کد خبر : 1352301 | 01 شهریور 1395 ساعت 18:03 | 84K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی انصاری بی همتا می شود؛

کمک بزرگ برانکو به کی‌روش در قلب دفاع تیم‌ملی

پدیده کنونی فوتبال ایران توانسته خود را به تیم ملی نیز برساند و اکنون موهبت پای چپ بودن خود را بیش از سابق می داند.

کمک بزرگ برانکو به کی‌روش در قلب دفاع تیم‌ملی

به گزارش "ورزش سه"، محمد انصاری که در فصل گذشته به عنوان بازیکن تستی به برانکو ایوانکوویچ معرفی شد و در نهایت توانست نظر سرمربی کروات پرسپولیس را جلب کند و در ادامه نیز به بازیکن ثابت در دفاع چپ این تیم تبدیل شد. محمد انصاری با ارائه بازی های چشم نواز توانست نظر کارلوس کی‌روش را نیز به خود جلب کند و اکنون نیز در اردوی تیم ملی حضور دارد.


محمد انصاری البته در این فصل از سوی برانکو ایوانکوویچ با تغییر پست مواجه شده و در قلب خط دفاعی به میدان رفت. ریسکی که در 4 بازی این تیم در لیگ شانزدهم مثبت بوده و این بازیکن در کنار سیدجلال حسینی توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. انصاری که پیش از این یک بار و در زمانی که به عنوان مدافع چپ در ترکیب پرسپولیس به میدان می رفت به اردوی تیم ملی دعوت شده بود در ادامه نتوانست جایگاه ثابتی به دست آورد و از اردوی بعدی خط خورد. اما اینبار او توانست به عنوان میانی به اردو دعوت شود و خود را مهیای رقابت با مدافعان میانی باتجربه تیم ملی می کند. نکته و البته پوئن مثبت محمد انصاری را نسبت به دیگر مدافعان حاضر در اردوی تیم ملی را می توان به چپ پا بودن او نسبت داد. جایی که کارلوس کی‌روش در سال های اخیر نتوانسته زوج مناسبی از این حیث داشته باشد و آخرین مدافع چپ او امیرحسین صادقی بود.


امکان استفاده از مدافع میانی با خاصیت چپ پا بودن برای تیم پوئن مثبتی محسوب می شود و اکنون برانکو ایوانکوویچ با این تغییر مثبت در جابجایی پست این بازیکن، پوئن مثبتی را برای کارلوس کی‌روش و تیم ملی نیز ایجاد کرده است و این بازیکن را از این حیث در تیم ملی بی رقیب کرده است و باید دید انصاری می تواند از این فرصت استفاده کند یا خیر. با این شرایط و در صورتی که انصاری موفق شود شرایط خوبی برای خود در تیم ملی ایجاد کند دیگر مدافعان میانی باید برای حضور در پست مدافع میانی راست با یکدیگر رقابت کنند و این مساله تیم ملی قدرتمندی را از حیث دفاعی تدارک دیده است.

دیدگاه‌ها