کد خبر : 1356495 | 19 شهریور 1395 ساعت 16:02 | 43.5K بازدید | 0 دیدگاه

جذاب‌ترین نکته‌‌های هفته ششم لیگ یک

چگونه حاجی مایلی مرد هفته شد؟

اگرچه در پایان هفته ششم لیگ یک باز هم این اکسین بود که صدرنشین باقی ماند اما با شکست شاگردان کریمی در انزلی، قله‌نشینی این تیم زردپوش تا حد زیادی به خطر افتاده است.

چگونه حاجی مایلی مرد هفته شد؟

به گزارش "ورزش سه"، هفته ششم لیگ‌ دسته اول فوتبال ایران با هیجان و حساسیت و تب و تاب در شرایطی به اتمام رسید که اتفاقات جالبی در خلال بازی‌ها رقم خورد. بد نیست با هم برخی از این خبرها را مرور کنیم:


آقای گل فصل قبل خود را به صدر نزدیک کرد


در هفته ششم لیگ دسته اول امیر میربزرگی مهاجم اکسین البرز با وجود آنکه در صدر گلزنان لیگ دسته اول حضور دارد اما نتوانست برای تیمش گلزنی کند و در مقابل حمید کاظمی با گلزنی این هفته‌اش توانست خود را 4 گله کند و خود را به صدر گلزنان نزدیک کند، باید دید او می‌تواند همانند سال گذشته خود را در بین مدعیان آقای گلی قرار دهند یا نه.


ناکامی 5 هفته‌ای با رکورد 5 گله


علی کلانتری سرمربی تیم مس رفسنجان پس از 5 هفته ناکامی و تنها کسب یک امتیاز و قرار گرفتن در رتبه هفدهم توانست جهشی غیرقابل تصور را در هفته ششم با گلزنی شاگردانش داشته باشد، آنها با به ثمر رساندن 5 گل و بسته نگه داشتن دروازه خود توانستند در رتبه چهاردهم جدول قرار بگیرند و از بحران خارج شوند.

 

بابلی‌ها پرشورترین‌های لیگ یک


تیم فوتبال خونه به خونه با سرمایه معنوی قابل توجهی در لیگ یک حضور دارد. آنها با استقبال همیشگی طرفداران و شور و حال آنها پیش می‌روند و اگرچه هنوز نتایج قابل توجهی نگرفته‌اند اما به نظر با این انرژی شرایط بهتری در جدول پیدا خواهند کرد و به مرور خود را به قافله مدعیان می‌رسانند. البته روز گذشته هواداران کمی در تشویق افراط کردند که این مساله باید با فعالیت‌های خود باشگاه شکل بهتری پیدا کند.


1141487


صدرنشینی با تفاضل گل


3 تیم اکسین البرز، گل‌گهر سیرجان و پارس جم جنوبی هر سه با 12 امتیاز در صدرجدول حضور دارند اما جالب اینجاست که اکسین و گل‌گهر هر دو در تفاضل گل و گل‌گهر و پارس در برد، باخت و تساوی برابری می‌کنند. البته تنها علت صدرنشینی اکسین تعداد گل بالایی است که به ثمر رسانده‌اند.


بادران بالاتر از رقیب متمول


بادران و خونه به خونه هر دو در رتبه هشتم و نهم جدول با کسب 9 امتیاز و نتیجه تساوی در هفته ششم در کنار هم قرار گرفته‌‌اند با این تفاوت که تفاضل گل بادرانی‌ها 1+ است و همین موضوع باعث شده آنها یک رتبه بالاتر قرار بگیرند. با وجود آنکه در ابتدای فصل همه این دو تیم را در صدرنشینان لیگ دسته اول می‌دانستند و بیشتر صحبت از رقابت این دو تیم متمول لیگ‌یکی بود.


سپیدرود با یک تساوی 3 رتبه رو به پایین


سپیدرود که در هفته پنجم در رده دوم جدول قرار داشت با یک تساوی مقابل پارس در رتبه ششم جدول قرار گرفت. اگرچه تیم‌های آلومینیوم اراک، سپیدرود و ملوان در امتیاز 11 با هم برابری می‌کنند و در رتبه چهارم تا ششم جدول قرار گرفته‌اند اما آلومینیوم به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه چهارم قرار گرفته است.

 

1141486


وقت اضافه به نفع سهراب


بازی استقلال اهواز و نفت‌مسجدسلیمان در دقیقه 96 به پایان رسید که همین وقت‌های اضافه باعث شد شاگردان سهراب بختیاری‌زاده نتیجه بازی باخته را به نفع خود تغییر دهند. شاگردان بختیاری‌زاده در دو هفته متوالی تنها 2 امتیاز را توانستند به حساب خود واریز کنند که این نتیجه خوبی برای آنها نیست؛ گرچه استقلال اهواز در این دو هفته 2 تساوی متوالی داشته‌اند اما این دو تیم جنوبی باید سعی کنند عملکرد به نسبت بهتری داشته باشند.


امتیازهای مساوی از اکسین تا خونه به خونه


رقابت بین 9 تیم ابتدایی جدول از امتیاز 12 تا 9 با توان 3 بین‌شان تقسیم شده است. 3 تیم ابتدایی جدول در امتیاز 12، از رتبه چهارم تا ششم با امتیاز11 و هفتم تا نهم هم در امتیاز 9 با هم برابری می‌کنند. در واقع هفته هفتم نتیجه‌ای که در ادامه رقابت‌های حاصل خواهد شد جدول را دستخوش تغییر خواهد کرد.


کار زیبای محمد مایلی‌کهن


اگرچه سرمربی باتجربه ملوانی‌ها هرگز سابقه حضور و مربیگری در لیگ پایین‌تر را نداشته است، اما او حالا با تیم جوانش اخت شده و به روزهای بهتر می‌اندیشد. این هفته ملوان در شرایطی اکسین صدرنشین را مغلوب کرد که محمد مایلی‌کهن با یک کار بزرگ نام خود را سر زبان‌ها انداخت. او با ترک نیمکت در اعتراض به فحاشی هواداران نشان داد که پای اصول اخلاقی‌اش می‌ایستد اگرچه این فحاشی‌ها به ضرر او نبود و حتی همراهی وی باعث محبوبیتش می‌شد. این کار محمد مایلی‌کهن در ذهن ما می‌ماند و امیدواریم بقیه بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال ایران هم به یاد داشته باشند که باید مقابل اتفاقات غیراخلاقی همین قدر عملگرا باشند.

 

1141485

 

 

دیدگاه‌ها