کد خبر : 1354083 | 09 شهریور 1395 ساعت 18:08 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

اشکان دژاگه پلی میکر تیم ملی

تیم کارلوس کی‌روش در شرایطی مقابل تیم ملی قطر قرار می‌گیرد که علیرغم حضور بازیکنان توانمند در ترکیب تیم ملی ایران هنوز وجود بازیکنی برای پست پشت مهاجمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اشکان دژاگه پلی میکر تیم ملی

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه در اولین دیدار از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی برابر تیم ملی قطر قرار خواهد گرفت. این دو تیم در مقدماتی 2014 برزیل هم در یک گروه قرار داشتند که تیم ملی ایران توانست با یک تساوی بدون گل در تهران و یک برد ارزشمند در دوحه مسیر رسیدن به جام جهانی برزیل را هموار کند.


کارلوس کی‌روش بی‌گمان در این دوره تیمی منسجم‌تر و هماهنگ‌تر را با ستاره‌های بیشتری در اختیار دارد که می‌تواند کار این مربی را برای قرار گرفتن در مسیر روسیه هموارتر کند.


در خط دروازه حضور سه دروازه‌بان آماده خیال کی‌روش را از این حیث راحت کرده است. خط دفاعی تیم هم گزینه‌های مختلفی را با حضور سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، ووریا غفوری، میلاد محمدی و .... پیش روی سرمربی تیم ملی قرار خواهد داد.


با توجه به سیستم مورد استفاده کی‌روش و استفاده از دوهافبک دفاعی در سیستم 1-3-2-4 حضور سعید عزت‌اللهی و آندرانیک تیموریان به همراه امید ابراهیمی دغدغه‌ای را در پست هافبک تدافعی برای کی‌روش باقی نگذاشته است. در پست وینگر چپ و راست هم حضور وحید امیری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و ... دست سرمربی تیم ملی را بازتر از هر زمانی از تاریخ فوتبال ملی ایران کرده است.


خط آتش تیم ملی ایران با حضور سردار آزمون، مهدی طارمی و رضا قوچان‌نژاد کی‌روش را تبدیل به یکی از خوشبخت‌ترین مربی‌های حاضر در این مسابقات کرده است.


شاید تنها نقطه ابهام تیم کی‌روش انتخاب مهره مناسب برای پست هافبک بازی‌گردان باشد که قبل‌ترها بازیکنانی مثل علی کریمی به عنوان بازیکن تخصصی در این پست به میدان می‌رفتند. این معضل فقط مربوط به تیم ملی نیست و تیم‌های باشگاهی ایران هم از فقدان بازیکن‌هایی با خصوصیات یک بازیگردان که بتواند حملات تیم را برنامه‌ریزی کند، رنج می‌برند. در بازی‌های قبلی تیم ملی از جمع بازیکنان حاضر در اردو اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و داریوش شجاعیان سابقه بازی در این پست را داشته‌اند. خط خوردن سروش رفیعی از تیم ملی و کم‌تجربه بودن داریوش شجاعیان برای بازی‌هایی در این سطح، عملا این دو بازیکن را از ترکیب اصلی مدنظر کی‌روش خارج کرده است.


با این وصف اشکان دژاگه و مسعود شجاعی که بیشتر با عنوان تخصصی وینگر در جناحین زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند، بازیکنان مورد نظر کی‌روش برای حضور در پست پشت مهاجمین خواهند بود و کی‌روش یکی از این دو بازیکن را در این پست به بازی خواهد گرفت. البته همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در بازی‎‌های گذشته بیشتر در نقش بازیکن پشت مهاجم به میدان رفته‌اند و تجربیات خوبی برای بازی در این پست کسب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها