کد خبر : 1340085 | 21 تیر 1395 ساعت 13:14 | 202.5K بازدید | 7 دیدگاه

ماندگارترین گریه های مستطیل سبز

اشک بریز و دنیا را تکان بده! (گزارش تصویری)

یورو 2016 شب گذشته به اتمام رسید، مسابقاتی که سوژه‌های پررنگی را از خود بر جا گذاشت، اشک‌های رونالدو در حین مصدومیت و بوفون پس از حذف، این روزها کلیک خورترین تصاویر دنیاست.

اشک بریز و دنیا را تکان بده! (گزارش تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، فینال یورو 2016 با برتری پرتغالی‌ها به‌پایان رسید، تیمی که سرگروهش در همان نیمه اول مصدوم شد و به بیرون رفت، اما از شب گذشته تاکنون بیشتر از قهرمانی پرتغالی‌ها، مصدومیت رونالدو، اشک‌هایش و از آن مهم‌تر حمایت‌هایش از بازیکنان در صدر اخبار و تصاویر خبری دنیاست، یک فوق ستاره دریکی از آخرین تورنمنت‌های دوران حرفه آیش درحالی‌که به قهرمانی دل‌بسته است ناگهان خیلی زود مصدوم می‌شود از زمین بیرون می‌رود، فاجعه و یا حماسه؟ پرتغالی‌ها حماسه را انتخاب کردند و اشک‌های کریس رونالدو را چاشنی انگیزه خود کردند و درنهایت توانستند در خانه میزبان بهترین اتفاق ممکن را رقم بزنند.

 

تصاویر اشک‌های کریس، تنها ثانیه‌هایی پس از مصدومیتش فوتبالی‌های دنیا را منقلب کرد و صفحات اجتماعی و سایت‌های خبری جولان گاه دست‌به‌دست شدن این تصاویر شد، در جامی که پیش از رونالدو، جی جی بوفون پس از حذف در برابر آلمان‌ها، اشک‌های خود را جاری ساخته بود و تصاویرش همچنان که یک قدیس در حال گریه باشد دنیا را منقلب کرده بود.

 

با معروف‌ترین اشک‌های دنیای فوتبال همراه "ورزش سه" باشید:

 

مارادونا با اشک خداحافظی کرد

 

دیگو مارادونا در جام جهانی 90 ایتالیا، تا سال‌ها اخبار حاشیه‌ای دنیای فوتبال را تغذیه کرد، بازی‌های درخشان، از دست دادن قهرمانی با یک پنالتی مشکوک، درآمدن دوپینگ و محرومیت، شایعات فراوان عدم همکاری با مافیای ایتالیایی و ... و درنهایت مارادونا درحالی‌که به دومین قهرمانی پیاپی جام جهانی نرسید و اشک می‌ریخت گفت از دنیای فوتبال خداحافظی کردم. هرچند او بعدها بازگشت.

 

1125896

 

بازهم مارادونا و بازهم خداحافظی

 

اما یک بار دیگر مارادونا و بازهم خداحافظی و اشک، اما این بار واقعی، سال‌ها پس از ناکامی در فینال جام جهانی 90، مارادونا درحالی‌که سن و سالش دیگر اجازه بازی به او نمی‌داد با پیراهن تیم بوکاجونیورز آرژانتین از فوتبال خداحافظی کرد.

 

1125895


دیوید و اشک‌های حذف ناباورانه

 

یکی از بازی‌های جام جهانی 2002 بین تیم‌های انگلیس و برزیل برگزار شد، دیداری که با کاپیتانی دیوید بکهام نیمه اول را انگلیسی با یک گل به سود خود به‌پایان رساندند و چیزی تا حضور در فینال نمی‌دیدند اما در نیمه دوم برزیلی‌ها به بازی برگشتند و توانستند با دو گل از سد حریف بگذرند، چیپ 40 متری رونالدینیو، بکهام را  گریه انداخت.

 

1125898

 

خداحافظی در پاریس

 

اما بکهام یک بار دیگر نیز اشک‌های خود را تاریخی کرد، او درحالی‌که سال پایانی بازیگری خود را در پاریس سن ژرمن می‌گذراند، تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند، تصمیمی که خیلی‌ها را به ناراحت کرد، این اشک‌های بکهام نشان از تعصب شدید او به فوتبال داشت!

