کد خبر : 1356340 | 18 شهریور 1395 ساعت 20:31 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس- تراکتور؛ جنگ صدرنشینی در تبریز

بازی های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال بعد از وقفه ای یک ماهه در حالی از روز جمعه آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی هفته، دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار از ساعت 17:15 روز شنبه به قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه اختصاصی تراکتور سازی برگزار خواهد شد.

پرسپولیس- تراکتور؛ جنگ صدرنشینی در تبریز

 به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حال حاضر با 10 امتیاز از 4 بازی در رده نخست جدول جای دارد و با نتایج  خوب و بازی های زیبایی که ارائه می دهد جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی نشان داده است. شاگردان برانکو در آخرین دیدار این فصل موفق شدند تیم صبا را با یک گل در خانه شکست دهند و به دنبال کسب پیروزی و سه امتیاز در دیدار حساس مقابل تراکتورسازی هستند تا با روحیه ای خوب به استقبال دربی و شکست رقیب سنتی بروند.

 


تیم تراکتورسازی نیز با 8 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و جدی ترین رقیب پرسپولیس تا به اینجای رقابتها بوده است. این تیم  در آخرین مصافش مقابل تیم استقلال اهواز به پیروزی پر گل 5 بر صفر دست یافته است و در صدد آن است که بتواند از فرصت میزبانی برای کسب نتیجه و گرفتن جایگاه پرسپولیس استفاده کند. آمادگی بالای دو تیم و انگیزه ای که برای پیروزی در این بازی دارند می تواند باعث جذابیت هر چه بیشتر این بازی شود و مانند همیشه باید از این دو تیم پرطرفدار شاهد بازی زیبا و پرهیجانی بود.

 

 

37 بازی و 16 برد برای پرسپولیس

دو تیم سرخپوش پرسپولیس و تراکتور سازی از سال 54 تاکنون  37 بار در جام‌های مختلف (تخت جمشید - لیگ قدس - آزادگان و لیگ برتر) به مصاف هم رفته‌اند که 16 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 9 بار تراکتورسازی و 12 بازی دو تیم به تساوی انجامیده است.  در 37 دیدار گذشته 89 گل  به ثمر رسیده است  که سهم پرسپولیس 53 و سهم تیم تراکتورسازی 39 گل بوده است.

 


 پیروزی پر گل پرسپولیس در نخستین بازی
 نخستین مصاف دو تیم در هفته هشتم اولین دوره لیگ تخت جمشید و در سال 1354  انجام گرفت. که پرسپولیس در تبریز و ورزشگاه باغشمال با سه گل به برتری دست یافت. جهانگیر فتاحی دو بار و صفر ایرانپاک زننده گل های بازی اول دو تیم بودند.
نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در 12 آذرماه 1372 در تبریز به دست آمد که تیم تراکتورسازی با با نتیجه دو بر یک پرسپولیس را شکست داد تنها گل پرسپولیس را  در این بازی جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.

 

 

 پرگل ترین بازی در سال 78

بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال 78 و 4 بر 1 در سال 70 است. بهترین نتیجه تراکتور سازی مقابل پرسپولیس نیز برد 4 بر 1 برابر  این تیم در لیگ یازدهم بوده است.

 

فرشاد پیوس؛ بهترین گلزن تاریخ دویل های پرسپولیس و تراکتور

فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است؛ تیم پرسپولیس در 15 آذرماه 1370 در ورزشگاه تختی تبریز با نتیجه چهار بر یک تیم تراکتور‌سازی را شکست داد که  زننده هر چهار گل این تیم فرشاد پیوس بود.

 

نفرات مشترک تاریخ تراکتور و پرسپولیس

در تاریخ 41 ساله بازیهای این دو تیم، نفرات مشترک زیادی که سابقه بازی در هر دو تیم را داشته باشند دیده می شوند. عباس کارگر، کیان طهماسبی،  اسماعیل حلالی ،علی باغمیشه،یونس باهنر،کریم باقری، ناصر فرشباف ،مهدی تارتار،کوروش برمک ،عارف محمد وند، محمد نصرتی،علی علیزاده، علی کریمی،جواد کاظمیان،سید مهدی سید صالحی،نبی الله باقری ها،میثم بائو، ،علی کریمی، کریم انصاری فر،قاسم دهنوی،فرزاد حاتمی،مهرداد پولادی،عباس آقایی و فرهاد خیر خواه  مهمترین آنها هستند.

 

چهار باریکن مشترک در تیم کنونی
در حال حاضر 4 بازیکن مشترک در دو تیم حاضر هستند. فرشاد احمدزاده در تیم پرسپولیس و نوری، بنگر و حاتمی در تیم تراکتورسازی سابقه بازی در تیم رقیب را دارند. در کادر فنی دو تیم نیز کریم باقری و رحمان رضایی سابقه بازی در تیم رقیب را دارند. ناگفته نماند که رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس نیز سابقه  مربیگری در تیم تراکتورسازی را  در گذشته داشته‌اند.


منبع پیروزی انلاین

دیدگاه‌ها