کد خبر : 1330593 | 19 خرداد 1395 ساعت 10:01 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی تیم های یورو 2016؛ ایتالیا

ایتالیا با مربی جوانش امیدوار است تا پس از یک ناکامی بزرگ در جام جهانی 2014، بار دیگر به مسیر موفقیت برسد.

معرفی تیم های یورو 2016؛ ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، در نگاه اول دشوار نیست دلایلی پیدا کنیم که چرا ممکن است رقابت‌های یورو 2016 برای ایتالیا خوب پیش نرود. اول از همه سقوط دنباله‌دار تیم‌های سری A در رقابت‌های اروپایی همچنان ادامه دارد. این فصل برای اولین‌بار از سال 2001 ، هیچ تیم ایتالیایی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های اروپایی حضور ندارد. مهمتر از آن تیم ملی ایتالیا در 2 جام جهانی گذشته در برزیل و آفریقای جنوبی در همان مرحله ابتدایی حذف شدند. ضمن اینکه شکست 4 ـ 1 مقابل تیم ملی آلمان در دیدار دوستانه ماه مارس نیز نشانه امیدوارکننده‌ای نیست. با وجود همه این مسائل، ایتالیا می‌تواند در فرانسه نمایش‌های خوبی ارائه بدهد.

 

1117998

 

دو مساله این خوشبینی را به وجود می‌آورد؛ یکی ویژگی‌های خود آنتونیو کوانته، سرمربی تیم و پیشرفت قابل قبول تیم او از زمانی که در سال 2014 هدایت این تیم را برعهده گرفته است. کونته که بین سال‌های 2011 تا 2014 سه بار با یوونتوس قهرمان سری A شد، ثابت کرد که نه تنها از نظر تاکتیکی مربی کاملی است، بلکه یکی از متعهدترین و پرشورترین مربیان اروپایی نیز هست. حال باید دید که آیا او می‌تواند این شور و درک را به تیمش منتقل کند یا خیر؟


البته تیم ایتالیا در مرحله مقدماتی یورو چندان درخشان نبود. مشکلات هواداران مقابل تیم کرواسی، پیروزی‌های نه چندان درخشان یک ـ صفر برابر مالت و کسب 7 پیروزی و 3 تساوی از 10 دیدار همگی نشان‌دهنده شرایط تیم ایتالیا در مرحله مقدماتی بود. آنها با کرواسی، بلغارستان، نروژ، آذربایجان و مالت همگروه بودند و انتظار می‌رفت که ایتالیا نتایج خوبی کسب کند در نهایت کرواسی تنها تیمی که احتمال می‌رفت برای ایتالیا مشکل ایجاد کند، در دیدار مقابل ایتالیا در میلان تساوی یک ـ یک از این تیم گرفت و در دیدار برگشت در اشپیلت هم که بازی در ورزشگاه خالی انجام شد، بار دیگر با همین نتیجه آتزوری را متوقف کرد.


نتایج ایتالیا در یورو بستگی زیادی به نتیجه اولین دیدار این تیم در این رقابت‌ها مقابل بلژیک دارد. ایتالیا در دیدار دوستانه مقابل این تیم در نووامبر گذشته، در یک ساعت اول بازی عملکرد خوبی داشت اما در نهایت 3 ـ 1 شکست خورد. کونته امیدوار است که این‌بار تیمش بتواند برای مدت بیشتری مقابل این تیم دوام بیاورد و با گرفتن یک نتیجه خوب در دیدار دوم در تولوز به مصاف سوئد برود.

 

 

1117997

 

در صورت شکست ایتالیا مقابل بلژیک، دیدار مقابل یاران زلاتان ابراهیمویچ بسیار دشوار و ترسناک خواهد شد. هر چند اگر تیم کونته بعد از دیدار مقابل سوئد همچنان از شانس صعود برخوردار باشند، آن وقت با اعتماد به نفس بیشتری به مصاف جمهوری ایرلند خواهند رفت. در این تیم ایتالیا که فاقد ستاره هایی مانند باجو، مالدینی، دل‌پیرو و توتی است، نظم تیمی، کار گروهی و سازماندهی بیش از عملکرد فردی اهمیت دارد.

 

ستاره‌های این تیم ایتالیا بازیکنان باتجربه‌ای مانند جی‌جی بوفون، جورجیو کیلینی و لئوناردو بونوچی هستند و جای زیادی در این تیم برای بازیکن دردسرسازی مانند ماریو بالوتلی که این فصل چندان هم برای میلان بازی نکرد، نیست.

 

نظرات از ایتالیا

 

فابیو لیکاری از روزنامه گاتزتادلواسپورت: واضح است که این تیم ایتالیا در سطح تیم‌هایی مانند آلمان، بلژیک و اسپانیا نیست اما تیم ایتالیا همیشه در تورنمنت‌های بزرگ باانگیزه کار می‌کند. مهمتر از همه اینکه ایتالیا یک مربی بسیار خوب دارد و فکر می‌کنم که ما تیم ایتالیای خوبی را خواهیم دید. حداقل آنقدر خوب که بتواند از مرحله گروهی صعود کند. پس از آن هم به این بستگی دارد که آنها با چه قرعه‌ای روبه‌رو شوند.

