کد خبر : 1360723 | 04 مهر 1395 ساعت 10:24 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

علیدوستی: منتظر صعود به جام جهانی هستم

حال و هوای حمید علیدوستی در آستانه صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی می تواند حال و هوای جالبی باشد.

علیدوستی: منتظر صعود به جام جهانی هستم

به گزارش "ورزش سه"، او همه بازی های نوجوانان ایران را دنبال کرده و برای صعود شاگردان سابقش به جام جهانی لحظه شماری می کند. او معتقد است این یک وظیفه بزرگ بوده که بخشی از کار را وی انجام داده و تکمیل آن را به کادر فنی جدید سپرده است.


این یک روحیه حرفه ای و جالب است که شاید به روحیات خیلی از مربیان ایرانی سازگار نباشد اما حمید علیدوستی با این حرف ها نشان داد حرفه ای فکر می کند.


*تیم ملی نوجوانان در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد. شما بیش از یک سال با این تیم کار کردید و در بازی های مقدماتی سرمربی تیم بودید. قطعا نقش شما هم در این صعود پر رنگ خواهد بود.


ممنونم از نگاهی که به این قضیه دارید. من خیلی خوشحالم از اینکه ایران به عنوان سر گروه انتخاب شد و حالا در مرحله یک چهارم نهایی با ویتنام مسابقه خواهد داد. این هدفی بود که ما از ابتدا دنبال می کردیم و فدراسیون فوتبال هم در همین راستا اقدامات جدی و اساسی انجام داد. خب ما در تورنمنت های مختلفی شرکت کردیم و با تیم های متعددی بازی کردیم. این اردوها و بازی هایی که انجام دادیم امیدوارم که در نهایت منجر به صعود تیم ملی نوجوانان شود. البته من شک ندارم این اتفاق رخ خواهد داد و من پیش از شروع بازی ها هم گفته بودم نوجوانان ایرانی شایسته صعود به جام جهانی هستند.


*خب در آستانه بازی با ویتنام چه پیامی برای شاگردان سابق خود دارید؟


من سرمربی تیم که بودم در کلاس های تئوری سعی می کردم از نظر روحی و روانی روی تیم کار کنم. همیشه تلاشم بر این بود که حس برتری جویی و پیروزی را به بچه ها القاء کنم و خوشبختانه با حضور کادر جدید این تلاش مضاعف شده است. امروز منتظر هستم که بچه ها ویتنام را شکست دهند و در ادامه برای موفقیت بیشتر تلاش کنند.


*خب شما از کادر فنی تیم ملی نوجوانان کنار گذاشته شدید. هر کس دیگری هم بود ناراحت می شد و شاید هم بازی ها را دنبال نمی کرد!


مگر می شود بازی ها را دنبال نکنم. من ایرانی هستم. من سرمربی تیم در بازی های مقدماتی بودم و حریفان خود را با نتایج پر گل شکست دادیم و الان خیلی برای من مهم است که تلاش هایمان به نتیجه برسد. من لحظه به لحظه بازی ها را دنبال می کردم و حتی فیلم بازی ها را در سایت ها دیده ام. قضیه برکناری من از تیم خیلی مهم نیست. این اتفاق همانند دوهای امدادی است که دونده اول صد متر اول را می دود و کار را به دونده بعدی محول می کند و کار همین طور پیش می رود تا دونده آخر از خط پایان رد شود. من تا روزی که بودم زحمت خود را کشیدم و الان هم دوست دارم کادر فنی جدید تیم را به جام جهانی رهنمون کند و بی شک ابتدا به عنوان یک ایرانی از صعود تیم خوشحال خواهم شد و بعد به عنوان کسی که مربی این تیم بوده. ما یک مجموعه  هستیم و فوتبال یک ورزش گروهی است. زمانی که من کار را استارت زدم بچه ها 14 – 15 ساله بودند و الان 16 ساله هستند. این بچه ها شایسته صعود به جام جهانی هستند و اگر فدراسیون فوتبال به این بچه ها توجه کند این ها می توانند در جام جهانی هم آینده خوبی را برای ایران رقم بزنند.

دیدگاه‌ها