کد خبر : 1348837 | 21 مرداد 1395 ساعت 22:30 | 167.6K بازدید | 0 دیدگاه

صدر جدول همچنان سرخ ماند

پرسپولیس 1 صبای قم 0؛ حامد سد!

شاید اگر حامد لک در روز خوب خود قرار نداشت یک فاجعه بزرگ برای صمد مرفاوی رخ می داد اما در نهایت آقای گل فصل گذشته این تیم توانست با گل خود سه امتیاز به قیمت تداوم صدرنشینی برای آنها به دست آورد.

پرسپولیس 1 صبای قم 0؛ حامد سد!

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که تمام حمله وران پرسپولیس از بین طارمی، امیری، احمدزاده، علیپور، عالیشاه و ... حداقل یک بار فرصت رسیدن به دروازه صبای قم را داشتند، این تیم تنها یک بار توسط مهدی طارمی به گل رسید تا با سه امتیاز شیرین و کسب دهمین امتیاز فصل خود به صدر جدول دست یابد.


استادیوم آزادی     ساعت: 20:30    تماشاگر: حدود 55 هزار نفر
داور: محسن ترکی    کمک داوران: بابک داوری و تورج عیوض محمدی

 

 

کارت زرد:

 

پویا سیف پناهی(36) از صبا

 

محمد انصاری(60) از پرسپولیس

 


پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه(دقیقه 81 احمد نوراللهی)، مهدی طارمی (دقیقه 64، علی علیپور) و وحید امیری(دقیقه 72 ساسان انصاری)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 


صبای قم:

 

حامد لک، مسعود حق جو(دقیقه 69، احمد حسن زاده)، هاشم بیک زاده، حمیدرضا دیوسالار، قاسم دهنوی، پویا سیف پناهی، وحید علی آبادی، کیوان امرایی(دقیقه 86، سیدعلی فاطمی)، سیدمهدی حسینی، رضا عنایتی(دقیقه 80، امید جهانبخش) و کریم اسلامی
سرمربی: صمد مرفاوی

 

شرح بازی:


پرسپولیس همانطور که تصور می شد از ابتدای بازی برای رسیدن به دروازه صبا برنامه ریزی کرده بود اما آمادگی بالای حامد لک و واکنش های این دروازه بان باعث شد تا آنها خصوصا در نیمه اول برابر واکنش های او ناکام باشند و تنها یک بار به هدف خود برسند. در نیمه دوم برخلاف انتظار و در حالی که پیش بینی می شد با توجه به عقب ماندگی صبایی ها آنها به دنبال گل تساوی باشند اما صمد و کادرفنی اش ترجیح داد  همچنان به بازی دفاعی اش وفادار بماند و چشم به ضد حملات بدوزد. آنها در این نیمه البته چند بار نیز صاحب فرصت شدند که نتوانستند توسط طارمی، احمدزاده و عالیشاه و علیپور به دروازه لک برسند. در دقایق پایانی اما همه چیز نزدیک بود به سود صبا پیش برود و اگر آنها خوش شانس بودند می توانستند مزد 10 دقیقه بازی خوب و هجومی شان را با رسیدن به دروازه پرسپولیس به دست آورند که خط دفاعی باتجربه سرخپوشان با حمایت هواداران آنها را در این راه ناکام گذاشت تا صمد مرفاوی اولین شکست خود در فصل جدید را بچشد و از تعطیلات برای بهتر کردن شرایط تیمش سود ببرد.

 

شرح گل:

 

پرسپولیس یک صبای قم صفر: ( دقیقه 40، مهدی طارمی): آقای گل فصل گذشته لیگ برتر بعد از دو بار هدر دادن فرصت هایش این بار راه دروازه صبا را پیدا کرد. او بعد از اینکه روی ارسال ماهینی ابتدا با ضربه آکروباتیک دروازه لک را نشان گرفت بعد از برخورد توپش به مدافع حریف در ادامه این ضربه برگشتی را به سمت دروازه نواخت که توپ از میان پاهای لک به درون دروازه رفت.

