کد خبر : 1342426 | 30 تیر 1395 ساعت 14:27 | 16.4K بازدید | 2 دیدگاه

سرعت پیشرفت فنی فوتبال ایران خیلی پایین است

تیموریان: پرتغال با خوش شانسی قهرمان اروپا شد

آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، فصل آینده با پیراهن ماشین‌سازی بازی خواهد کرد.

تیموریان: پرتغال با خوش شانسی قهرمان اروپا شد

به گزارش "ورزش سه"، او که سابقه بازی در عقاب، ابومسلم، بولتون،فولام، بارنزلی، تراکتورسازی، الخریطیات، استقلال، ام صلال و سایپا را در کارنامه دارد حالا قرار است در یکی از قدیمی ترین تیم‌های ایران بازی کند.شاید خیلی‌ها از انتخاب آندو برای فصل آینده غافلگیر شدند که خودش در مورد این موضوع  و مسائل دیگر با همشهری ورزشی صحبت می‌کند.

 

چرا برای ادامه فوتبال‌ات ماشین‌سازی را انتخاب کردی؟


فوتبال حرفه‌ای است و هر بازیکنی می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.من از بازی در تراکتورسازی و زندگی در تبریز خاطرات خوبی داشتم و مردم این شهر از نظر فوتبالی و اخلاقی نسبت به من لطف داشتند.خیلی خوشحالم که به تبریز برگشتم و قرار است در یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های ایران بازی کنم.امیدوارم اتفاقات خوب گذشته دوباره در تبریز برایم تکرار شود.

 

پتانسیل فنی ماشین‌سازی در چه حد است؟


ما تیمی یکدست داریم و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه دور هم جمع شده‌اند.ماشین‌سازی بعد از 20 سال در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد و تبریزی‌ها باید خوشحال باشند که 3 نماینده در شهر تبریز دارند.امیدوارم تیم ما در لیگ برتر نماینده شایسته‌ای برای تبریز باشد.

 

قبول داری کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد ماشین‌سازی را انتخاب کنی؟


من از خارج از ایران هم پیشنهاد دارم ولی در نهایت به توافق نرسیدیم و اختلاف نظرهایی وجود داشت.فوتبال حرفه ای است و هر تیمی اندازه خودش شخصیت دارد.هر تیمی دوست دارد پیشرفت کند و خودم این انتخاب را با رضایت انجام دادم.همیشه فوتبال تبریز استعدادهای خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده و امیدوارم جوان‌های ماشین‌سازی هم به فوتبال ایران معرفی شوند.

 

امسال کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌دانی؟


هنوز لیگ شروع نشده که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم.هر تیمی اندازه خودش شخصیت دارد و همه تیم ها قطعا برای بهترین رده تلاش خواهند کرد.

 

فصل گذشته برای تو چطور بود؟


من در قطر روزهای خوبی داشتم ولی بعد از آمدن به سایپا متاسفانه مصدوم شدم و بازی‌های آخر لیگ را از دست دادم.البته مصدومیت جزئی از فوتبال است ولی خدا را شکر الان وضعیت خوبی دارم و به آینده نگاه می‌کنم.

 

فکر می‌کنی لیگ ایران از لحاظ فنی پیشرفت کرده است؟


منظورتان چیست، از چه لحاظ می‌گویید؟

 

از لحاظ مسائل تاکتیکی و سخت افزاری.


شما آیا تغییری از لحاظ مسائل سخت‌افزاری و امکانات می‌بینیم.پارسال که لیگ برگزار شد و همه هم دیدند که شرایط فوتبال ما چگونه است.

 

از لحاظ فنی پیشرفت داشتیم؟


سرعت پیشرفت فنی فوتبال ما خیلی پایین است.این را حتی در قیاس با کشورهای آسیایی می‌گویم.شرایط واقعا سخت است و فوتبال ایران باید ابتدا از لحاظ امکانات خودش را جلو بیندازد.

