کد خبر : 1337656 | 10 تیر 1395 ساعت 20:58 | 64.6K بازدید | 0 دیدگاه

شیاطین سرخ اسطوره جدید می‌خواهند

یادداشت: آیا زلاتان می تواند کانتونای جدید باشد؟

فوق ستاره سابق پی اس جی امروز به طور رسمی تایید کرد که راهی منچستریونایتد می شود.

یادداشت: آیا زلاتان می تواند کانتونای جدید باشد؟

به گزارش "ورزش سه"، در پاییز سال 1992 اوضاع در الدترافورد به هیچ عنوان مساعد نبود. یونایتد نیاز به جرقه ای داشت تا بتواند شرایط را بهبود دهد. آن ها اما این جرقه را پیدا کردند. بازیکنی 26 ساله از مارسی فرانسه با کیفیتی فوق العاده و شخصیتی منحصر به فرد. اریک کانتونا پس از پیوستن به یونایتد در 5 سال آینده توانست این تیم را تبدیل به قدرت جزیره کند و یونایتد را به جاده موفقیت برساند. شرایط امروز یونایتد نیز بی شباهت به آن سال ها نیست. تیمی که پس از دوران سر آلکس موفقیت های بسیار کمی داشته و نیاز به جرقه ای دارد تا بار دیگر به جاده موفقیت برسد.

 

1123520

 

پیوستن زلاتان ابراهیموویچ به یونایتد شاید بتواند همان جرقه مورد نظر باشد. او شخصیتی بسیار شبیه به کانتونا دارد. کار خودش را انجام می دهد و اهمیت نمی دهد دیگران چه فکری می کنند. هر دو اعتقاد دارند که یونایتد با خریدشان در واقع یک فراری مجلل خریداری کرده است. روی کین، هم بازی سابق کانتونا، به خوبی شخصیت این 2 بازیکن را وصف می کند:" هر چیزی که در مورد کانتونا بگویید، تغییری در این مورد که او یک فرد تاثیرگذار و مشهور است، به وجود نخواهد آورد. این مسئله در مورد زلاتان نیز صادق است و این 2 شباهت های زیادی به هم دارند. البته که او می تواند بسیار مناسب بازی در منچستریونایتد باشد." اما آیا زلاتان می تواند همان عصر کانتونا را تکرار کند و تبدیل به کلید موفقیت یونایتد شود؟

 

1123523

 

کانوتونا زمانی که راهی منچستریونایتد شد، 26 سال داشت. تقریبا 1 دهه جوان تر از زلاتان. عمده فعالیت حرفه ای او مربوط به لیگ فرانسه می شد. او در سال 1982 اولین بازیش را برای اوسر انجام داد و پیش از پیوستن به لیدز نیز در 5 باشگاه دیگر لیگ فرانسه فوتبال بازی کرده بود. زلاتان اما موقعیتی بسیار متفاوت نسبت به کانتونا دارد. کارنامه او طبیعتا با توجه به سن و سالش پر و پیمان تر است. او سابقه بازی در تمامی لیگ های معتبر اروپایی و فتح آن ها را دارد و از همه مهم تر کارنامه خوبی نیز در سطح ملی از خود ثبت کرده است. بازی در جام جهانی و جام ملت های اروپا مسئله ای است که تمایز را میان او و کانتونا به وجود می آورد.

 

زمانی که کانتونا به یونایتد پیوست، این تیم از سال 1967 نتوانسته بود فاتح رقابت های لیگ انگلیس شود. در حقیقت سر آلکس فرگوسن در حال ساختن دوباره یک تیم جدید بود که اریک کانتونا می توانست ستاره شماره 1 آن باشد. ماموریت نهایی شد چرا که یونایتد با کانتونا در طول 5 فصل موفق شد 4 بار به عنوان قهرمانی لیگ انگلیس برسد.

 

1123521

 

شرایط اما برای زلاتان بسیار متفاوت است. یونایتدی که زلاتان پیش رو خواهد داشت، تیم قدرتمند و تثبیت شده ای در جایگاه بین المللی است اما به واسطه تغییر و تحولات گوناگون پس از سر آلکس فرگوسن، هنوز نتوانسته به جایگاه گذشته اش باز گردد. زلاتان می تواند همان فاکتور X یونایتد برای بازگشت به کورس قهرمانی رقابت های لیگ برتر انگلیس باشد. مسئله ای که 3 فصل است یونایتد نتوانسته به آن دست پیدا کند. رقابت هیجان انگیزی که زلاتان با پپ گواردیولا در منچسترسیتی دارد، می تواند اهرم انگیزشی کافی برای این بازیکن به حساب آید. زلاتان ابراهیموویچ و اریک کانتونا شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند اما نقش هایشان در منچستریونایتد بسیار متفاوت خواهد بود. کانتونا وظیفه داشت اهرم تیمی باشد که قرار بود از نو ساخته شود اما زلاتان اهرم تیمی خواهد بود، که قرار است ذهنیت پیروزی به آن بازگردد. دوران زلاتان مطمئنا بسیار کوتاه تر از دوران کانتونا در یونایتد خواهد بود اما هواداران پر شمار یونایتد در سراسر دنیا امیدوار هستند تاثیرگذاری او حتی در کوتاه مدت، به اندازه تاثیرگذاری کانتونا در بلند مدت باشد. تاثیرگذاری که در کنار ژوزه مورینیو، رسیدن به آن برای زلاتان بسیار ساده تر خواهد بود.

 

1123519

 

جذاب ترین اظهار نظرهای کانتونا و ابراهیموویچ:

 

کانتونا:" بهترین لحظه زندگی من؟ لحظات خوب زیادی داشته ام اما لحظه ای که آن هولیگان را با لگد زدم، ترجیح می دهم."

 

زلاتان:" به دنبال خانه ای در پاریس هستم اما احتمالا اگر نتوانم موردی خوب پیدا کنم، هتلی را در پاریس بخرم."

 

کانتونا:" همواره به دنبال راه های جدیدی هستم تا بتوانم خود را وصف کنم چرا که بدون این کار می میرم."

 

زلاتان:" زلاتان ابراهیموویچ هیچ گاه تست نخواهد داد." در پاسخ به درخواست آرسن ونگر برای حضور تستی در آرسنال.

دیدگاه‌ها