کد خبر : 1362173 | 10 مهر 1395 ساعت 15:39 | 44.9K بازدید | 5 دیدگاه

تیم بدون ملی‌پوش، هشت میلیارد

شکست تیم 8 میلیاردی پرسپولیس مقابل قشقایی

پرسپولیس بدون حضور ملی پوشان خود در حالی مقابل قشقایی شیراز شکست خورد که ارزش ریالی آن بیش از هشت میلیارد بود.

شکست تیم 8 میلیاردی پرسپولیس مقابل قشقایی

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که در پایان دیدار برابر سپاهان اعلام کرد بدون ملی پوشان تیمش کار سختی در جام حذفی خواهد داشت و احتمالا بدون حضور آنها در این جام حضور نخواهد یافت. با این حال بعد از اعلام لیست تیم ملی و دعوت 6 بازیکن از این تیم به اردوی تیم ملی – علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، مهدی طارمی و وحید امیری- آنها تمرینات خود را از روز دوشنبه استارت زدند و در نهایت روز گذشته به مصاف تیم ناشناخته و گمنام قشقایی شیراز رفتند. قرعه ای که به نظر می رسید در اولین گام کار سختی را پیش روی آنها قرار نداده باشد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ مشکل چندانی مقابل آنها نداشته باشند. با این حال دیدار در حالی آغاز شد که پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی از حریف خود عقب افتاد و با تک گل زارعی نیمه اول را شکست خورده به رختکن رفت. نیمه دوم با چند تغییر در ترکیب و سیستم این تیم آنها توانستند گل خورده را جبران کنند و امیدوار به ادامه بازی باشند اما در حالی که تصور می شد تجربه بالای بازیکنان این تیم در ضربات پنالتی بتواند آنها را از این مخمصه خارج کند آنها در ضربه آخر که می توانست حکم به صعود آنها دهد، توسط کامیابی نیا آن را از دست دادند و در ادامه نیز شهاب زاهدی نتوانست در ضربات تک به تک کاری از پیش برود و بی‌تجربگی کار دستش داد و توپ را از دست داد تا پرسپولیس بزرگترین تیم حذف شده از جام حذفی در این مقطع باشد.


با این حال در پایان این دیدار صحبت های زیادی مبنی بر دلایل حذف سرخپوشان از جام حذفی اعلام شد که مهمترین آنها عدم حضور ملی پوشان بود. در اینکه ملی پوشان پرسپولیس مهمترین عنصر آنها محسوب می شود و در دنیای حرفه ای حتی نبود یک بازیکن تاثیرگذار می تواند روند حرکتی تیم را با مشکل مواجه کند اما باورپذیری این نکته که بازیکنان نیمکت نشین این تیم توانایی رقابت پایاپای با تیم دسته دومی قشقایی که اکثر بازیکنان آنها را بومی تشکیل داده اند، نداشته باشند سخت باشد. نکته جالب توجه اما اینجاست که همین بازیکنان نیمکت نشین که از آن به عنوان یکی از دلایل حذف سرخپوشان یاد می شود هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد تومان برای باشگاه در پی داشته است. این در حالی است که این هزینه برای کل باشگاه قشقایی کمتر از دو میلیارد تومان برآورد شده است و بیشترین قرارداد متعلق به مهدی شیری است که تجربه حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را نیز دارد و البته اکنون در 38 سالگی است.


ارزش ریالی بازیکنان پرسپولیس در روز گذشته برابر قشقایی شیراز مبلغ 8120000000 تومان را نشان می دهد که مسلما تفاوت زیادی با تیم رقیب در این دیدار دارد و در نهایت موجب ناکامی تیم پرسپولیس نیز شد. مسلما با حضور ملی پوشان این تیم این مبلغ می توانست روند اعجاب انگیزتری به خود بگیرد و البته شاید نتیجه به گونه دیگری رقم می خورد.


با این حال حذف در جام حذفی را نمی توان تنها در غیبت بازیکن و یا مقایسه مبلغ قراردادی بین دو تیم دید و این مساله در طول سالیان گذشته بارها رخ داده که مهترین حذف شگفت انگیز را می توان به شکست رئال مادرید با هدایت پلگرینی مقابل آلکورکون، شکست چلسی مقابل بردفورد دسته سومی با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد از جام کنار رفت و منچسترسیتی مقابل تیم میدلزبورو دسته اولی  و... نامید. پرسپولیس که فصل را با داعیه مدعی بودن در سه جام پیش رو آغاز کرده بود علیرغم رقابت جدی در صدر جدول برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر، در جام حذفی کنار رفت و اکنون باید دید برانکو ایوانکوویچ موفق می شود روحیه شاگردانش را برای دو جام باقی مانده مهیا کند یا خیر.

دیدگاه‌ها