 

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 2: اشتباه بزرگ از هاشم بیک زاده و توپ ربایی عالیشاه، با پیش روی طارمی و پاس او به وحید امیری فرصت خوبی ایجاد کرد که ضربه شماره 19 پرسپولیس با بی دقتی به بیرون رفت.

دقیقه 4: خطای حق جو روی طارمی یک ضربه ایستگاهی به سود ای تیم اعلام شد که نتوانستند از آن به نتیجه برسند.

دقیقه 10: پاس تودر زیبای محسن مسلمان برای مهدی طارمی در حالی که با اشتباه مدافع صبا نیز همراه شده بود به مهاجم پرسپولیس نرسید تا لک آن را به راحتی مهار کند.

دقیقه 13: ارسال ضربه ایستگاهی به سود پرسپولیس به صورت زمینی از سوی احمدزاده برای انصاری با شوت بی دقت این بازیکن همراه شد و توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 17: سومین پاس تودر مسلمان می توانست پرسپولیس و احمدزاده را به گل برساند که این بازیکن در محوطه جریمه نتوانست از توپی که طارمی برای او مهیا کرده بود استفاده کند.

دقیقه 18: مهدی طارمی قصد داشت با دریبل بیگ زاده با لک تک به تک شود که البته بعد از عبور از مدافع باتجربه صبای قم با پوشش مناسب حامد لک و مهار توپ از ادامه حرکتش ناکام ماند.

دقیقه 20: فرشاد احمدزاده در حالتی تک به تک با حامد لک با تکل کیوان امرایی متوقف شد که البته داور پیش از آن به نشانه آفساید در سوت خود دمیده بود.

دقیقه 23: حسین ماهینی فرصت خوبی داشت تا از عبور توپ از روی سر مدافعان صبا استفاده کند اما ضربه این بازیکن با برخورد به احمدزاده به بیرون رفت.

دقیقه 25 مهدی طارمی در فرصتی ایده آل با دروازه صبای قم تک به تک شد که در دو مرحله نتوانست این دروازه بان را تسلیم کند و هر دو ضربه اش توسط او دفع شد تا مشخص شود طارمی همچنان از آمادگی به دور است.

دقیقه 25: بار دیگر هنرنمایی حامد لک و اینبار او ضربه حسین ماهینی را به شکلی دیدنی مهار کرد تا مدافع راست سرخپوشان هم در باز کردن دروازه صبای قم ناکام بماند.

دقیقه 34: ارسال وحید امیری درون شش قدم برای مهدی طارمی با ضربه سر این بازیکن همراه بود که حامد لک اینبار هم با سیوی دیدنی سرخ ها را ناکام گذاشت و توپ را دفع کرد.

دقیقه 36: پویا سیف پناهی بعد از خطا روی وحید امیری به تصمیم داور مبنی بر خطا اعتراض کرد که این مساله یک کارت زرد برای او به همراه داشت.

دقیقه 44: مهدی طارمی بار دیگر از گوشه محوطه جریمه عزم دروازه صبای قم کرد که ضربه اش به مدافع حریف برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 45: ضربه سر وحید امیری روی ارسال احمدزاده با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: ارسال امید عالیشاه از جناح چپ بعد از عبور از روی سر حمله وران و مدافعان صبا به فرشاد احمدزاده رسید که ضربه این بازی با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 4+45: طارمی که با گل خود پرسپولیس را از حریف پیش انداخته بود، بهترین فرصت برای اینکه حساب کار در نیمه اول را با دو گل خاتمه دهد از دست داد. سماجت وحید امیری و توپ گیری او از دهنوی باعث شد تا توپ در فضایی که دروازه خالی در شش قدم برابر طارمی قرار داشت در اختیارش قرار گیرد اما ضربه عجیب و شگفت انگیز این بازیکن راهی به دروازه نیافت و به بیرون رفت.

دقیقه 47: اولین حرکت این بازی روی خطای انصاری روی مهاجم صبا شکل گرفت که این ضربه ایستگاهی را صبایی ها بد زدند و توپ در اختیار پرسپولیس قرار گرفت.

دقیقه 49: روی توپ ربایی فرشاد احمدزاده پرسپولیس می توانست فرصت خوبی ایجاد کند در ادامه محسن مسلمان نتوانست حرکت سرخپوشان را تکمیل کند و توپ در اختیار لک قرار گرفت.

