کد خبر : 1361407 | 07 مهر 1395 ساعت 11:29 | 104.4K بازدید | 4 دیدگاه

بازتاب جنگ با ایران در رسانه های ازبک

حالا وقت رفتن ازبکستان به جام جهانی است

تنها یک هفته تا بازی حساس با ازبکستان در روز سوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه زمان باقی مانده است.

حالا وقت رفتن ازبکستان به جام جهانی است

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روزنامه خبرورزشی، جدالی که با توجه به صدرنشینی غیر منتظره ازبک ها در گروه A آسیا از اهمیت به سزایی برخوردار شده و برتری در آن برای هر دو تیم ارزش بسیاری بالایی خواهد داشت. حساسیت حاکم بر این بازی تا جایی بالاست که در فاصله باقی مانده تا مصاف دو تیم بیشتر رسانه ها و سایت های خبری ازبکستان از حالا جدال با ایران را در صدر اخبار خود قرارداده و تمامی حواشی آن را پوشش می دهند.


حریفی از آسیایی میانه که در تمام سال های اخیر هر گاه با ایران بازی کرده یک ناکام بزرگ بوده و تنها یک بار در دوره گذشته مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران موفق شد اولین بردش را جشن بگیرد روز پانزدهم مهرماه در ورزشگاه زیبا و مدرن بنیادکار میزبان ایران است با این امید که روند ناکامی ها اخیر فوتبالی اش در تورنمنت های فوتبالی را پاره کند. برخی سایت ها و رسانه های خبری ازبکستان در گزارش هایی پیرامون اخبار و حواشی رویارویی با ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه مطالب جالبی نوشتند که می خوانید.


Podrobno: حالا نوبت ایران است
این سایت ازبک در اولین خبر بخش ورزشی خود با اشاره به تغییر و تحولاتی که روی نیمکت رهبری قطر بعد از شکست برابر ازبکستان رقم خورد ، نوشت:« قطر بار دیگر خورخه فوساتی را به نیمکت رهبری اش بازگرداند آن هم بعد از شکست برابر ازبکستان. تیمی که سرمایه گذاری زیادی انجام داده بود تا به جام جهانی برسد اما دو شکست که یکی از آنها برابر ازبکستان بود آرزوهای شان را برباد داد تا دست به دامان یک مربی کهنه کار اما موفق اروگوئه ای دیگر شوند». این سایت در ادامه با اشاره به برنامه بازی ها در روز سوم نوشت:« ملی پوشان ازبک حالا منتشر رویارویی با ایران هستند تا سومین برد متوالی خود را جشن بگیرند. با شرایط خوبی که بر اردوی تیم ملی فوتبال ازبکستان حاکم است همه منتظر هستند تا ایران این بار با شکست تاشکند را ترک کند».


UzDaily: جبران ناکامی ها در مصاف با ایران
این سایت معتبر خبری، تحلیلی ازبکستان که یکی از پربازدیدترین سایت های کشورش محسوب می شود در گزارش هایی پیرامون ناکامی های اخیر فوتبال این کشور در مجامع و تورنمنت های بین المللی در گزارشی نوشت:« بعد از حذف در رقابت های زیر 23 سال آسیا و عدم راهیابی به المپیک تیم زیر 16 سال ازبکستان هم در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی 2017 با شکست برابر عراق از صعود بازماند تا روند ناکامی ها ادامه پیدا کند. همچنین فوتسال ازبکستان هم در جام جهانی با شکست برابر پرتغال از دور مسابقات کنار رفت تا پازل ناکامی های چند ماه گذشته ادامه پیدا کند و تنها دلخوشی فوتبالدوستان به هنرنمایی تیم بزرگسالان در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 دوخته شود جایی که این تیم در روز سوم باید مقابل ایران قرار بگیرد تا با برد همه ناکامی های اخیر در رده های مختلف را جبران کند».


Uzreport : صعود به جمع 50 تیم برتر دنیا
این سایت ازبک در ادامه گزارش های حول محور تیم ملی فوتبال این کشور به صعود ازبکستان به جمع 50 تیم برتر فوتبال دنیا در آخرین رنکینگ فیفا اشاره و نوشت:« بعد از دو برد شیرین برابر سوریه و قطر تیم ملی ازبکستان برای اولین بار در سال های گذشته در بین 50 تیم برتر دنیا ایستاد و جایگاه 49 رنکینگ را به خود اختصاص داد تا بعد از ایران که در جایگاه 37 قرار گرفته و کره جنوبی رده 47 به عنوان سومین تیم برتر گروه معرفی شود».این سایت مدعی شد با این پیشرفت روحیه و انگیزه بازیکنان در آستانه بازی حساس با ایران بالاتر رفته و بابایان و شاگردانش آماده هستند تا با برتری مقابل تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا گامی بلند برای رسیدن به جام جهانی روسیه بردارند.


Anons : آماده جنگ با ایران
Anons  با اشاره به برنامه های ویژه ای که فدراسیون فوتبال ازبکستان برای میزبانی از ایران تدارک دیده در گزارشی نوشت:« ورزشگاه 30 هزار نفری بنیادکار در روز بازی با ایران سفیدپوش خواهد شد تا ازبکستان به خوبی از جو حاکم و امتیاز میزبانی اش بهره ببرد. ورزشگاهی که در بازی با سوریه برای ملی پوشان این کشور در راه اولین صعود به جام جهانی خوش یمن بود و حالا فوتبالدوستان در تاشکند برای دیدن بازی با ایران لحظه شماری می کنند». این سایت همچنین با اشاره به برنامه های آماده سازی بابایان سرمربی ازبکستان از آغاز تمرینات و اردوهای آماده سازی این تیم با دعوت از 25 بازیکن خبر داد و نوشت:« ملی پوشان ازبک هر روز تمرینات خود را در کمپ تیم های ملی این کشور پیگیری می کنند تا برای مصاف با ایران آماده شوند. نه مصدومی دارند نه محرومی تا بدون دغدغه و نگرانی آماده جنگ با رقیب اصلی خود در راه صعود باشند».

دیدگاه‌ها