کد خبر : 1336206 | 05 تیر 1395 ساعت 08:43 | 57.4K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین جدال هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

ایران- صربستان؛ دیدار با رکورد دار لیگ

ملی پوشان والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار هفته دوم لیگ جهانی باید در مقابل صربستان میزبان، تنها تیم بدون شکست مسابقات قرار بگیرند.

ایران- صربستان؛ دیدار با رکورد دار لیگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار هفته دوم لیگ جهانی شنبه شب از ساعت 21:30 به مصاف میزبان این هفته از رقابت ها، صربستان خواهد رفت. حریف سوم ایران که روزهای بسیار خوبی را پشت سر می گذارد تا قبل از دیدار مقابل ایران در تمام بازی های خود برنده میدان بوده است و تمام این پیروزی ها با 3 امتیاز همراه بود. آنها روسیه، لهستان، بلغارستان (2 بار) و برزیل را شکست داده اند و حالا در دیداری خانگی و در سالن 8500 نفری آلکساندر نیکولیچ میزبان ایران هستند تا با بهترین نمایش هفته دوم لیگ جهانی را هم پشت سر بگذارند.


تمام نکات بازی ایران و صربستان:


* صربستان رکورد دار لیگ جهانی 2016 تا به اینجای کار است چرا که آنها تنها تیم بدون شکست و 15 امتیازی مسابقات محسوب می شوند.
* دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که ایران با 2 برد در مکان هشتم و صربستان با 5 پیروزی صدرنشین است.
* ایران و صربستان سابقه 5 بازی مقابل یکدیگر را دارند که این اولین دیدار دو تیم به میزبانی صربستان خواهد بود.
* ایران بارها برای برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی راهی صربستان شده است اما این اولین بازی رسمی آنها در بلگردا است.
* این دیدار سومین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی محسوب می شود که در بازی های گذشته سهم هر تیم یک برد 3 بر 2 مقابل دیگری بوده است.
* در 3 بازی دیگر دو تیم این طور رقم خورده است: ایران 3 - صربستان 2 (جام جهانی 2011)، ایران صفر - صربستان 3 (انتخابی المپیک 2010 لندن) و ایران 3 - صربستان یک (قهرمانی جهان 2014)
* ایران تا به حال 4 مربی صربستانی را در راس کادر فنی تیم های ملی خود دیده است که کیاچ، زوران گاییچ و اسلبودان کواچ در تیم ملی بزرگسالان مربیگری کرده اند و یویستا ستکویچ مدت ها سرمربیگری تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران را بر عهده داشت.
* به گفته سرمربیان تیم ها سخت ترین بازی ها در بلگراد مقابل میزبان است چرا که دمای شهر بسیار بالا است و جمعیت حاضر در سالن برای تشویق تیم میزبان محل بازی را گرم تر از همیشه می کند که معمولا تیم های حریف عادت به بازی در چنین شرایطی را ندارند.
* بر خلاف سایر تیم ها که بازیکنان پشت خط امتیازآورترین های تیم محسوب می شوند برای صربستان سرعتی زن آنها سرکو لیسیناچ با 69 امتیاز و برای ایران محمد جواد معنوی نژاد با 60 امتیاز، بیشترین سهم را در جمع آوری امتیاز داشتند.
* لیسیناچ و محمد موسوی رقابت نزدیکی در جدول بهترین مدافعان لیگ جهانی دارند و پا به پای هم در جمع 10 بازیکن برتر قرار دارند.

دیدگاه‌ها