند. هر چند شاگردان آنجل یوردانسکو در مرحله مقدماتی یورو شکستی نداشتند اما هرگز در دیدارهای رسمی مقابل فرانسه به پیروزی نرسیدند.

 

1116685

 

تیم دشان در دیدار دوم در شهر مارسی مقابل آلبانی قرار خواهد گرفت و 4 روز بعد در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف سوئیس می‌روند. با توجه به اینکه تیم اول این گروه با یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها روبه‌رو می‌شود، کاملا قابل پیش‌بینی است که فرانسه کار دشواری تا رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی نداشته باشد.

حداقل تیری هانری، ستاره سابق فرانسه، که با این تیم قهرمان یورو 2000 شده بود، اینطور فکر می‌کند. او به تازگی گفته: «من به خاطر اینکه فرانسوی هستم، این حرف را نمی‌زنم؛ من فکر می‌کنم فرانسه بازی‌های خوبی ارائه خواهد داد و می‌تواند قهرمان شود. وقتی یک رقابت بزرگ در خانه برگزار می‌کنیم، شرایط راحت نیست اما توانستیم جام‌جهانی 1998 و یورو 1984 را در خانه ببریم. بله، این تورنمنت در فرانسه است و انتظارات نیز بالاست. می‌دانم آلمان چه توانایی‌هایی دارد، اسپانیا هم هر چند در جام‌جهانی بد بود اما آنها هم جزو مدعیان هستند. اما من فکر می‌کنم این تیم فرانسه برای قهرمانی به اندازه کافی خوب است. آنها در واقع واقعا خوب هستند.»


فرانسه باید در این رقابت‌ها با غیبت کریم بنزما کنار بیاید. مهاجم رئال به دلیل نقش داشتن در پرونده اخاذی از متیو والبوئنا از فهرست تیم کنار گذاشته شد. اما با حضور آنتوان گریزمان که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و دو نفر از بهترین هافبک‌های اروپا یعنی پل پوگبا و بلیز ماتئویدی و همین‌طور داشتن دروازه‌بان درجه یکی به نام هوگو لوریس، سال 2016 می‌تواند سال فرانسه باشد.


فرانسه در ماه مارس دو دیدار دوستانه انجام داد. آنها ابتدا در خانه هلند 3 ـ 2 پیروز شدند و سپس در خانه، 4 ـ 2 روسیه را شکست دادند؛ نتایجی که توانایی بالای آنها در کارهای هجومی را نشان می‌دهد. آنها بدون بنزما 7 گل زدند و البته 4 گل هم دریافت کردند که بعضی از آنها ساده و مضحک بود. علیرغم دغدغه‌‌های دفاعی، دیدیه دشان در مورد احتمال موفقیت تیمش خوشبین است:«ما با این قصد به رقابت‌ها پا می‌گذاریم که قهرمان شویم. می‌توان هم فروتن بود و هم جاه‌طلبی داشت.»


نظرات از فرانسه


بیزنته لیزارازو، ملی‌پوش سابق فرانسه: فرانسه می‌تواند به نیمه نهایی برسد، قهرمانی در رقابت‌ها دشوارتر است اما در چنین رقابت‌هایی اگر آماده‌سازی خوب پیش برود و آنها کمی شانس داشته باشند، نمی‌توان فرانسه را کاملا از جمع مدعیان دور دانست. اما فکر می‌کنم هدف اول تیم باید رسیدن به نیمه نهایی باشد.

 

1116681


 

ریموند دومنک، سرمربی سابق تیم‌ملی فرانسه: در حال حاضر فکر نمی‌کنم فرانسه بتواند قهرمان شود. به نظرم بهتر است واقع‌بین باشیم تا اینکه بعدا ناامید شویم. آنها در تیم بازیکن "لیدر" به اندازه کافی ندارند. در تیم بازیکنان بزرگی حضور دارند که در باشگاه‌های بزرگ بازی می‌کنند و می‌توانند در بازی‌های بزرگ نمایش‌های خوبی ارائه بدهند مانند پوگبا و گریزمان اما این کافی نیست. به من بگویید در حال حاضر لیدر این تیم چه کسی است؟ لیدر تیم دیدیه دشان است که او هم سرمربی است.


روبر پیرس، بازیکن سابق تیم‌ملی فرانسه: به نظر من بزرگترین ستاره فرانسه پل پوگباست. او بازیکن مهمی برای تیم است. نمی‌خواهم بگویم که او بازیکن غیرقابل جانشینی است زیرا نمی‌خواهند فشار زیادی روی او وارد کنم. اگرچه به نظر می‌رسد او می‌تواند با این فشار به خوبی کنار بیاید. فکر می‌کنم او می‌تواند موتور محرک تیم باشد.