 

مائوریزیو پیتزو فراتو از آژنزیا آرئا: احتمالا جی‌جی بوفون تنها بازیکن در کلاس جهانی ایتالیاست. اما او هم پا به سن گذاشته و در دو دیدار اخیر مقابل بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، در مجموع 8 گل دریافت کرده است. بنابراین این مساله شما را به فکر وامی‌دارد. با این وجود ایتالیا معمولا در مرحله نهایی تورنمنت‌های بزرگ خوب کار می‌کند و ما نباید به نتایج تیم در دیدارهای دوستانه چندان توجه کنیم. برگ برنده ایتالیا سرمربی تیم، آنتونیو کونته، است؛ هر چند در مورد او هم این سوال وجود دارد که آیا اعلام مقصد بعدی‌اش یعنی چلسی، تمرکز او و تیم را به هم خواهد زد یا خیر؟

 

1117993

 

 

فابریزیو بوکا از نشریه لا رپوپلیکا: مایلم فکر کنم که ایتالیا می‌تواند به نیمه نهایی برسد اما برای رسیدن به این هدف نیاز به یک معجزه کوچک است. فوتبال ایتالیا در حال حاضر با یک بحران کوچک روبه‌روست و بازیکن بزرگ تولید نمی‌کند. در بهترین حالت ما احتمالا با یک تیم متوسط روبه‌رو هستیم که ممکن است خوب کار کند.

 

آنها چطور بازی می‌کنند؟


زمانی بود که ایتالیا با ستاره‌هایی در کلاس جهانی در تورنمنت‌های بزرگ حضور پیدا می‌کرد اما در مورد تیم آنتونیو کونته واقعیت این است که به جز جی‌جی بوفون 38 ساله، او هیچ بازیکن دیگری در آن سطح در اختیار ندارد. در مورد خط حمله ایتالیا استفاده از اِدِر، یک مهاجم ایتالیایی ـ برزیلی که در مرحله مقدماتی به تیم اضافه شد، و گرازیانو پله که در فصل اخیر نمایش‌های چندان خوبی ارائه نداد، نشان می‌دهد که دست کونته در این پست تا چه اندازه خالی است. 


بعد از شکست 4 ـ1 مقابل آلمان در ماه مارس احتمالا کونته سیستم 3ـ4ـ3 را کنار خواهد گذاشت و به سیستم 2ـ5ـ3 که محتاطانه‌تر است یا 2ـ4ـ4 کلاسیک رو می‌آورد. مانند بیشتر تیم‌های ایتالیایی، سبک تیم کونته براساس یک خط دفاعی منسجم که اساسا از 4 بازیکن یوونتوسی یعنی بوفون، بارزالی، بونوچی و کیه‌لینی ساخته شده، شکل گرفته است.

 

1117996

 

این مربع یک خط دفاعی مستحکم در عقب زمین شکل می‌دهد و مدافعان کناری اجازه نفوذ پیدا می‌کنند. در خط میانی انتظار می رفت مارکو وراتی جای آندره‌ا پیرلو را پر کند اما مصدومیت او، برنامه های کونته را به هم ریخت. در دو سمت او آنتونیو کاندروا و استفن الشعراوی بازی می‌کنند و وظیفه موقعیت‌سازی برای مهاجمان را برعهده دارند.

 

گرازیانو پله و ادر دو مهاجم تیم هستند و در صورت نیاز ادر برای کمک به خط میانی به عقب برمی‌گردد و پله به عنوان تک مهاجم بازی می‌کند. اگر کونته بخواهد پله را تعویض کند، جانشین آماده‌ای مانند سیمونه زاتزا دارد که در 5 دیدار از 10 دیدار مرحله مقدماتی بازی کرد.

 

معرفی سرمربی:

 

1117994

 

آنتونیو کونته (ایتالیایی ـ 46 ساله)

او که در زمان بازی هافبکی جنگنده بود در 13 فصل حضور در یوونتوس به جام‌های زیادی رسید و 20 بازی ملی انجام داد. به عنوان سرمربی او با باری و سیه‌نا به سری A صعود کرد و بعد از آن هدایت یوونتوس را برعهده گرفت. او یووه را از تیمی که 2 فصل پیاپی در سری A هفتم شده بود، به قدرت اول فوتبال ایتالیا تبدیل کرد و با این تیم 3 بار پیاپی قهرمان سری A شد. او که اعتراف کرده بود برای کار در رقابت‌های باشگاهی دلتنگ شده بعد از رقابت‌های یورو هدایت چلسی را برعهده خواهد گرفت.

 

کونته از زبان خودش

1- من گفته بودم که تلاش می‌کنیم یک ماشین جنگی باشیم اما نگران نیستم که سربازان از ژنرال تبعیت نکنند. یورو 2016 من را هیجان‌زده می‌کند. ما 2 سال کار کردیم تا به اینجا برسیم و این تجربه‌ای است که ممکن است یک بار در زندگی رخ بدهد. تیم‌های قوی‌تر از ما در این رقابت‌ها حضور دارند اما می‌دانیم که با سختکوشی و کار تیمی می‌توانیم این فاصله را پر کنیم.

 

2- جوانی یا مسن بودن اهمیتی ندارد فقط پیروزی و شکست است که مهم است.

 

3- ما 2 سال کار کردیم تا به اینجا برسیم و من برای این رقابت‌ها کاملا آماده هستم. چنین تجربه‌ای تنها یک بار در زندگی رخ می‌دهد و برای من این افتخار بزرگی است که مربی ایتالیا هستم و از روز اول هم به این مساله افتخار می‌کردم.

 

فهرست نهایی ایتالیا برای یورو 2016:


دروازه بان‌ها: بوفون، مارکتی، سیریگو


مدافعان: کیه‌لینی، بونوچی، بارزالی، دارمیان، دی شیلیو، اوگبونا، فلورنزی


هافبک‌ها: تیاگو موتا، ده‌روسی، کاندروا، جیاکرینی، استورارو، پارولو، برناردسکی


مهاجمان: ال شعراوی، پله، ادر، ایموبیله، زازا، اینسینیه

دیدگاه‌ها