کد خبر : 1357888 | 24 شهریور 1395 ساعت 13:46 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی: الکساندر چفرین رئیس جدید یوفا شد

الکساندر چفرین، رئیس فدراسیون اسلوونی با کسب 42 رای در کنگره یوفا، بالاتر از مایکل فن پراگ به عنوان رئیس جدید یوفا انتخاب شد.

رسمی: الکساندر چفرین رئیس جدید یوفا شد

به گزارش "ورزش سه"، آقای چفرین که 49 سال دارد، جانشین میشل پلاتینی خواهد شد که به اتهام فساد مالی،‌از فعالیت در یوفا محروم شده است. سفرین تا سال 2019 ریاست یوفا را بر عهده خواهد داشت. تلاش او برای انتخاب به عنوان رئیس یوفا از می 2016 آغاز شد. او ملاقات‌هایی با سران دیگر کشورهای یوفا انجام داد و توانست رای آنها را به نفع خود برگرداند. در ابتدا کشورهای کوچک مثل کرواسی بودند که از او حمایت کردند ولی رفته رفته، کشورهای بزرگ نظیر ایتالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند و روسیه نیز به جمع حامیان او پیوستند.

 

1142918

 

 

او پس از انتخابش به عنوان رئیس یوفا گفت:"‌بعضی می‌گویند که من رهبر مناسبی نیستم. شما می‌توانید بگویید من جوان هستم و بی تجربه ولی واقعا فکر می‌کنم این بی احترامی به تمام فدراسیون‌های کشورهای کوچک و متوسط است که هر سال باید با کمترین منابع بیشترین تلاش‌ها را انجام دهند. چیزی که می‌دانم این است که من بازیکن تیمی هستم، با تفکری مشخص و با شور و انگیزه و همچنین پای حرف‌هایم هستم. من شومن نیستم و وعده های غیر واقعی نخواهم داد. باید سیاست، توطئه،  غیر شفاف بودن و خودخواهی را کنار بگذاریم. اینجا همه چیز فوتبال است."

دیدگاه‌ها