 
فرانسه چطور بازی می‌کند؟


دیدیه دشان نشان داده سیستم مورد علاقه‌اش 3ـ3ـ4 است. آنها در 7 دیدار از 10 دیدار اخیرشان با این سیستم بازی کردند، از جمله در هر دو دیدار دوستانه ماه مارس. بعد از استفاده از سیستم 1ـ3ـ2ـ4 مقابل آلبانی در تابستان سال قبل که با شکست 1 بر صفر فرانسه همراه بود، دشان تصمیم گرفت در دیدار مقابل پرتغال در دسامبر از سیستم 2ـ4ـ4 استفاده کند اما هیچ کدام از این آرایش نتیجه مورد نظر دشان را نداشت و این باعث شد تا او فلسفه‌اش را به طور کلی تغییر بدهد.

 

در تیم فرانسه 4 بازیکن هستند که جایگاهشان تقریبا قطعی است؛ هوگو لوریس درون دروازه خواهد بود، بلیز ماتوئیدی و پل پوگبا دو پست خط میانی را اشغال می‌کنند. این دو نشان دادند که می‌توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند، پوگبا نظم خط میانی را فراهم می‌کند و ماتوئیدی در کارهای هجومی به مثلث خط حمله یاری می‌‌رساند. آنتوان گریزمان هم در خط حمله قرار خواهد گرفت. در غیاب بنزما، احتمالا آندره پیرژینیاک در کنار او بازی خواهد کرد.


در خط دفاعی شرایط نامشخص‌تر است. لورن کوشیلنی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دارد. در حالی که الیاکیم مانگالا و رامی در نیم فصل چندان درخشان نبودند. برای دو پست مدافعان کناری، دشان باید به سراغ گزینه‌های جوان یا بسیار باتجربه‌تر برود. باکاری سانیا و پاتریس اورا بازیکنانی جوان نیستند و لوکاس دینیه هم به دنبال پیدا کردن جایی در ترکیب اصلی فرانسه است.

 

 

 

1116438


 

درباره سرمربی:


دیدیه دشان (فرانسه ـ 47 ساله)


هر چند اریک کانتونا بعد از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 او را تدارکات تیم خوانده بود، اما دشان در هر دو تورنمنت کاپیتان فرانسه بود و دستاوردهای فوتبالی بی‌نظیری دارد. علاوه بر این دو قهرمانی با فرانسه، او در سال‌های 1993 و 1996 با مارسی و یوونتوس قهرمان چمیونزلیگ شده و این نشان می‌دهد که رزومه بازی‌اش تا چه اندازه درخشان است. او پیش از اینکه در سال 2012 هدایت فرانسه برعهده بگیرد سرمربی موناکو، یوونتوس و مارسی نیز بود.


 
دشان از زبان خودش:


1- فوتبال مانند زندگی است، همه نمی‌توانند مهندس باشند شما نیاز به کارگر هم دارید.


2- همه بازیکنان باید از استعدادشان به سود کل تیم استفاده کنند. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد اما اگر در مقطعی بازیکنی داشته باشم که در مقابل این اصل قرار بگیرد و به خاطر اینکه مصلحت تیم به خطر می‌افتد، آن وقت من مجبورم او را کنار بگذارم.


3- بازیکنان زیادی هستند که من از قبل، از حضورشان در فهرست خودم برای یورو مطمئن بودم. گفته بودم که 20 بازیکن را از قبل انتخاب کردم زیرا نمی‌خواستم چیزی را به قضا و قدر بسپارم. می‌خواستم از قبل روی پلن B و یا حتی C فکر کنم.

 

 

1116679

 

 

فهرست کامل فرانسه برای یورو 2016:

 

دروازه بان‌ها: بندیکت کاستیل ( رن) - هوگو لوریس ( تاتنهام) - استیو مانداندا ( المپیک مارسی)

 

مدافعان: لوکاس دینیه( آ اس رم) - عادل رامی( سویا) - پاتریس اورا( یوونتوس) - کریستوف ژالت( المیپک لیون) - لورنت کوشیلنی( آرسنال) - مانگالا( منچسترسیتی) - ساموئل اومیتی( لیون)- باکاری سانیا( منچسترسیتی)

 

هافبک ها: یوهان کابای( کریستال پالاس) - مورگان اشنایدرلین( منچستریونایتد) - انگولو کانته( لسترسیتی) - بلیز ماتوئیدی( پاری‌سن ژرمن) - پل پوگبا( یوونتوس) - موسی سیسوخو( نیوکاسل)

 

مهاجمان: کینگزلی کومان( بایرن مونیخ) - آندره پیر ژینیاک( تایگرز) - اولیور ژیرو( آرسنال) - آنتوان گریزمان( اتلتیکو مادرید) - آنوتونی مارسیال( منچستریونایتد) -دیمیتری پایه(وستهم)

دیدگاه‌ها