کد خبر : 1353555 | 07 شهریور 1395 ساعت 17:21 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه دیدارهای ایران و قطر

ایران به دنبال ثبت هت تریک برابر قطر

تیم ملی در اولین دیدار خود روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می رود.

ایران به دنبال ثبت هت تریک برابر قطر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام خود برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه در مرحله سوم باید روز پنجشنبه به مصاف قطر برود. تیم ملی بازیکنان نهایی خود برای دیدار با قطر را تا اندازه زیادی شناخته و شاگردان کیروش پس از اردوی تدارکاتی ایتالیا این روزها خود را برای شروع مقتدرانه در مسیر سخت صعود به جام جهانی آماده می کنند.

 

ایران امیدوار به هت تریک در برد
در بیست و یک دیدار قبلی دو تیم، تیم ملی ایران با 13 برد، 3 شکست و 5 تساوی در نتیجه گیری عملکرد بهتری نسبت به عنابی ها داشته است. سفید پوشان ایران در این دیدارها 35 بار موفق به فتح دروازه حریف خود شده اند و تنها 16 گل دریافت کردند. دو دیدار قبلی این دو تیم که یکی از آنها در مقدماتی جام جهانی 2014 و دیگری در جام ملتهای 2015 برگزار شده بود با نتایج مشابه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسیده است و حالا شاگردان کیروش امیدوارند تا با نتیجه ای بهتر گام اول را در این مرحله از مسابقات بردارند.

 

ایران قطر در مقدماتی جام جهانی
ایران و قطر هشت دیدار را در مقدماتی جام جهانی برگزار کردند. در این دیدارها 4 پیروزی برای ایران، 3 دیدار با نتیجه تساوی و تنها یک پیروزی برای قطری ها ثبت شده است تا شاگردان کارنو کاری دشوار برابر تیم ملی داشته باشند.
این دو تیم در مقدماتی جام جهانی 2014 نیز با یکدیگر هم گروه بودند که دیدار رفت در ورزشگاه آزادی با نتیجه بدون گل به پایان رسید اما تیم ملی توانست در دیدار برگشت قطر را در دوحه با تک گل قوچان نژاد شکست دهد تا تیم ملی از دیدار با قطر خاطره خوشی داشته باشد.

 

آزادی قلعه تسخیر ناپذیر تیم ملی
دیدار روز پنجشنبه ایران و قطر ششمین نبرد این دو تیم در ورزشگاه آزادی است. تیم ملی در پنج دیدار قبلی موفق به کسب سه پیروزی و دو تساوی شده تا در برابر قطر در ایران شکست ناپذیر باشد. البته نکته نگران کننده در این میان این است که تیم ملی در دو دیدار قبلی خود برابر قطر به دو تساوی بدون گل و دو بر دو دست یافته تا هواداران با توجه به پیشرفت قطر نگران دیدار حساس تیم ملی برابر این عنابی ها باشند.

 

اختلاف چهل و یک رتبه ای
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده بندی فیفا با حضور در رتبه سی و نهم در صدر تیم های آسیایی قرار دارد. قطری ها نیز با یک رتبه سقوط در آخرین رده بندی در رتبه هشتادم قرار دارند تا ایران و قطر با فاصله چهل و یک رتبه ای در رده بندی فیفا اولین دیدار از این مرحله مقدماتی جام جهانی را برگزار کنند.


کره جنوبی چین و ازبکستان سوریه دیگر دیدارهای روز اول گروه A مقدماتی جام جهانی 2018 هستند که روز پنجشنبه باید دیدارهای خود را برگزار کنند.


ایران ساعت 21 در ورزشگاه آزادی در حالی میزبان تیم ملی قطر است که بلیط های این دیدار رایگان اعلام شده است.

دیدگاه‌ها