کد خبر : 1333228 | 24 خرداد 1395 ساعت 13:06 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

قایقران المپیکی ایران به پرتغال می رود

سرمربی تیم ملی روئینگ زنان و مردان ایران از اعزام دو زن قایقرانی رشته روئینگ به اردوی آماده سازی در کشور پرتغال خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی گسترده بتوانیم نمایندگان شایسته ای در المپیک 2016 ریو و مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشیم.

قایقران المپیکی ایران به پرتغال می رود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایرنا، «افشین فرزام» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت:‌ در ایران پیست استاندارد برای تمرینات روئینگ وجود ندارد و به همین دلیل «مهسا جاور» نماینده المپیکی ایران به همراه «نازنین ملایی» دیگر قایقران عضو تیم ملی روئینگ ایران در اردوی یک ماهه در پرتغال شرکت می کنند.

 

وی گفت: این اردو آماده سازی تا 10 روز پیش از اعزام به بازی های المپیک 2016 ریو ادامه خواهد داشت و نماینده المپیکی ایران پس از پایان اردو تمرینات سرعتی خود را در تهران پیگیری می کنند.«مهسا جاور» تنها نماینده المپیکی ایران در رشته روئینگ است. «نازنین ملایی» نیز خود را آماده حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی آسیا می کند.

 

سرمربی تیم ملی روئینگ زنان و مردان ایران گفت: در اردوی آماده سازی پرتغال، برنامه شرکت در مسابقات برای دو نماینده ایران در نظر گرفته نشده است. اما تلاش می کنیم اردوی مشترکی با برخی تیم های شرکت کننده در پیست تمرینی پرتغال داشته باشیم.

 

وی در خصوص شانس «جاور» برای موفقیت در المپیک گفت: نماینده ایران برای نخستین بار در المپیک شرکت می کنند. در این رشته 28 قایقران برتر از کشورهای نیوزلند، استرالیا، کانادا و آمریکا نیز هستند که تجریبات زیادی در المپیک دارند.فرزام افزود: رکوردهای جاور در دو سال گذشته به طور مرتب در حال افزایش بوده است و امیدوارم حضور در اردوی بین المللی پرتغال برای این قایقران و ارتقا رکورد وی موثر باشد و بتواند نماینده شایسته ای برای ایران در المپیک باشد.

 

مهسا جاور و نازنین ملایی بامداد فردا - سه شنبه - به مدت یک ماه در پیست بین المللی «آویس» در نزدیکی لیسبون پرتغال تمرینات آماده سازی خود را پیگیری می کنند.سی و یکمین دوره بازی های المپیک با حضور بیش از 10 هزار ورزشکار از کشورهای مختلف برگزار می شود و کاروان ایران تاکنون 59 سهمیه برای حضور در این رقابت ها کسب کرده است.جاور پس از حضور در بازی های المپیک 2016 ریو به همراه «ملایی» به مسابقات قهرمانی آسیا در شهریور ماه اعزام می شود.

دیدگاه‌ها