 

در مورد شرایط تیم ملی و شروع بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 صحبت کن.


با اتفاقاتی که اخیرا رخ داد کار تیم ملی سخت شده است.ما اردوی تدارکاتی نداشتیم، بازی دوستانه خوب نداشتیم و حالا باید مقابل تیم‌هایی قرار بگیریم که شرایطی متفاوت با ما دارند.تیم ملی از نظر امکانات هم مشکل دارد و زنگ خطر برای تیم ملی به صدا درآمده است.الان هم در هر گروه 6 تیم قرار دارد و کار تیم ملی برای صعود سخت است.امیدوارم به جام جهانی برویم چون تیم ملی فوتبالیست‌های با استعدادی دارد و این جوان ها می توانند در جام جهانی خودشان را نشان دهند و وارد مسیرهای خوب و بزرگی شوند.آنها لیاقت بازی در اروپا را دارند و می‌توانند در جام جهانی خودشان را نشان دهند.

 

ولی برخی معتقدند این بار کار تیم ملی برای صعود به جام جهانی راحت تر است؟


من آخرین بار 5 ماه پیش بود که در مورد گروه ایران صحبت کردم.این گروه می‌توانست برای ما سخت‌تر از این باشد ولی باید به حرفان احترام گذاشت.تیم های آن گروه روی کاغذ بزرگتر و بهتر هستند و بازی با تیم‌هایی مثل استرالیا و ژاپن سختی‌های خاص خودش را دارد.من اما معتقددم در فوتبال باید جنگید تا به موفقیت رسید.خیال نکنید قرار است خیلی راحت به جام جهانی برویم چون همه تیم های دنیا بهترین تدارک را می‌بینند تا به جاک جهانی بروند.تمام مملکت ها پشت تیم ملی کشورشان هستند و رفتن به جام جهانی اتفاقی بزرگ برای هر کشور است.اگر خیال می کنید ما قرار است راحت به جام جهانی برویم، اشتباه کرده‌اید.ما اصلا کار راحتی برای رفتن به جام جهانی نداریم.ما برای تیم ملی چکار کرده‌ایم که خیلی راحت به جام جهانی برویم؟

 

در مورد جام ملت های اروپا صحبت کن.آیا پرتغال مستحق قهرمانی در این جام بود؟


من معتقدم پرتغال با خوش‌شانسی قهرمان اروپا شد.


چه تیمی لایق قهرمانی بود؟


فرانسه و ایتالیا خوب بودند.ایتالیا واقعا خوب بود و لیاقت قهرمانی در اروپا را داشت.

 

فکر می‌کنی بهترین بازیکن در جام ملت ها در پست تو چه کسی بود؟


خیلی ها خوب بازی کردند.میان این همه تیم نمی‌توان یک بازیکن را اسم برد.

 

بهترین بازیکن دنیا در پست تو چه کسی است؟


نمی توانم خیلی راحت این سوال را جواب بدهم چون در فوتبال اروپا خصوصا لیگ برتر انگلیس، بازیکنان فوق‌العاده‌ای در این پست بازی می‌کنند.هر فردی سلیقه خاص خودش را دارد، از نظر من یحیی توره بهترین هافبک دفاعی دنیا است.

 

در مورد لیگ برتر انگلیس حرف زدی.فکر می‌کنی با حضور مربیان بزرگی مثل گواردیولا،مورینیو،کونته، ونگر، کلوپ، رانیری و... کدام تیم قهرمان شود؟


فوتبال انگلیس چنین قاعده‌ای ندارد که خیلی راحت در موردش پیش‌بینی کرد.آنجا فوتبال با تمام دنیا فرق دارد و غیر از دو نخبه فوتبال یعنی مسی و رونالدو، تمامی ستاره‌های فوتبال جهان در لیگ برتر بازی می‌کنند.در انگلیس ممکن است تیم بیستم تیم اول لیگ را ببرد.

دیدگاه‌ها