کد خبر : 1363680 | 17 مهر 1395 ساعت 10:19 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

ایران در دفاع بی نظیر است؛

مشاهدات اسکوچیچ از بازی ایران-ازبکستان

دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات که سابقه حضور در لیگ ایران را دارد درباره بازی تیم ملی و عملکرد نفرات برابر ازبکستان و همچنین بازی با کره جنوبی سخن گفت.

مشاهدات اسکوچیچ از بازی ایران-ازبکستان

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم های فولاد خوزستان و ملوان بندر انزلی با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد، درباره برد تیم ملی ایران برابر ازبکستان و همچنین دیدار برابر کره جنوبی گفت:


تبریک به ایرانی ها
من بابت این پیروزی و نتایج قبلی به تمام ایرانی ها تبریک می گویم، بازی را بطور کامل دیدم. ایران به خوبی بازی را کنترل کرد و به نظر من نقطه مثبت بزرگ تیم ملی این بود که به ازبکستان اجازه موقعیت سازی نداد، در حالیکه ازبک ها در بازی قبل توانسته بودند موقعیت های زیادی کسب کنند و هیچ باخت و تساوی نداشتند.

 

 بازی هجومی منطقی نبود
تیم ملی در دفاع بسیار خوب بود و تصور من این بود که در حمله تعداد بیشتری حضور داشته باشند. اما با توجه به اینکه بازی در خانه ازبکستان بود انتظار بازی تهاجمی چندان منطقی نیست.در نیمه دوم بازی توپ بیشتر در اختیار ازبک ها بود که باتوجه به نتیجه منطقی به نظر می رسید  اما تیم ملی عالی دفاع کرد و اجازه موقعیت سازی نداد.


طارمی کارایی لازم را نداشت
حاج صفی در پست جدیدش بازی بسیار خوبی داشت. به نظر شخصی من طارمی در پست جدیدش کارایی نداشت اما هدف کی روش اضافه شدن به قوچان نژاد بود ، در عین حالی که در دفاع شرکت می کرد. کی روش با توجه به شناختی که از بازیکنان دارد این ریسک را کرد تا طارمی در موقع لزوم به قوچان نژاد اضافه شود.

 

روز خوب هافبک های ایران  
امیری عملکرد خیلی خوبی داشت و چه در دفاع و چه حمله خوب بازی کرد. شجاعی نقطه واصلی بود که موقع اضافه شدن امیری، طارمی به قوچان نژاد سعی در رساندن توپ به آنها را داشت که موفق بود.همچنین حاج صفی و عزت الهی عالی بالانس بین دفاع و حمله را برقرار کردند.

 

بی نقص در دفاع
رضاییان خیلی خوب در دفاع انجام وظیفه کرد و زهردار در حمله بود. محمدی یکی دوبار اشتباهات کوچک کرد اما به نظر من با توجه به تجربه کمش می تواند آینده خوبی در دفاع چپ تیم ملی داشته باشد. دو دفاع وسط ایران نیزبسیار مطمئن و منظم بازی کردند، جلال حسینی باتجربه و پخته بازی می کند. دروازه بیرانوند نیز تهدید جدی نشد اما در خروج ها عالی بود و به نظر می رسد برای دروازه تیم ملی گلری مطمئن است.

 

نقطه قوت ایران
تیم ملی برنامه خوبی برای ضربات ایستگاهی دارد، تنوع سیستمی که باعث می شود حریف نتواند آن را پیش بینی کند و به نظر من این نقطه قوت ایران است.

 

کره از ایران می ترسد
کره با توجه به اینکه ٧ امتیاز دارد با اعتماد به نفس خوبی جلوی ایران قرار می گیرد اما با این حال فکر می کنم ترس بازی کردن جلوی ایران را دارد. بازی های اخیر کره را ندیده ام اما با توجه به بخش های کوتاه بازی های آنها فکر می کنم تیم منسجمی دارند.

 


یک هوادار از کرواسی
امیدوارم تیم ملی به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود بکند و دوست دارم به کی روش و تیمش بگویم در کنار میلیون ها هوادار ایرانی یک هوادار در کرواسی دارد.

 

گفت و گو:سهیل احیایی

دیدگاه‌ها