کد خبر : 1363003 | 13 مهر 1395 ساعت 19:06 | 64.6K بازدید | 0 دیدگاه

کارلوس، کلاه برعکس و خشم بی دلیل (یادداشت)

سرمربی تیم ملی در آخرین تمرین با خبرنگاران به گفتگو پرداخت، کی روش در این گفتگو بازهم عده ای را متهم به عدم حمایت از تیم ملی کرد و گفت: امروز به حمایت نیاز داریم نه زمانی که به جام جهانی رفتیم.

کارلوس، کلاه برعکس و خشم بی دلیل (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، حدود 10 دقیقه از ورود ملی پوشان به زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت می گذشت که کارلوس کی روش قبل از آغاز آخرین تمرین تیم ملی پیش از سفر به ازبکستان، به طور داوطلبانه به سوی خبرنگاران آمد، با توجه به سخت گیری کی روش در تمرینات و در رابطه با مصاحبه (در چهار روز اردوی تهران تنها یک بازیکن اجازه مصاحبه داشت) حضور داوطلبانه اش، نشان از حرف های تندی داشت.


سرمربی تیم ملی به کنار زمین آمد، با کلاهی بر سر و لباسی متفاوت با بقیه مربیان، حرف های خود را آغاز کرد، چشم های تیله ای مردی خشمگین که با آرامش خاصی حرف هایش را بر زبان می آورد، با ادبیاتی خاص و ترجمه ای کاملا شمرده، نمایی است که در سال های اخیر زیاد دیده ایم.


کی روش در این مصاحبه نیز حرف هایی بر زبان آورد که عنوان کردن آنها در این مقطع قابل پیش بینی بود، سرمربی تیم ملی در سال های اخیر دشمنانی را برای خود در نظر گرفته که هر از گاهی به خانه تکانی ارتباط خود با آنها می پردازد، گاهی اوقات رئیس فدراسیون فوتبال، گاهی اوقات سرمربی یک یا چند تیم لیگ برتری، گاهی اوقات دبیرکل فدراسیون، ماه پیش، آقای رئیس سابق، روز گذشته، رئیس مجموعه ورزشی آزادی و امروز هم همه کسانی فقط بلدند عکس یادگاری بگیرند.

 


کارلوس کی روش که حضورش در کنار خبرنگاران به دلیل به زبان آوردن حرف هایی بود که او می خواست منعکس شود (و نه لزوما پاسخ به درخواست خبرنگاران) در مصاحبه امروز گفت: بارها تکرار می کنم که همه باید توجه داشته باشیم جام جهانی از حالا برای ما آغاز شده است و بیدار باش را به همه اعلام می کنم. افرادی که می خواهند تیم ایران به جام جهانی صعود کند، امروز باید حمایت خود را انجام دهند. فردا نیاز به حمایت نداریم و وقتی به برد رسیدیم، نیاز نیست بیایند و عکس بگیرند.


این صحبت ها زمانی جالب می شود که بدانیم کی روش در پاسخ به سوال پایانی که در رابطه با داوری بنجامین ویلیامز پرسیده شده بود این پاسخ را ارائه داد و همانطور که همه خبرنگاران منتظر بودند وی حرف هایی را که باید، به زبان آورد. حرف هایی که باید شمرده شده به زبان آورده می شد و برای ترجمه آن بهترین لغات باید به کار برده می شد.

 


منظور سرمربی تیم ملی، در این مقطع، قطعا نمی تواند مدیر مجموعه ورزشی آزادی باشد که روز گذشته به وی تاخت، اما چه کسانی این روزها با تیم ملی عکس یادگاری می گیرند و حمایت را برای زمانی گذاشته اند که تیم ملی به جام جهانی صعود کند؟ فدراسیونی ها که در نهایت به جریان پیراهن ها پایان دادند و یکی از بهترین برندها را برای تیم ملی آوردند، جنجال های مربوط به ایفمارک پایان یافته است، تیم ملی فعلا در زمین پژوهشگاه صنعت نفت تمرین می کند که از چمن مناسبی بهره می برد و هواپیمای اختصاصی نیز برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.  


روزهای پیش و قبل از آغاز بازی های مقدماتی جام جهانی، معاون اول رئیس جمهور به محل تمرین تیم ملی آمد و قول همکاری های لازم را برای صعود به جام جهانی به حاضرین داد، همان روزی که از اتوبوس تیم ملی پرده برداری شد و دقیقا همان روزی که کی روش وقتی میکروفون را در دست گرفت از معاون رئیس جمهور و شخص رئیس دولت به دلیل حمایت هایشان تشکر کرد.


حالا اینکه کی روش بازهم عدم حمایت برخی از افراد را به زبان می آورد، کسی چه می داند؟ شاید او قصد واکسینه کردن تیم ملی را داشته باشد تا بعد از این و در جریان بازی های تیم ملی کم و کاستی حول تیم ملی نباشد، سرمربی پرتغالی با تمدید حرف هایش می خواهد بگوید هنوز هم همان مربی است که برای پیشبرد اهدافش برای موفقیت تیم ملی، حاضر است تا مدت ها یک مشکل را بر سر فوتبال ایران بکوبد، آنقدر که بالاخره اثر مشکل مربوطه نیز از بین برود.


حواشی مربوط به قضیه ایفمارک، پیراهن های تیم ملی، اردوی طولانی مدت و ... که هنوز یادتان نرفته است، نشست مطبوعاتی پایان بازی برابر قطر و در حالی که همه در شوق پیروزی بر حریف اول بودند را یادتان می آید که سرمربی پرتغالی همه وقت خود را به تشر زدن به یکی دو مربی لیگ برتری گذراند!

 

علیرضا هاشمی

دیدگاه‌ها