دقیقه 52: در تک حمله صبایی ها عنایتی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که در ادامه روی انصاری مرتکب خطا شد و این فرصت از آنها گرفته شد. نکته عجیب در مورد صبای قم عدم حضور یکپارچه شان برای رسیدن به دروازه پرسپولیس است و در ضد حملات هم تنها سه بازیکن در هجوم حضور می یابند و 5 مدافع ثابت مرفاوی هم در منطقه دفاعی در پست خود حاضر می شوند و این در حالی است که آنها با یک گل از حریف عقب افتاده اند.

دقیقه 55: روی حمله ای دیگر از سوی صبایی ها این بیرانوند بود که با خروج دیدنی اش مانع از تصاحب توپ توسط این مهاجم شد و آن را در اختیار گرفت.

دقیقه 56: پاس عرضی مهدی طارمی برای احمدزاده در شش قدم می توانست فرصت گلزنی خوبی برای شماره 10 پرسپولیس ایجاد کند که توپ از جلوی پای این بازیکن رد شد.

دقیقه 58: شوت از پشت محوطه جریمه توسط مهدی طارمی با فاصله از بالای دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه 60: روی پاس به عقب اشتباه محسن مسلمان، محمد انصاری مجبور به خطا روی وحید علی آبادی شد که ترکی مدافع میانی پرسپولیس را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 66: ارسال پاس از روی ضربه ایستگاهی برای محمد انصاری با شوتزنی این بازیکن از فاصله 35 متری همراه بود که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: شوت کریم اسلامی از پشت محوطه جریمه به تور کنار دروازه خورد و صبایی ها در رسیدن به گل ناکام ماندند.

دقیقه 73: پاس در عمق مسلمان اینبار برای امید عالیشاه او را با لک تک به تک کرد که باز هم واکنش خوب این دروازه بان سرخ ها را برای رسیدن به گل ناکام گذاشت.

دقیقه 75: پاس بلند هاشم بیگ زاده برای اسلامی درون محوطه جریمه، با شوت روپای این مهاجم همراه شد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 78: تکل همزمان محسن مسلمان و پویا سیف پناهی باعث مصدومیت هر دو بازیکن شد که داور با قطع جریان بازی کادرپزشکی دو تیم را فراخواند.

دقیقه 81: امید عالیشاه با شوتی راه دور دروازه حامد لک را به خطر انداخت که البته ضربه او با فاصله کم به بیرون رفت و در ادامه از زمین بازی تعویض شد.

دقیقه 88: علی علیپور در محوطه جریمه قصد پیش روی داشت که دیوسالار به نظر می رسد او را متوقف کرده باشد که ترکی چنین اعتقادی نداشت و ادامه بازی را اعلام کرد.

دقیقه 90: علی علی پور پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.

 

برترین بازیکن:


در روزی که صبای قم تنها یک گل دریافت کرد حامد لک ستاره این تیم بود. او بارها با عکس العمل های مانع از باز شدن دروازه این تیم برای دفعات بیشتر شد تا صمد مرفاوی از ثبت شدن یک نتیجه فاجعه بار برای تیمش نجات یابد. او سه بار روی ضربات طارمی و یک بار عالیشاه، وحید امیری و ... موفق شد دروازه تیمش را نجات دهد و ستاره تیمش لقب گیرد. هرچند صبایی ها نتوانستند از این درخشش سودی ببرند.

 

اتفاق ویژه:


تداوم صدرنشینی پرسپولیس در فصل شانزدهم با حضور انبوه طرفداران این تیم. پرسپولیس فصل متفاوتی را نسبت به لیگ پانزدهم پشت  سر می گذارد و آنها بعد از اینکه در فصل گذشته و در این مقطع در انتهای جدول حضور داشتند اکنون صدرنشین هستند و به نظر می رسد در هدفی که در پیش گرفته اند نسبت به تیم های دیگر مصمم تر نشان می دهند.
مهدی طارمی نیز که در هفته های اخیر نیمکت نشین شده بود در این بازی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و تک گل سه امتیازی تیمش را به ثبت رساند تا برانکو امیدوار باشد آقای گل همچنان انگیزه برای بهتر شدن داشته باشد.