 

1125897

 

اشک از دست دادن یکی از اولین جام‌ها

 

کریستین رونالدو یکی از بازیکنانی است که اشک‌هایش در احساسی‌ترین لحظات زندگی وی، جاری می‌شود، اولین تصویر از کریس که با گریه‌هایش قله عکس‌های خبری را فتح کرد پس از حذف در یورو 2004 بود.

 

1125894

 

طلسم شکست و دنیا منقلب

 

رونالدو که اولین بار در زمان حضور در منچستر توانست خود را به‌عنوان بهترین بازیکن دنیا مطرح کند چهار سال پیاپی قافیه را به تنها رقیب خود باخت، وقتی او در سال 2013 توانست طلسم را بکشند و به قول خودش برای رسیدن در عنوان بهترین بازیکن دنیا گروه‌های مختلف را شکست دهد پیش از فریاد معروف خود در سالن محل برگزاری رقابت‌ها، با اشک‌های خود تمام دنیا را منقلب کرد.

 

1125893

 

ترس از دست دادن یکی از آخرین جام‌ها

 

در میانه‌های نیمه اول بازی فینال یورو 2016، یکی از بهترین‌های دنیا که برای رسیدن به چهارمین عنوان بهترین بازیکن سال نیاز به کاپ قهرمانی یورو داشت، مصدوم شد، مصدومیتی که درنهایت به بهترین شکل ممکن تهدید را به فرصت تبدیل کرد، در ساعات گذشته تصاویر مربوط به اشک‌های رونالدو پربازدیدترین تصاویر خبری دنیا شده است.

 

1125691

 

توپ طلای افتخاری و اشک‌های پیرمرد

 

در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 اسطوره فوتبال دنیا، پله، توپ طلای افتخاری را از رئیس وقت فدراسیون فوتبال دنیا دریافت کرد، پله هنگامی‌که موردتقدیر قرار گرفت شروع به اشک ریختن کرد.

 

1125890


اسطوره جاودانه‌تر شد

 

بازی تیم‌های ایتالیا و آلمان در یورو 2016 به ضربات پنالتی کشیده شد، جی جی بوفون که در این جام نیز مانند همه دوران بازی بازیگری خود درخشید وظیفه خود را در مهار ضربات پنالتی به بهترین شکل ایفا کرد اما درنهایت این ایتالیا بود که تیم بازنده میدان نام گرفت و کاپیتان ماندگار این تیم با همان شوری که به خواندن سرود ملی می‌پرداخت، گریه کرد، گریه‌ای که اسطوره خوش‌تیپ ایتالیایی را جاودانه‌تر کرد.

 

1124163

 

ایکر مقدس دیگر پادشاه نیست؟


ایکر کاسیاس که پس از سال‌ها پادشاهی در فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت دیگر در رئال نباشد این‌گونه در مصاحبه مطبوعاتی خود اشک ریخت، ایکر مقدس که نامش با مادریدی‌ها عجین شده بود و به‌نوعی سمبل اسپانیایی‌ها برای رویارویی با باسکی‌ها مطرح بود بعد از سال‌ها، از مادرید خارج شد و به پورتو پرتغال پیوست.

 

1125889

 

زیزو هم اشک می‌ریزد؟

 

کوه یخی فوتبال دنیا دو بار احساسی‌ترین اتفاق ممکن است را شکل داد، اولین بار زمانی که در فینال جام جهانی حق مدافع ایتالیایی را کف دستش گذاشت و بار دوم خداحافظی از دنیای فوتبال با پیراهن تیم رئال مادرید.

 

1125888

 

کاپیتان متعصب به‌سوی درب خروجی

 

خداحافظی همیشه برای فوق ستاره‌ها دردناک بوده است، فرقی هم نمی‌کند از دنیای فوتبال باشد و یا تیمی که سمبل آن محسوب می‌شوند، ژاوی نیز بعد از تصمیم برای پایان دوران بازی خود در بارسا، در کنفرانس مطبوعاتی خود این‌گونه به گریه واداشته شد. او پس از وداع با بارسلون به دوحه قطر رفت!

 

1125887

 

گریه برای پیروز نشدن

 

برزیلی‌ها که میزبان جام جهانی 2014 را برعهده داشتند به دنبال دومین قهرمانی با فیل بزرگ بودند هرچند این اتفاق نیفتاد اما نیمار پس از تساوی در بازی این تیم برابر مکزیک این‌گونه به ابراز احساسات پرداخت، شاید اگر او می‌دانست قرار است در برابر آلمان، تحقیر شوند به خاطر یک تساوی این‌طور اشک نمی‌ریخت!

