کد خبر : 1331327 | 17 خرداد 1395 ساعت 10:29 | 18.4K بازدید | 1 دیدگاه

روزهای گمنامی ستاره های فوتبال ایران

حضور دسته اولی‌ها در لیگ برتر پر رنگ می‌شود

با توجه به یک گروهی شدن لیگ یک و بالا رفتن سطح کیفی این بازی ها گرایش تیم های لیگ برتری نسبت به جذب بازیکنان دسته اولی بیشتر شده است و به نظر می رسد در فصل های آتی میزان علاقمندی بیشتر خواهد شد.

حضور دسته اولی‌ها در لیگ برتر پر رنگ می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر خریدهای خود را با بازیکنان دسته اولی شروع کرده است. ابتدا حسین بهرامی بود که از استقلال اهواز به عضویت این تیم درآمد. سلمان بحرانی هافبک مدافع ایرانجوان بوشهر و حسین بازیاری مدافع میانی این تیم دیگر بازیکنان دسته اولی بودند که با استقلال خوزستان پای میز مذاکره و عقد قرارداد نشستند.


این طبیعی است که لیگ یک بازیکنان خوب و کارآمدی داشته باشد چرا که بیشتر بازیکنان حتی ستاره‌ها بازی خود را از لیگ یک شروع می‌کنند. بازی در لیگ یک به واقع روزهای گمنامی ستاره‌های فوتبال ایران است. به طور مثال مهدی طارمی در روزهایی هم که در ایرانجوان بازی می‌کرد با همین کیفیت بود. البته وی پیش از ایرانجوان در سن 17 سالگی به همراه شاهین بوشهر در لیگ برتر بود اما چون کمتر به بازی گرفته می‌شد دیده نشد. او بعد از حضور در اردوی تیم ملی و دعوت به حضور در ترکیب پرسپولیس با توصیه علی دایی دیده شد و امروز یکی از ارکان اصلی تیم کی روش است.


عزت الله پوقاز مدافع هافبک تیم ملی و دانیال ماهینی مدافع راست اکنون تیم ملی هم در ایرانجوان توپ می‌زدند و از این دست بازیکن می‌شود مثال‌های زیادی زد.


تراکتورسازی تبریز اولین خرید رو به بازیکن دسته اولی اختصاص داد. سعید مرادی از پارسه اولین بازیکن جدید تیم پرشورهاست.


به موازات این تیم‌ها دیگر تیم‌ها هم تلاش می‌کنند بازیکنان خوب دسته اولی را صید کنند. صحبت از حضور احسان الوان زاده بازیکن جوان نفت مسجد سلیمان در ترکیب پرسپولیس است. سپاهان محمود قاعد رحمتی و طالب ریکانی را از تیم‌های خیبر خرم آباد و استقلال اهواز به خدمت گرفته است. به نظر می‌رسد کار حضور سجاد آشوری بازیکن پارسه هم در تیم پیکان تمام شده است و استقلال هم در تلاش بود چند بازیکن خوب دسته اولی را جذب کند که البته معلوم نیست کار این بازیکنان به کجا کشیده است. مثل امید مشایخ از تیم ایرانجوان بوشهر و ابراهیم صالحی از تیم فجر سپاسی.


پدیده هم چند خرید خود را به بازیکنان دسته اولی اختصاص داده است. مثلاً مرتضی منصوری از تیم خونه به خونه. سید عبدالله حسینی و حمزه خذیراوی هم دیگر خریدهای دسته اولی این تیم هستند.


این سیاست می‌شود پررنگ‌تر شود به خصوص اگر سرمربیان تیم‌های لیگ برتر در هفته‌های پایانی لیگ یک یکی از دستیاران خود را به استادیوم‌ها بفرستند. اکنون بیشتر این بازیکنان توصیه و بعد تست می‌شوند در حالی که اگر مربیان تیم‌های لیگ برتری بازی‌ها را از نزدیک به تماشا بنشینند این پروسه کوتاه‌تر می‌شود و از همه مهمتر باید توجه داشت جذب بازیکنان دسته اولی به کاهش هزینه تیم‌های لیگ برتری کمک می‌کند و اگر با ستاره سازی آنها همراه باشد می‌تواند برای باشگاه هاحضور درآمدزایی کند.

دیدگاه‌ها