حاشیه:


* مهدی طارمی اولین حضور خود در ترکیب ثابت پرسپولیس را تجربه خواهد کرد و برانکو امیدوار است آقای گل فصل گذشته استارت خود را با توجه به اعتمادی که به او نشان داده از این بازی برای گلزنی داشته باشد.
* شکست استقلال در نیمه اول برابر پیکان موجی از خوشحالی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد و آنها به شدت به تشویق و کری خوانی علیه آبی پوشان پرداختند.
* برانکو ایوانکوویچ پیش از آغاز بازی و با توجه به تمرین این تیم برای آماده سازی، به درون زمین رفت و مورد تشویق هواداران نیز قرار گرفت.
* موسی سلامت، جانباز پرسپولیسی بار دیگر در استادیوم آزادی حضور یافت و مطابق همیشه با ویلچر برقی خود با دور زدن در پیست تارتان موجب تهییج هواداران شد و در آغاز بازی نیز در کنار نیمکت این تیم حضور یافت.
* غلامرضا عنایتی، بازیکن باتجربه صبای قم با حضور بازیکنان این تیم در استادیوم به صحبت با آنها می پرداخت تا از نظر روحی آنها را مهیای این دیدار کند.
* پیراهن آبی کادرفنی صبای قم مورد توجه هواداران پرسپولیس قرار گرفته بود تا آنها نسبت به این مساله واکنش نشان دهند.
* پرسپپولیسی ها در حالی در زمین حضور یافتند که تی شرت هایی با عکس دکتر خانبانی، روانشناس سابق این تیم بر تن داشتند. روانشناس محبوب ورزشی ها به دلیل سانحه تصادف در بیمارستان بستری است و به همین منظور سرخ ها آرزوی سلامتی برای او دارند.
* در حالی که پرسپولیسی ها در سمت شمالی زمین آزادی استقرار یافته بودند، بعد از قرعه ی سکه، آنها به سمت دیگر رفتند.
* امید عالیشاه ثانیه هایی قبل از بازی به سمت نیمکت صبای قم رفت و با نیمکت نشینان این تیم به خوش و بش پرداخت.

* حسین ماهینی نیز دیگر بازیکنی بود که به سمت نیمکت این تیم رفت و با استقبال کادرفنی و بازیکنان صبا مواجه شد.

* بازی با حدود 4 دقیقه تاخیر آغاز شد و البته دلیل آن مشخص نشد و ترکی بعد از اجازه ناظر بازی سوت آغاز بازی را به صدا در آورد.

* امید عالیشاه با توجه به برخورد دست بیگ زاده به بینی اش دچار مصدومیت شد و دقایقی زیر نظر کادرپزشکی به مداوا پرداخت.

* هواداران پرسپولیس در دقیقه 24 بار دیگر به تشویق کاپیتان فقیدشان پرداختند و یاد و خاطره هادی نوروزی را زنده نگه داشتند.

* مصدومیت بازیکنان صبا در چند مرحله باعث شد تا طرفداران پرسپولیس به شدت واکنش نشان دهند و آن را به وقت تلف کردن حریف مربوط بدانند.

* پرسپولیسی ها آزادی را در قرق خود در آوردند؛ در حالی که پیش از این آنها بحث زیادی با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در مورد اسپانسرینگ مجموعه آزادی داشتند، در این بازی آنها فضای استادیوم را با تبلیغ مدنظر خود پر کردند. البته صبای قم روی پیراهن خود با اسپانسری که مورد اعتراض پرسپولیسی ها در این مدت بوده حضور یافته بودند.

* در اتفاقی عجیب مسوولان استادیوم آزادی در نیمه دوم تبلیغاتی که مربوط به پرسپولیس بود را از روی تابلوها جدا کردند و تبلیغ شرکت دیگری را به نمایش گذاشتند. پرسپولیسی ها که طی هفته های اخیر مشکلات زیادی با اسپانسر اعلامی سازمان لیگ داشتند باید دید نسبت به این اتفاق چه واکنشی نشان خواهند داد.

 

دیدگاه‌ها