 

1125886


مصدومیت وحشتناک

 

نیمار مهم‌ترین مهره و به‌نوعی سمبل برزیلی‌ها در جام جهانی اخیر محسوب می‌شد، وی که امید اصلی هواداران این تی برای رسیدن به جام بود در بازی برابر کلمبیا به‌شدت مصدوم شد، مصدومیتی که بدون شک مهم‌ترین ضربه بر پیکره تیم ملی برزیل بود.

 

1125885

 

اشک‌هایی برای جبران هفت گل خورده

 

برزیلی‌ها در بازی نیمه‌نهایی جام جهانی شکست سنگینی را در برابر آلمان‌ها متحمل می‌شوند، آنها درحالی‌که رهبری خط دفاع خود را به داوید لوئیز سپرده بودند هفت بار دروازه خود را در برابر این تیم بازشده دیدند و پس‌ازآن بود که لوئیز این‌گونه به ابراز احساسات پرداخت.

 

1125884

 

دندان خرگوشی غمگین

 

حتی اگر رونالدینیو باشید و همیشه با حرکات تکنیکی خود دنیا را به شادمانی واداشته باشید گاهی اوقات مقهور روی تلخ و یا احساسی فوتبال می‌شوید و این‌گونه اشک می‌ریزید.

 

1125883

 

محبوب‌ها هم می‌گریند

 

آندره پیرلوی محبوب که سال‌های با بازی‌های خود طرفداران فوتبال در دنیا را سرخوش می‌کرد پس از شکست در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به این ترتیب ابراز احساسات کرد، وی سال‌ها برای میلانی‌ها جنگید و سپس به یوونتوس رفت و آنجا هم درخشید، پیرلو از ایتالیا عازم فوتبال آمریکا شد.

 

1125882

 

ناآرامی برای ترس از مصدومیت

 

حدوداً یک ماه پیش و در فینال جام حذفی اسپانیا لوئیز سوارز دچار مصدومیتی خطرناک شد، وی به همین دلیل مجبور به زمین‌بازی شد اما آن‌قدر از این اتفاق ترسیده بود که تقریباً کسی نمی‌توانست وی را آرام کند.

 

1125881

 

اشک‌های کودکانه آقای حاشیه

 

ایتالیا در فینال جام ملت‌های اروپا 2012 در برابر اسپانیای در اوج تحقیر شد و با 4 گل بازی و البته جام قهرمانی را واگذار کرد، ماریو بالوتلی پرحاشیه نیز این طور به‌مانند یک کودک اشک‌های خود را تقدیم عکاسان حاضر کرد.

 

1125880

 

ادامه ناکامی در فوتبال ملی

 

حتی لیونل مسی تقریباً بی‌تفاوت هم می‌تواند در فوتبال بگرید، او که به همراه آرژانتینی‌ها به فینال کوپا آمریکا رسید درنهایت نتوانست جام را از آن خود کند و به ناکامی‌های ملی خود پایان دهد، اتفاقی که باعث شد او عنوان کند از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است.

 

1125879


... و فوتبال ایران

 

البته در فوتبال ایران و خصوصاً در بازی‌های ملی نیز بارها اتفاق افتاد که بازیکنان پس از اتفاقات مختلف با اشک‌های خود مردم ایران را منقلب کردند که تصمیم گرفتیم در آن ورود نکنیم و به نمایندگی از همه ابراز احساسات مربوط به فوتبال ایران، از سه تصویر نام ببریم.

 

تیم ملی ایران در جام جهانی فرانسه در برابر آمریکا قرار می‌گیرد و موفق می‌شود این تیم را شکست دهد، حمید استیلی در این بازی توانست گل قرن را به‌دست بیاورد، او پس از گل زنی آن‌قدر خوشحال بود که از خنده و گریه خود در یک زمان رونمایی کرد.

 

1074532

 

پس از شکست تیم ملی در بازی پایانی خود در جام جهانی برزیل آندو تیموریان همان طور که می بینیم به ابراز احساسات پرداخت.

 

1125877

 

سرمربی تیم ملی کره جنوبی که در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 96 انتظار شکست را در برابر ایران نداشت، 6 بار دروازه خود را باز شده، او پس از این اتفاق چاره ای جز اشک ریختن نداشت.

 

1125899

دیدگاه‌ها